Alfa Romeo Stelvio

Pierwszy SUV włoskiej marki w ponad 100-letniej historii Alfy Romeo.

Marka Alfa Romeo przedstawia pierwszego SUV-a będącego wyrazem emocji czerpanych z jazdy, maksymalnych osiągów i sportowego stylu. Nowy model zawiera w sobie autentycznego „ducha” Alfy Romeo, który po raz pierwszy w ponad 100-letniej historii marki, pojawia się w samochodzie typu Sport Utility Vehicle-SUV. Model nazywa się Alfa Romeo Stelvio i ma za cel zmienić reguły gry w segmencie średnich SUV-ów klasy premium.
Dzisiaj marka Alfa Romeo chce zaskoczyć publiczność trzema nowymi wersjami  – Stelvio, Stelvio Super i Stelvio Business – czekającymi na entuzjastyczne powitanie ze strony licznych pasjonatów marki, którzy zdecydowali już o sukcesie ekskluzywnej „First Edition”, której premiera w regionie EMEA odbyła się kilka tygodni temu oraz wersji Quadrifoglio zaprezentowanej, przedpremierowo, podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego w Los Angeles.

Niezwykła dynamika jazdy.
Już sama nazwa modelu gwarantuje porywającą jazdę i jednocześnie zapewnia maksymalny poziom komfortu i wszechstronnosci, typowe dla tej kategorii. W istocie, Stelvio to najwyższa górska przejezdna przełęcz we Włoszech, a krajowa droga o tej samej nazwie, która przez nią przechodzi, wije się na odcinku prawie 20 km i liczy ponad 75 ostrych zakrętów, stając się synonimem podróży i wolności. Aby przejechać nią w jak najlepszy sposób i w pełni cieszyć się wyjątkowymi i niepowtarzalnymi doznaniami, warto zasiąść za kierownicą jedynego samochodu, będącego w stanie zaoferować niezrównane połączenie przyjemności czerpanej z jazdy, włoskiego stylu i wszechstronności: Alfy Romeo Stelvio.
Zgodnie z tradycją Alfy Romeo, nowy SUV wyróżnia się doskonałą dynamiką jazdy, jak przystało na prawdziwy sportowy samochód, dzięki optymalnemu rozkładowi mas na obie osie, najbardziej bezpośredniemu układowi kierowniczemu i wyrafinowanemu układowi zawieszenia z ekskluzywną technologią AlfaLinkTM. Ponadto, Alfa Romeo Stelvio łączy w sobie niezwykłe osiągi silnika oraz szerokie zastosowanie ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe, z którego wykonano wał napędowy oraz aluminium, z którego wykonano silniki, zawieszenie, pokrywę silnika, zderzaki, drzwi i bagażnik. Ponadto, w celu lepszej przyczepności bez żadnych kompromisów, SUV Stelvio oferuje integralny napęd Alfa Romeo Q4 (na cztery koła), a dodatkowo, na zamówienie, może być wyposażony w samoblokujący mechanizm różnicowy. Samochód wyróżnia się nie tylko rewelacyjnymi osiągami i zachowaniem na drodze, lecz także dużą przestrzenią do dyspozycji pasażerów, dzięki czemu każda podróż jest wygodna i przyjemna.

Sportowy design w 100% Alfa Romeo.
Proporcje Stelvio są wyrazem kompaktowości, siły i dynamizmu, o czym świadczą wymiary: długość 468 cm, wysokość 167 cm i szerokość 216 cm. Nadwozie wyróżnia się przyciągającą wzrok linią i stanowi doskonałą równowagę między czerpaniem z dziedzictwa marki a mocą, szybkością i pięknem: to prawdziwa magiczna alchemia, która jest częścią ponad 100-letniej historii Alfy Romeo.  Aby uzyskać ją zarówno w przeszłości, jak i teraz, należy umiejętnie łączyć wyjątkowe cechy włoskiego designu: poczucie proporcji, prostotę i wyjątkową jakość wykończenia. Te elementy, leżące również u podstaw modelu Giulia, nowego wzorca marki Alfa Romeo i źródła przyszłych inspiracji, zostały na nowo opracowane i dostosowane do innego typu samochodu, jakim jest usportowiony samochód z napędem na 4 koła (Sport Utility Vehicle).
Piękno samochodu dodatkowo podkreśla kolorystyka; Klient ma do wyboru 13 kolorów nadwozia i 13 różnych wzorów obręczy kół, które uwypuklają krętość jej linii.
Ten sam charakter sportowej elegancji odnajdujemy we wewnętrzu, które zostało „odszyte”, jak najlepszej jakości garnitur z niesamowitą starannością i  użyciem wysokiej jakości materiałów: włókna węglowego, drewna i materii miłych dla oka i przyjemnych w dotyku, połączonych w taki sposób, by od razu poczuć, że zostały one wykonane ludzkimi rękami. Tutaj wszystko skoncentrowane jest wokół kierowcy, o czym świadczy ukośny tunel, delikatnie pofalowana deska rozdzielcza i kierownica, zaprojektowana tak, by mogła dopasować się do każdego stylu jazdy. Do dyspozycji kierowcy jest także kolorowy wyświetlacz w technologii  TFT (z ekranem o przekątnej 3,5″ lub 7″) oferujący wszystkie najważniejsze informacje, natomiast interfejs człowiek/maszyna składa się z dwóch pokręteł, za pomocą których można prosto i łatwo ustawiać selektor Alfa DNA oraz system Alfa Connect. Ten ostatni, w zależności od poziomu wyposażenia, oferuje ekran o przekątnej  6,5″ lub 8.8″ w wysokiej rozdzielczości, również z wbudowaną funkcją 3D, która jest nowością w zakresie infotainment. Urządzenie zostało zaprojektowane we współpracy z Magneti Marelli.

Innowacyjna technologia zapewniająca maksymalne bezpieczeństwo.
Alfa Romeo Stelvio wyróżnia się licznymi zaawansowanymi systemami bezpieczeństwa, oferowanymi w standardzie lub na zamówienie, w zależności pod poziomu wyposażenia.  Wśród nich na uwagę zasługuje innowacyjny system elektro-mechaniczny IBS, łączący kontrolę stabilności z tradycyjnym wspomaganiem hamulców, gwarantujący natychmiastową reakcję hamulca i rekordowo krótką drogę hamowania. Wymienić należy także nowe systemy bezpieczeństwa czynnego, takie jak: system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning”, autonomiczny system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych, które ostrzegają kierowcę, za pomocą sygnałów dźwiękowych, w razie potencjalnego zderzenia czołowego i uruchamiają układ hamulcowy; „Lane Departure Warning, który ostrzega kierowcę przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu. Wyposażenie uzupełniają system Blind Spot Monitoring (BSM) z Rear Cross-Path Detection, które monitorują na bieżąco martwe punkty z obu stron pojazdu i ostrzegają kierowcę w przypadku potencjalnego zagrożenia. Niemniej ważny jest adaptacyjny tempomat, który dostosowuje prędkość pojazdu na podstawie sytuacji na drodze.

Wyjątkowe osiągi.
Alfa Romeo Stelvio prezentuje cały swój charakter nie tylko poprzez wyjątkowy styl i doskonałą dynamikę jazdy, ale również poprzez dwa nowe silniki – 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 210 KM – które dodatkowo podkreślają sportową „duszę” SUV-a, który zwłaszcza na trasie pozamiejskiej, dostarcza wyjątkowych przyjemności również doświadczonym kierowcom. Połączone z ośmiostopniową automatyczną skrzynią biegów i napędem integralnym Q4, powyższe jednostki napędowe, należą do nowej generacji czterocylindrowych silników wykonanych w całości z aluminium i wyposażonych w wał napędowy z włókna węglowego.   Innowacyjne i niezawodne, silniki Stelvio są kwintesencją technologii motoryzacyjnej Grupy. Wszystkie silniki produkowane są we Włoszech, silniki benzynowe w zakładach Termoli (benzyna), a silniki wysokoprężne w Pratola Serra w wyszczególnionych strefach przeznaczonych tylko do produkcji silników Alfy Romeo, w oparciu o nowoczesne procesy i metodologie, które wynoszą je na szczyt kategorii pod względem osiągów i wydajności.
I jeszcze najważniejsza informacja: Stelvio 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 280 KM jest najlepszy w swojej klasie również, jeśli chodzi o przyspieszenie od 0 do 100 km/h, które osiąga w zaledwie 5,7 sekundy.
Gamę uzupełnią inne nowe silniki, m.in. 2.0 z turbodoładowaniem o mocy 200 KM oraz 2.2 Diesel o mocy 180 KM, obydwa z automatyczną ośmiostopniową skrzynią biegów i napędem integralnym Q4. 2.2 Diesel o mocy 180 KM będzie dostępny także w wersji z napędem tylnym.

Dane techniczne.

2.0 280 KM AT8 AWD 2.2 210 KM AT8 AWD
CHARAKTERYSTYKA    
Paliwo Benzyna Diesel
Ilość cylindrów, układ 4 liniowo 4 liniowo
Średnica razy skok (mm) 84 x 90 83 x 99
Pojemność (cm3) 1995 2143
Stopień sprężania 10,0:1 15,5:1
Maksymalna moc kW  (KM-CE) przy obr./min. 206 (280) @ 5250 154 (210) @ 3750
Maksymalny moment obrotowy Nm (kgm-CE) przy obr./min. 400 (41) @ 2250 470 (48) @ 1750
Napęd rozrządu Łańcuch Pasek
Zasilanie Elektroniczny wtrysk Elektroniczny wtrysk
System Stop&Start Standard Standard
NAPĘD    
Koło napędzane 4×4 4×4
Skrzynia biegów Automatyczna, 8-biegowa Automatyczna, 8-biegowa
Pierwszy 5,000 5,000
Drugi 3,2 3,2
Trzeci 2,143 2,143
Czwarty 1,72 1,72
Piąty 1,314 1,314
Szósty 1 1
Siódmy 0,822 0,822
Ósmy 0,64 0,64
Bieg wsteczny 3,456 3,456
Przełożenie przekładni głównej 3,73 3,27
POJEMNOŚCI- MASY    
Zbiornik paliwa (l) 64 58 / 64
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) 1660 1659
Masa przyczepy ciągniętej niehamowanej (kg) 750 750
Masa przyczepy ciągniętej hamowanej (kg) 2300 2300
WYMIARY ZEWNĘTRZNE    
Rozstaw osi (mm) 2818 2818
Długość (mm) 4687 4687
Wysokość (mm) 1671 1671
Rozstaw kół przód/ tył (mm) 1613/1653 1613/1653
Szerokość (mm) 1903 (bez lusterek) 1903 (bez lusterek)
Zwisy przedni/tylny (mm) 861/1008 861/1008
OSIĄGI    
Prędkość maksymalna(km/h) 230 215
Przyspieszenie 0-100 km/h (s) 5,7 6,6
ZUŻYCIE PALIWA – EMISJA SPALIN zgodnie
z rozporządzeniem 1999/100/CE
   
Zużycie paliwa w cyklu miejskim (l/100 km) 8,9 5,5
Emisja CO2 (g/km) w cyklu miejskim 205 145
Zużycie paliwa (l/100 km) w cyklu pozamiejskim 5,9 4,4
Emisja CO2 (g/km) w cyklu pozamiejskim 136 116
Zużycie paliwa (l/100 km) w cyklu mieszanym 7 4,8
Emisja CO2 (g/km) w cyklu mieszanym 161 127
Norma emisji spalin EURO 6b EURO 6b
Zobacz również:   Znamy ceny Renault Megane R.S. oraz Clio R.S. 18

Wyjątkowy komfort podróżowania.
Alfa Romeo Stelvio wprowadza do świata SUV klasy premium sekrety włoskiej gościnności: w istocie, jego wnętrze wyróżniają ekskluzywność, dobry smak i elegancja. Dodatkowo, we wnętrzu kabiny jest dużo miejsca dla osób podróżujących, którzy mogą podróżować wygodnie.  I nie tylko. Model daje wrażenie pełnej kontroli i panowania nad drogą, dzięki selektorowi Alfa DNA, ale przede wszystkim dzięki podwyższonej pozycji kierowcy, która bez uszczerbku dla przyjemności jazdy oferowanej przez sportowy samochód z logo Alfy Romeo, zapewnia też lepszą widoczność.  Komfort podróży zapewniają także dwustrefowa klimatyzacja, technologicznie zaawansowany system infotainment Alfa Connect i system audio, który, w zależności od poziomu wyposażenia, może być wyposażony w 8, 10 lub 14 głośników (marki Harman Kardon). Równie istotny jest fakt, że Stelvio ma pojemny bagażnik o pojemności 525 litrów, elektrycznie otwierany i zamykany za pomocą pilota. Nowy SUV Stelvio jest przeznaczony zatem dla Klientów, którzy uwielbiają biesiadować z przyjaciółmi oraz kochają komfort i włoski smak.

Kompletna gama spełniająca wymagania zarówno Klientów prywatnych, jak i flot.
W zależności od rynku, gama oferuje trzy poziomy wyposażenia (Stelvio, Super First Edition). W chwili premiery, Klient może wybierać spośród 13 kolorów nadwozia i 13 wzorów aluminiowych obręczy kół (od rozmiaru 17″ do 20″). Bogate wyposażenie w standardzie oferuje m.in. 17” obręcze kół ze stopów lekkich, system Alfa Connect 6,5″, selektor Alfa Rotary, system audio z 8 głośnikami, fotele pokryte czarną tapicerką (przednie z 6-stopniową regulacją), system Integrated Brake System (IBS), system ostrzegania o najeżdżaniu na poprzedzający pojazd „Forward Collision Warning (FCW) z autonomicznym system awaryjnego hamowania (AEB) z czujnikiem ochrony pieszych. Wyposażenie wersji Stelvio uzupełniają tylne czujniki parkowania, tempomat, bagażnik z elektrycznym systemem otwierania, czujnik zmierzchu i czujnik deszczu.
Jeszcze bogatsza jest wersja Super, która dokłada ekskluzywne elementy wystroju wnętrza i nadwozia:  17″ obręcze kół ze stopów lekkich, fotele pokryte materiałową tapicerką i technoskórą w trzech wersjach kolorystycznych (dostępna do wyboru w kolorze czarnym, czarno-brązowym i czarno-czerwonym), deska rozdzielcza i panele drzwi w trzech tonacjach (dostępne do wyboru w kolorze czarnym, czarno-brązowym i czarno-czerwonym) oraz aluminiowe listwy progowe. Dla Stelvio Super dostępne są pakiet Lux- obejmujący elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele z ekskluzywnej skóry „Pieno Fiore” (w kolorach czarnym, brązowym, czerwonym lub beżowym) oraz elementy wykończeniowe z prawdziwego drewna oraz pakiet Sport zawierający: podgrzewaną sportową kierownicę, skórzane sportowe fotele, elektrycznie regulowane i podgrzewane, elementy wykończeniowe z aluminium oraz aluminiowe nakładki na pedały i podnóżek kierowcy.

Nowoczesna, zmodernizowana fabryka w Cassino dedykowana nowej generacji modeli Alfa Romeo.
SUV Stelvio jest produkowany w odnowionej fabryce FCA w Cassino (Frosinone) – jednym z najbardziej zaawansowanych technologicznie zakładów Grupy – na linii produkcyjnej dedykowanej wyłącznie nowym modelom Alfa Romeo, między innymi fascynującej Giulii, która w 2015 roku zapoczątkowała nową erę w historii marki, poprzez swoje nowe kanony piękna i stylu, sportowego charakteru i technologii. Dzisiaj, te same elementy dostosowane do nowej kategorii pojazdów, powracają w przełomowym SUV-ie Stelvio. Powstały w 1972 roku w pobliżu historycznego Opactwa Benedyktynów zakład w Cassino stosuje innowacyjne technologie w produkcji samochodów premium, zapewniając bezpieczeństwo pracownikom i poszanowanie dla środowiska.

Kiedy pojawi się Alfa Romeo Stelvio?

Prawdopodobnie w lecie albo jesienią w Polskich salonach

Leave a Reply