Nowe Audi Q7 – najbardziej wydajne i najlżejsze w swojej klasie

Nowe Audi Q7 posiada innowacyjne rozwiązania obejmujące lekką konstrukcję, napęd, zawieszenie, systemy infotainment, pakiet connectivity i systemy wsparcia kierowcy. Jego przestrzenne wnętrze rozpieszcza luksusowym komfortem.

Nawet o 325 kilogramów niższa masa

Dzięki mocnej, a zarazem lekkiej konstrukcji, nowe Q7 w podstawowej wersji, bez kierowcy i pasażerów, waży poniżej dwóch ton. W porównaniu z poprzednim modelem, w zależności od wersji silnikowej, jest nawet o 325 kilogramów lżejsze. Sama multimateriałowa, innowacyjna karoseria waży 71 kilogramów mniej, a wyposażona w dodatkowe elementy (aluminiowe drzwi), nawet 95 kilogramów mniej. Wymiary nowego Q7: długość 5,05 m, szerokość 1,97 m i wysokość 1,74 m (ze stalowym zawieszeniem). Samochód jest duży, a jednocześnie najlżejszy w swojej klasie.

Q7 2015001

Dynamika jazdy: współpraca wszystkich układów

Niezwykła dla pojazdów typu SUV sportowa charakterystyka jazdy, jest wynikiem ścisłej współpracy wszystkich departamentów działu rozwoju technicznego Audi. Silniki harmonijnie, przy minimalnych stratach, dostarczają moc przesyłaną na drogę za pomocą nowoczesnego podwozia. Takie współdziałanie tworzy idealną podstawę dla dynamicznej jazdy. Audi Q7 z napędem quattro, szybko zmieniającą biegi automatyczną skrzynią tiptronic i wyraźnie obniżoną masą sprawia, że jazda zarówno po autostradach jak i po krętych drogach swoją dynamiką przypomina jazdę limuzyną. Co więcej, podczas projektowania samochodu, inżynierowie oprócz pożądanej dynamiki uwzględnili konieczność stabilnej jazdy poza utwardzonymi drogami. Dzięki temu Audi Q7 jest niepokonany w każdym terenie.

Przestrzeń klasy luksusowej: najbardziej przestrzenne wnętrze w segmencie

Otwierając drzwi, już na wstępie rzuca się w oczy komfortowe i luksusowe wnętrze. Wszystkie kolory i materiały są starannie do siebie dopasowane. W przestrzeni pasażera przedniego siedzenia uwagę zwraca umieszczony na desce rozdzielczej pas otworów wentylacji, akcentujący przestrzeń wnętrza. Dwuczęściowe elementy dekoracyjne otoczone są subtelnymi listwami. W ciemności, opcjonalne wąskie pasy podświetlenia podkreślają kontury.

Wszystkie włączniki i regulatory są dokładnie pod ręką kierowcy. Pozycja siedzenia, dzięki wielu możliwościom ustawienia fotela, jest bardzo wygodna. Nowe Q7 ma wiele wariantów jego ustawień, aż do zindywidualizowanego ustawienia z funkcją klimatyzacji i masażu. Wszechstronność Audi Q7 wyraża się także w znajdującym się w standardowym wyposażeniu, dzielonym na trzy części, drugim rzędzie foteli lub w opcjonalnym, otwieranym i zamykanym elektrycznie trzecim rzędzie foteli. Kolejną opcją jest funkcjonujący niezależnie od monitora systemu MMI Audi virtual cockpit. Monitor TFT o przekątnej 12,3 cala wyświetla wysokiej jakości grafiki, a jego obsługa odbywa się poprzez wielofunkcyjną kierownicę. Dodatkowo zamówić można wyświetlacz head-up display, który na przedniej szybie wyświetla najważniejsze informacje.

Pojemność bagażnika tego pięcioosobowego pojazdu w podstawowej konfiguracji wynosi 890 litrów, maksymalnie to 2075 litrów.
Q7 2015005
Przełomowy: system infotainment z monitorem MMI all-in-touch

Na życzenie, na konsoli tunelu środkowego może pojawić się od nowa skonstruowany system MMI touch. Kierowca i pasażer, na dużej powierzchni ekranu mogą pisać, przybliżać/oddalać, przesuwać i przewijać listy. Każde wprowadzone polecenie skutkuje odczuwalnym pod palcami potwierdzeniem. Logika obsługi monitora MMI, łącznie z inteligentnym wyszukiwaniem dowolnego tekstu, umożliwia intuicyjne korzystanie z tej funkcji. System obsługi głosowej przetwarza także polecenia z języka potocznego – na przykład: „Gdzie mogę zatankować?”

Topowy system infotainment w nowym Q7, MMI navigation plus, wykorzystuje modułowy system infotainment drugiej generacji o ogromnej mocy obliczeniowej. W połączeniu z modułem Audi connect, pozwala on pasażerom na surfowanie w Internecie na swoich urządzeniach mobilnych, z wykorzystaniem zintegrowanego Hotspot’u WLAN. Dzięki modułowi LTE, daje też dostęp do serwisu online Audi connect. W katalogu wielu dostępnych w nowym Q7 usług, szczególną gratką jest Audi smartphone interface: Integruje on smartfony oparte zarówno na systemie iOS jak i na systemie Android, wyświetlając dane na monitorze MMI.

Dla fanów HiFi, dostępne są opcjonalne systemy muzyczne Bose lub Bang & Olufsen o nowym, przestrzennym brzmieniu 3D. Doskonały system Bang & Olufsen składa się z 23 głośników o mocy systemu 1920 Watt. W oparciach przednich foteli, na życzenie można zamontować dwa tablety Audi, wykorzystywane w celach rozrywkowych przez pasażerów tylnych foteli (Rear Seat Entertainment). To kolejne niestandardowe rozwiązanie.

Q7 2015010

Silniki: dwa trzylitrowe V6 i napęd hybrydowy typu plug-in

Nowe Q7 pojawi się na rynku z dwoma dopracowanymi silnikami V6. Jednostki napędowe 3.0 TFSI o mocy 200 kW (333 KM) i 3.0 TDI o mocy 245 kW (272 KM) sprawiają, że nowe Audi Q7 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 6,3 lub w 6,1 sekundy. Diesel zużywa średnio jedynie 5,7 litra oleju napędowego na 100 km (149 g CO2 na km), o 23 procent mniej niż jego poprzednik. Krótko po wejściu na rynek pojawi się bardzo wydajna, druga wersja silnika 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM) i zużyciu paliwa 5,5 litra na 100 kilometrów (144 g CO2 na km) (tymczasowe dane).

Nowe Q7 3.0 TDI e-tron quattro, które do salonów dealerskich trafi nieco później, emituje zaledwie 46 g dwutlenku węgla na kilometr. Pierwsza na świecie hybryda typu plug-in z sześciocylindrowym silnikiem diesla i napędem quattro, to połączenie jednostki wysokoprężnej 3.0 TDI z mocnym silnikiem elektrycznym. Jego moc systemowa wynosi 275 kW (373 KM), zasięg jazdy w trybie wyłącznie elektrycznym to maksymalnie 56 kilometrów wg. cyklu NEFZ.

Znakomite silniki, nowa ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic, ulepszony stały napęd na cztery koła quattro, niski punkt ciężkości i całkowicie nowa lekka konstrukcja podwozia: pakiet techniczny nowego Audi Q7 umożliwia zwinną i komfortową jazdę. Elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy i wszechstronny system Audi drive select znajdują się na wyposażeniu standardowym. Na życzenie można zamówić zawieszenie pneumatyczne adaptative air suspension. Nowością jest całkowicie nowy układ czterech skrętnych kół, w którym w zależności od sytuacji, tylne koła skręcają o kilka stopni, w tym samym lub w przeciwnym do kół przednich kierunku.

Zobacz również:   Nowa Honda CR-V w końcu trafi do Europy

Q7 2015012

Zaawansowana technika Audi: systemy wsparcia kierowcy

Wśród wszystkich pojazdów produkowanych seryjnie, nowe Audi Q7 oferuje obecnie największą paletę systemów wsparcia, a wiele z nich to absolutne nowości. Asystent wydajności pomaga kierowcy oszczędzać paliwo, a adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach odciąża go w spowolnionym ruchu na drogach dobrej jakości. Kolejne innowacje to asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu, asystent wysiadania i asystent parkowania dla pojazdów z przyczepą. Duży SUV z czterema pierścieniami w logo to uniwersalny pojazd dla rodziny, do celów służbowych i rekreacyjnych oraz znakomity towarzysz podróży na wszystkich drogach.

Q7 2015003

Stylistyka: wyrazista i charakterystyczna

Duży SUV zachowuje charakterystyczne cechy stylistyki Audi i wszystkich modeli z rodziny Q. Plastycznie uformowana osłona chłodnicy Singleframe o masywnej ramie, to najbardziej widoczny element przodu pojazdu. W opcjonalnych reflektorach LED i Matrix LED, światła do jazdy dziennej wyróżniają się wyrazistym rysunkiem podwójnych strzałek. Mocne nadkola i linia boków podkreślają koła, podczas gdy pokrywa bagażnika zachodzi na słupki D. Charakterystyczne są dodatkowe elementy stylistyczne, takie jak szerokie listwy w dolnej części drzwi.

W skrócie
Nowe Audi Q7

Stylistyka i karoseria
– Plastycznie uformowana osłona chłodnicy Singleframe, blistery quattro nad kołami, strome słupki D i zachodząca na nie pokrywa bagażnika
– Na życzenie reflektory w technice LED lub Matrix LED.
– Długość 5,05 m, rozstaw kół 2,99 m, szerokość 1,97 m, wysokość 1,74 m
– Nowa, multimateriałowa karoseria w dużym udziale zbudowana z niezwykle wytrzymałych blach stalowych i aluminium, masa pustego pięcioosobowego pojazdu z silnikiem 3.0 TDI jest nawet 325 kilogramów niższa niż masa poprzedniego modelu. Z silnikiem 3.0 TFSI samochód waży zaledwie 1970 kilogramów.

Napęd
– Na początek dwa dopracowane silniki V6: 3.0 TDI o mocy 200  kW (272 KM) i 3.0 TFSI o mocy 245 kW (333 KM)
– Znakomite osiągi, jednocześnie obniżenie zużycia paliwa nawet o 28 procent
– Krótko po wejściu na rynek: silnik 3.0 TDI o mocy 160 kW (218 KM) oraz Q7 e-tron quattro z hybrydową techniką typu plug-in i 275 kW (373 KM) mocy systemowej
– Na nowo opracowana 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów tiptronic i stały napęd na cztery koła quattro

Układ jezdny
– Nowo opracowane, pięciowahaczowe zawieszenie przedniej i tylnej osi, duża zwinność i najwyższy komfort jazdy
– Elektromechaniczny układ wspomagana kierownicy, na życzenie system czterech kół skrętnych
– System regulacji dynamiki jazdy Audi drive select w wyposażeniu standardowym, na życzenie dostępne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension
– Możliwość jazdy offroad, asystent zjazdu w wyposażeniu standardowym

Wnętrze
– Eleganckie, luksusowe wnętrze, dwuczęściowe listwy dekoracyjne, nowe kolory i materiały, doskonałe oświetlenie wnętrza, bardzo niski poziom hałasu
– Szeroka oferta różnych wzorów foteli, aż po zindywidualizowany fotel z klimatyzacją i z masażem, nowo opracowana automatyczna klimatyzacja dostępna w dwóch wariantach
– Największe wnętrze w segmencie, na życzenie przesuwane fotele drugiego rzędu i elektrycznie składany trzeci rząd foteli
– Łatwe wsiadanie do trzeciego rzędu foteli dzięki funkcji składania oparć siedzeń drugiego rzędu
– Pojemność bagażnika od 890 do 2075 litrów (w wersji pięcioosobowej), elektrycznie otwierana i zamykana pokrywa bagażnika w wyposażeniu standardowym, na życzenie ze sterowaniem gestami, komfortowy kluczyk, elektrycznie poruszana roleta bagażnika

Obsługa
– Całkowicie nowa koncepcja obsługi MMI z wyszukiwaniem dowolnego tekstu, nawigacja MMI plus z dużym ekranem dotykowym MMI all-in-touch
– Obsługa także za pomocą wielofunkcyjnej kierownicy i sterowania naturalnym głosem
– Na życzenie wyświetlacz head-up display i Audi virtual cockpit

Infotainment i Audi connect
– Opcjonalny system infotainment MMI navigation plus z monitorem 8,3 cala i z modułem LTE, do tego Audi phone box do indukcyjnego ładowania smartfonów
– Wiele nowych usług connect, w tym Audi smartphone interface do integracji smartfonów
– Na życzenie, systemy muzyczne Bose lub Bang & Olufsen z brzmieniem 3D oraz tablety Audi w zestawie Rear Seat Entertainment.

Systemy wsparcia kierowcy
– Szeroka oferta systemów wsparcia kierowcy z licznymi nowymi funkcjami, największa na świecie oferta w tym segmencie pojazdów
– Adaptive cruise control z asystentem jazdy w korkach i w spowolnionym ruchu, asystent wydajności dla jeszcze mniejszego zużycia paliwa
– Asystent ruchu poprzecznego z tyłu pojazdu i asystent parkowania dla pojazdów z przyczepą

Leave a Reply