1500 elektrycznych Mercedesów Sprinter i Vito dla firmy Hermes

Hermes i Mercedes-Benz Vans uzgodniły podjęcie zakrojonego na szeroką skalę partnerstwa na rzecz elektryfikacji floty samochodów kurierskich. W ramach fazy pilotażowej na początku 2018 r w Stuttgarcie i Hamburgu Hermes rozpocznie użytkowanie elektrycznych Mercedesów w normalnych warunkach miejskiego transportu dystrybucyjnego. Porozumienie koncentruje się na ekonomii, zgodności środowiskowej i praktyczności bezemisyjnych aut dostawczych przy wykorzystywaniu ich do transportu docelowego. Do końca 2020 r. Hermes Germany zamierza eksploatować 1500 elektrycznych Mercedesów Vito i Sprinter na obszarach miejskich na terenie Niemiec.

„Napęd elektryczny jest kluczową technologią w transporcie miejskim – zwłaszcza, jeśli chodzi o cele komercyjne. Dostawy docelowe, od drzwi do drzwi, muszą stać się efektywniejsze, a w przypadku konkretnych zastosowań – również bezemisyjne. W ubiegłym roku ogłosiliśmy, że po raz kolejny wprowadzimy do produkcji seryjnej dostawczego Mercedesa na prąd; po raz pierwszy zrobiliśmy to w 2011 r. Cieszymy się, że już teraz możemy ogłosić, że naszym pierwszym klientem będzie Hermes, który od razu startuje z pokaźną flotą. To konkretna realizacja naszych planów, obejmujących dopasowane rozwiązania tworzone we współpracy z naszymi klientami. Hermes potrzebuje średnich i dużych samochodów dostawczych z napędem elektrycznym, a my w obu tych segmentach możemy dostarczyć wysokiej jakości trwałe i bezpieczne pojazdy, ustanawiające również wysokie standardy w zakresie ergonomii kierowcy” – zaznaczył Volker Mornhinweg, szef Mercedes-Benz Vans.

„Mobilność elektryczna odgrywa kluczową rolę w naszej długofalowej strategii na rzecz ochrony klimatu i środowiska. Mając to na uwadze, kontynuujemy odnawianie floty naszych samochodów. Strategiczne partnerstwo z Mercedes-Benz stanowi kolejny ważny element tego procesu. Szczególnie cieszymy się, że mamy u boku tak prestiżowego partnera jak Mercedes-Benz, a nasza współpraca trwa od 1972 roku. Stopniowa elektryfikacja naszej floty na obszarach miejskich jest istotnym wyzwaniem na przyszłość. Jednocześnie prowadzimy pełną wymianę samochodów na niskoemisyjne pojazdy Euro 6” – powiedział Frank Rausch, dyrektor generalny Hermes Germany GmbH.

Lepsza ekonomika, bardziej zrównoważony transport, wyższa jakość obsługi

Partnerzy powzięli sobie za cel zwiększenie efektywności, produktywności i osiągnięcie większego stopnia zrównoważenia w dostarczaniu paczek. To po części efekt gwałtownego rozwoju handlu detalicznego w internecie oraz związanych z tym zmian, jakie zaszły w firmach kurierskich (CEP – courier-express-parcel). Kolejnym celem porozumienia jest stworzenie i wdrożenie pomysłów, które pozwolą zapewnić klientom jeszcze wyższą jakość usług. Z pomocą cichych, lokalnie bezemisyjnych samochodów Mercedes-Benz Vans oraz Hermes Germany chcą wnieść trwały wkład w optymalizację miejskiego transportu dostawczego. Do roku 2025 wszystkie dostawy na terenie głównych miast w Niemczech Hermes planuje realizować bez lokalnej emisji spalin. Do ładowania akumulatorów aut elektrycznych wykorzystywana posłuży wyłącznie energia pochodząca ze źródeł w 100% odnawialnych. Prąd będzie generowany w sposób zupełnie neutralny dla środowiska, a co za tym idzie – zgodnie z etykietą ekologiczną „Grüner Strom”.

W ramach partnerstwa szczególny nacisk kładzie się na techniczną wykonalność i efektywność ekonomiczną aut elektrycznych w branży kurierskiej (CEP). Nowe prototypy powstają z uwzględnieniem integracji elektrycznych samochodów dostawczych – w tym niezbędnej infrastruktury ładowania – z istniejących procesami operacyjnymi.

Łączność, przestrzeń bagażowa i jeszcze więcej: systemowe rozwiązania na rzecz większej efektywności

Zobacz również:   Odświeżona Kia Picanto debiutuje na targach motoryzacyjnych w Genewie

Kolejnym motorem udoskonaleń w zakresie efektywności jest opracowanie rozwiązań systemowych – zarówno tych stosowanych w pojeździe, jak i poza nim – optymalnie dopasowanych do konkretnych zastosowań. W przypadku partnerstwa strategicznego z firmą Hermes oddział Mercedes-Benz Vans będzie wdrażać też usługi powiązane, np. takie, które ułatwiają planowanie optymalnej trasy z uwzględnieniem stanu naładowania akumulatora pojazdu. Producent ze Stuttgartu dostarczy również inteligentne rozwiązania w zakresie aranżacji przestrzeni ładunkowej oraz innowacyjne usługi mobilne. Lista tych ostatnich obejmuje nowe oferty leasingu oraz wynajmu krótkoterminowego dla kontrahentów Hermesa.

Udane partnerstwo – od ponad 40 lat

Od ponad 40 lat Hermes i Daimler rozwijają swoje partnerstwo – oparte przede wszystkim na konwencjonalnych pojazdach, ale mające również spore tradycje w zakresie badań i opracowywania napędów alternatywnych. Sięgają one lat 90. ubiegłego stulecia i testów pierwszej na rynku furgonetki napędzanej wodorem. W 2001 r. Hermes rozpoczął testy Sprintera z technologią ogniw paliwowych. Samochód był wykorzystywany w normalnych warunkach eksploatacyjnych. Dziesięć lat później dostawca usług z siedzibą w Hamburgu włączył do swojej floty pierwszy seryjnie produkowany model Mercedes-Benz Vans z napędem elektrycznym – Vito E-CELL.

Obie firmy współpracują również w zakresie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 tony. Obecnie koncern Daimler wspólnie z Hermesem i władzami Stuttgartu prowadzi testy flotowe pięciu elektrycznych egzemplarzy Fuso Cantera E-CELL, służących do miejskiego transportu dystrybucyjnego. Jazdy testowe rozpoczęły się w kwietniu 2016 r.

Dzięki temu partnerstwu Mercedes-Benz Vans czyni kolejny znaczący krok w kierunku wdrożenia swojej strategicznej, prowadzonej od ubiegłego roku inicjatywy adVANce. Polega ona na transformacji producenta aut użytkowych w dostawcę zorientowanych na klienta rozwiązań transportowych. W związku z tym oddział koncentruje się na czterech obszarach, w które do 2020 r. zainwestuje łącznie 500 mln euro: integracji w samochodach różnych rozwiązań z zakresu łączności (digital@vans), tworzeniu innowacyjnego sprzętu dla sektora aut użytkowych (solutions@vans), nowych koncepcjach mobilności dla transportu osobowego i towarowego (mobility@vans) oraz optymalizacji napędów elektrycznych pod kątem konkretnych zastosowań (eDrive@vans). Strategiczne partnerstwo z firmą Hermes Germany pozwala rozwijać każdy z tych obszarów.

Dzięki wzmocnieniu partnerstwa z Mercedes-Benz Vans firma Hermes Germany przyspiesza wdrażanie ambitnego planu systematycznej redukcji emisji CO2 i cząstek stałych w sektorze aut dostawczych. Przedsiębiorstwo z Hamburga postrzega to jako element swojej odpowiedzialności biznesowej na rzecz wzmocnienia roli pioniera w zakresie zgodności społecznej i środowiskowej. Strategia klimatyczna jego macierzystej spółki – Otto Group – zakłada ograniczenie do 2020 r. emisji CO2 całej grupy o połowę. Do tego celu ma przyczynić się ponad 30 indywidualnych projektów prowadzonych w ramach kampanii Hermesa pt. „We Do!”.

Leave a Reply