BMW na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie 2015 [galeria]

Autodesk VRED Professional 2015 SR1-SP5
Autodesk VRED Professional 2015 SR1-SP5

Na jeden rzut oka

Światowa premiera nowej serii BMW 7: bezprecedensowe połączenie dynamiki, osiągów, komfortu jazdy i luksusu; szósta generacja luksusowego sedana wykorzystuje technologiczne innowacje z BMW i, w tym ultralekki szkielet nadwozia z karbonu, a także zespół napędowy BMW eDrive w modelu 740e; model plug-in hybrid o łącznej mocy systemowej 240 kW/326 KM i średnim zużyciu paliwa 2,1 l/100 km oraz emisji CO2 49 g/km.

  • Światowa premiera nowego BMW X1: druga generacja wszechstronnego bestselleru; proporcje, wnętrze i specyfikacja wzorowane na większych modelach BMW X; kompletnie nowe silniki, skrzynie biegów i system napędu na cztery koła xDrive; wyższy poziom osiągów i wydajności; więcej przestrzeni, wyższa przestronność i jeszcze wyrazistszy charakter premium.
  • Światowa premiera nowej serii BMW 3: wzorca radości z jazdy w swej klasie już od 40 lat i najlepiej sprzedający się model BMW – znalazł przeszło 14 mln nabywców; BMW serii 3 limuzyna oraz Touring i BMW M3 ze zmodyfikowanym designem i jeszcze wyrazistszym charakterem premium; w dużym stopniu zmieniona paleta silnikowa; po raz pierwszy zastosowana technologia BMW eDrive – w modelu BMW 330e plug-in hybrid o łącznej mocy systemowej 185 kW/252 KM i średnim zużyciu paliwa 2,1-1,9 l/100 km oraz emisji CO2 49-44 g/km (wielkości uzależnione od rozmiaru ogumienia).
  • Światowa premiera modelu BMW 225xe: innowacyjne rozplanowanie kabiny w połączeniu z przełomowym systemem napędowym; model plug-in hybrid łączy w sobie technologię BMW eDrive w konfiguracji z zamontowanym poprzecznie z przodu 3-cylindrowym silnikiem benzynowym i napędem na przednie koła przy silniku elektrycznym napędzającym koła tylne – efekt to „elektroniczny” napęd na wszystkie koła, unikatowy w tym segmencie; łączna moc systemowa obu silników: 165 kW/224 KM, średnie zużycie paliwa: 2,1-2,0 l, emisja CO2: 49-46 g/km (wielkości uzależnione od rozmiaru ogumienia).
  • Technologia BMW eDrive zostaje zaadaptowana do głównej palety modeli BMW: w pełni elektryczna mobilność, wyjątkowa wydajność i ekskluzywny rodzaj radości z jazdy cechą systemów napędowych typu plug-in hybrid, opracowanych specjalnie dla konkretnych modeli BMW Group; premiera w BMW X5 xDrive40e, które niedługo wchodzi na rynek; szybki rozrost palety do trzech kolejnych segmentów w modelach BMW 740e, 330e oraz 225xe.
  • Światowa premiera BMW M6 GT3: nowy okręt flagowy w palecie wyścigowej dla klientów; silnik V8 z technologią M TwinPower Turbo; aerodynamicznie zoptymalizowane podwozie; struktury zderzeniowe i poszycie wykonane z karbonu; masa własna poniżej 1300 kg; podczas IAA we Frankfurcie debiutuje również BMW M6 Competition Edition (441 kW/600 KM, średnie zużycie paliwa 9,9 l/100 km, emisja CO2 231 g/km), nowa edycja specjalna dla maksymalnych osiągów na drogach publicznych.
  • Przełomowa technologia oświetleniowa: BMW prezentuje najnowsze innowacje i prototypy dla optymalizacji oświetlenia drogi przed samochodem, wysokiej klasy atmosferę w kabinie i design nie do pomylenia; wyższy poziom bezpieczeństwa, komfortu i indywidualizacji dzięki BMW Laserlight, oświetleniu kabinowemu LED, projektorowi logo i Welcome Light Carpet, powitalnemu dywanowi świetlnemu.
  • Wyrafinowana connectivity: wyższy komfort i bezpieczeństwo dzięki nowym systemom wsparcia kierowcy i usługom BMW ConnectedDrive, kompletnie nowym konstrukcjom jak asystent kierowania i kontroli pasa ruchu, Remote Control Parking, Surround View i 3D View oraz Remote Cockpit, dostępnym po raz pierwszy w nowej ofercie serii BMW 7.
  • Nieustająca ofensywa rynkowa elektrycznej radości z jazdy: BMW i prezentuje swą aktualną paletę produkcyjną wraz z pionierskimi koncepcjami dla zeroemisyjnej jazdy przy imponującej funkcjonalności na co dzień; transfer technologii eDrive do modeli BMW; eCarsharing z BMW i3 i innowacyjne usługi z palety 360° ELECTRIC.

 BMW EfficientDynamics 004

 

BMW na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie 2015:

Stoisko BMW na Międzynarodowym Salonie Samochodowym IAA we Frankfurcie 2015 skupia się na pojawieniu się nowej generacji modelu na szczycie palety produkcyjnej, ale także nadejściu ery samochodów z napędem plug-in hybrid. Hala 11, mieszcząca się tuż przy głównym wejściu na tereny targowe i obejmująca wspólnie stoiska marek BMW, MINI oraz Rolls-Royce, jest miejscem prezentacji najnowszych konstrukcji, rozwiązań i modeli. Cała wystawa jest otoczona przez tor o długości kilkuset metrów, na którym publiczność może podziwiać nowe modele w czasie jazdy od 19-27 września 2015.

Samochodowy luksus na najwyższym poziomie: nowe BMW serii 7.

Nowe BMW serii 7 przedefiniowuje ekskluzywne doświadczenie prowadzenia luksusowego samochodu w ultranowoczesnej, pionierskiej formie dzięki szerokiej palecie wyjątkowych innowacji. Kluczowymi czynnikami podniesienia dynamiki, wydajności, komfortu i bezpieczeństwa jazdy są wykorzystanie karbonu (CFRP, plastiku wzmacnianego włóknami węglowymi) do budowy struktury nadwozia, silniki z najnowszej generacji jednostek napędowych BMW Group, system plug-in hybrid w nowym BMW 740e, aktywne zawieszenie Executive Drive Pro, przełącznik trybu jazdy Driving Experience Control z nowym trybem ADAPTIVE oraz oświetlenie laserowe BMW Laserlight. Natomiast za najlepsze możliwe samopoczucie w kabinie odpowiadają specyfikacja Executive Lounge z funkcją masażu, podświetlany szklany dach Sky Lounge Panorama, doskonale dobrana ilość oświetlenia akcentowego oraz uchwyt na smartfon ze stacją ładowania indukcyjnego.

Nowa generacja BMW serii 7 to także wiele innowacji w dziedzinie systemu operacyjnego oraz technologii wspierających kierowcę. Wiele nowych funkcji pojawia się po raz pierwszy w segmencie luksusowych limuzyn – jak np. rozszerzenie systemu iDrive o dotykowy ekran i sterowanie gestami BMW Gesture Control, Touch Command do sterowania funkcjami komfortu i multimediami w tylnej części kabiny, jak też system zdalnego parkowania Remote Control Parking. Ponadto BMW prezentuje w nowym modelu serii 7 najnowszą generację wyświetlacza przeziernego BMW Head-Up Display, system ostrzegania o ruchu poprzecznym, asystenta kierowania i kontroli pasa ruchu, aktywną ochronę przed kolizją boczną oraz system kamer dookólnych Surround View z trybami 3D View i Panorama View.

Jeszcze więcej charakteru we wszechstronnym aucie miejskim: nowe BMW X1.

Druga generacja BMW X1 skutecznie i jeszcze bardziej intensywnie przenosi zalety typowe dla modeli z rodziny BMW Sports Activity Vehicle do segmentu kompaktowego. Nowa generacja tego bardzo popularnego modelu wyróżnia się atletycznymi proporcjami i czystymi liniami w stylu większych „braci” BMW X. W kabinie nowego BMW X1 zarówno pasażerowie, jak i ich bagaż znajdą o wiele więcej miejsca, a także ultranowoczesną atmosferę premium i wyrafinowane elementy funkcjonalne.

Benzynowe i wysokoprężne silniki z najnowszej generacji jednostek napędowych BMW Group, zoptymalizowany pod względem wydajności, inteligentny system napędu na cztery koła xDrive i nowo opracowana technologia układu jezdnego łącznie dają wyraźnie bardziej sportowy charakter i wyższy komfort jazdy – przy niższym zużyciu paliwa i emisji CO2. Wyposażenie dostępne w modelu X1 po raz pierwszy obejmuje w pełni diodowe lampy główne LED, dynamiczną kontrolę amortyzatorów DDC, wyświetlacz przezierny BMW Head-Up Display pokazujący – podobnie jak w większych modelach BMW X – na szybie w bezpośrednim polu widzenia kierowcy dane związane z prowadzeniem auta, a także system Driving Assistant Plus.

 

Bestseller w doskonałej formie: nowe BMW serii 3.

Dzięki wyśmienicie dopracowanemu designowi nadwozia, wyrafinowanej atmosferze premium w kabinie, nowej palecie silników, jeszcze bardziej zaawansowanemu układowi jezdnemu oraz dodatkowym opcjom wyposażeniowym, nowe BMW serii 3 jest doskonale przygotowane do kontynuacji nieprzerwanego pasma sukcesów w segmencie klasy średniej premium, zapoczątkowanego 4 dekady temu. Najpopularniejszy model marki BMW znalazł do tej pory przeszło 14 mln nabywców, a teraz ponownie ustanawia nowe standardy dynamiki, wydajności i designu, zarówno jako limuzyna, jak i jako kombi Touring.

Paleta dostępnych w nowej serii 3 silników składa się z czterech jednostek benzynowych i siedmiu wysokoprężnych. W zależności od wariantu silnikowego, napęd jest przenoszony na oś tylną lub za pośrednictwem inteligentnego systemu xDrive – na wszystkie koła. Wkrótce do palety modelowej dołączy limuzyna BMW 330e (z rocznikiem modelowym 2016). Ten samochód z napędem plug-in hybrid łączy w sobie technologię eDrive z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym z nowej generacji jednostek napędowych BMW Group. Cały system rozwija łączną moc maksymalną 185 kW/252 KM, ale BMW 330e zadowala się średnim zużyciem paliwa na poziomie 2,1-1,9 l/100 km przy emisji CO2 wynoszącej 49-44 g/km.

Innowacyjne rozplanowanie kabiny w połączeniu z przełomowym systemem napędowym: nowe BMW 225xe.

Zobacz również:   Akcja serwisowa dla właścicieli samochodów marki Honda

Także paleta wariantów modelu BMW serii 2 Active Tourer zostanie powiększona wraz z rocznikiem 2016. Dojdzie do niej model 225xe z napędem plug-in hybrid, który zapewni niezrównany koktajl wydajności BMW EfficientDynamics, komfortu, radości z jazdy oraz napędu na wszystkie koła. Co ważne, te niespotykane właściwości łączą się tu z imponującą wszechstronnością i ogromną przestronnością – a wszystko to w samochodzie klasy kompaktowej! Oszczędzające przestrzeń umieszczenie akumulatora litowo-jonowego pod kanapą tylną oznacza, że wciąż można w pełni korzystać z obfitości przestrzeni bagażowej.

Doskonale dopracowana współpraca technologii BMW eDrive i 1,5-litrowego, 3-cylindrowego silnika benzynowego wyposażonego w technologię BMW TwinPower Turbo pozwala cieszyć się zarówno czysto elektryczną mobilnością, jak i nieograniczoną mobilnością konwencjonalną. Zapewniając czysto elektryczny zasięg 41 km, BMW 225xe pozwala na bezemisyjną jazdę nie tylko po mieście, ale i poza nim. Napęd spalinowy na koła przednie i elektryczny na tylne natomiast zapewnia w pełni elektronicznie sprzężony napęd na wszystkie koła, unikatowy w segmencie kompaktowych vanów, a dający znakomitą trakcję we wszelkich warunkach pogodowych i drogowych. Zespół napędowy plug-in hybrid w modelu BMW 225xe rozwija maksymalną moc systemową 165 kW/224 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 2,1-2,0 l/100 km, a emisja CO2 – 49-46 g/km.

BMW EfficientDynamics: technologia BMW eDrive transferuje radość z elektrycznej jazdy w 4 modelach plug-in hybrid BMW.

Wprowadzenie technologii BMW eDrive do głównej palety modeli BMW oznacza zaoferowanie zupełnie bezemisyjnej mobilności kompletnie nowej grupie docelowej. We Frankfurcie premierę ma nowe BMW serii 7 również w hybrydowym wariancie napędowym, jako BMW 740e. Obok prezentowane jest nowe BMW serii 3 w wydaniu plug-in hybrid (BMW 330e), przyjemność z elektrycznej jazdy zapewni także nowy wariant modelu BMW serii 2 Active Tourer – BMW 225xe. Oznacza to, że wraz z zaprezentowanym już i wkrótce wchodzącym do sprzedaży BMW X5 xDrive40e (również wystawianym we Frankfurcie), technologia BMW eDrive opracowana dla samochodów palety BMW i będzie od roku 2016 dostępna w modelach marki BMW w czterech różnych segmentach.

Nowy atleta do wyścigów długodystansowych: BMW M6 GT3.

BMW Motorsport wybrał salon samochodowy IAA we Frankfurcie 2015 jako miejsce i czas premiery światowej dla nowego modelu, nowego okrętu flagowego w palecie wyczynowych aut BMW: nowego BMW M6 GT3. Auto powstało dla potrzeb wyścigów długodystansowych i zadebiutuje na torach wyścigowych w sezonie 2016. Ten wyczynowy samochód powstał na bazie modelu BMW M6 Coupe. Jest napędzany silnikiem V8 wyposażonym w technologię M TwinPower Turbo, który przeszedł niewielkie modyfikacje dla potrzeb wyczynowej rywalizacji. Podwozie zoptymalizowano pod kątem aerodynamiki. Struktury zderzeniowe i poszycie karoserii wykonano z karbonu, dzięki czemu udało się również uzyskać niezwykle niską masę: auto waży poniżej 1300 kg.

bok BMW M6 GT3, BMW M GmbH prezentuje we Frankfurcie również swój najnowszy topowy model w ofercie sprzedażnej, zapewniające najwyższą dynamikę i osiągi na drogach publicznych. Nowe BMW M6 Competition Edition podkreśla swój status „wyjątkowo wyjątkowego” samochodu, a więc ekskluzywnego wariantu wyczynowego coupe, z pomocą specjalnych rodzajów i kolorów lakieru, elementów konstrukcyjnych wykonanych z karbonu, ekskluzywnej tapicerki skórzanej z odpowiednio dobranymi kontrastowymi przeszyciami oraz wieloma innymi akcentami stylistycznymi. Ten model z edycji specjalnej jest dostępny wyłącznie jako BMW M6 Coupe w połączeniu z pakietem Competition package, który stanowi wstęp do maksymalizacji osiągów. 4,4-litrowy silnik benzynowy V8 z technologią M TwinPower Turbo rozwija moc 441 kW/600 KM i maksymalny moment obrotowy 700 Nm, co w połączeniu z pakietem Driver’s Package pozwala na rozpędzenie się maksymalnie do 305 km/h.

Ultranowoczesna technologia oświetleniowa: BMW Laserlight, ekspresywna kabina i oświetlenie peryferyjne.

BMW systematyczne i z sukcesem wykorzystuje najnowsze zdobycze technologiczne w dziedzinie oświetlenia, by podnieść poziom bezpieczeństwa podczas jazdy w ciemnościach – oraz by podkreślać wciąż od nowa typowe cechy stylistyczne marki. We Frankfurcie prezentowane są najnowsze innowacje w tej dziedzinie. Po premierze światowej w modelu BMW i8, ekstremalnie potężne światła laserowe BMW Laserlight z systemem przeciwdziałania oślepianiu High Beam Assistant są teraz dostępne również w nowej serii 7. Nieprzerwanie rozwijana jest także technologia oświetleniowa dla potrzeb wnętrz modeli BMW oraz ich bezpośredniego otoczenia. W nowym BMW serii 7 precyzyjnie skonfigurowane oświetlenie ambientowe przyczynia się do intensywniejszego przeżywania luksusowej atmosfery w kabinie.

BMW ConnectedDrive – nowe aplikacje i systemy.

BMW przełożyło najnowsze osiągnięcia na polu inteligentnej connectivity na kolejny rozrost palety systemów wsparcia kierowcy oraz aplikacji podnoszących poziom komfortu i bezpieczeństwa. Wśród najnowszych ofert z zakresu BMW ConnectedDrive znalazły się BMW ConnectedDrive App, BMW Remote Cockpit, superszybki hot-spot WiFi, automatyczne aktualizacje map nawigacji, a także zdalne parkowanie (Remote Control Parking). Wszystkie one są dostępne – obok innych wyrafinowanych systemów wsparcia – w nowym BMW serii 7.

BMW i: pionier elektrycznej radości z jazdy przy codziennej funkcjonalności.

Wprowadziwszy na rynek bestsellerowy model czysto elektryczny i zeroemisyjny BMW i3 (zużycie energii: 12,9 kWh) oraz wyczynowy samochód typu plug-in BMW i8 (zużycie paliwa: 2,1 l/100 km, emisja CO2: 49 g/km), marka BMW i utrwala swój status pioniera i trendsettera na polu ekologicznej mobilności, oferując wciąż nowe usługi mobilne o wielkiej różnorodności. Już w fazie wprowadzania obu modeli na rynek, BMW i zdobyło większość możliwych do zdobycia nagród na świecie, a obecnie oferuje szerokiej publiczności łatwy i niedrogi sposób na elektryczną mobilność, włączając BMW i3 do floty usługowej współdzielenia samochodów premium – DriveNow – w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Danii. Na salonie we Frankfurcie BMW i prezentuje również kompletną paletę technologicznych koncepcji pozwalających na ładowanie akumulatorów w domu i w miejscach publicznych. Najnowszą innowacją jest BMW i Light and Charge – latarnia uliczna, z której można ładować wysokoprądowe akumulatory elektrycznych samochodów.

BMW i nie poprzestaje na tych formach popularyzacji swej technologii – opracowane przez tę markę technologie transferowane są do aktualnych modeli marki BMW. Wszystkie modele z napędem typu plug-in wystawiane przez BMW na salonie frankfurckim opierają się na technologii BMW eDrive, początkowo skonstruowanej dla samochodów marki BMW i w postaci elektrycznego napędu, składającego się z silnika elektrycznego, elektroniki sterującej zasilaniem, wysokonapięciowych akumulatorów i inteligentnego zarządzania energią. Podobnie jest z wykorzystywaniem doświadczeń związanych z przemysłowym wytwarzaniem plastiku wzmacnianego włóknami węglowymi (CFRP, karbon), a zdobytymi podczas konstruowania i produkcji samochodów marki BMW i. Technologie te i doświadczenia przyczyniły się na przykład do znaczącego obniżenia masy własnej nowego BMW serii 7.

Leave a Reply