Kuracja odmładzająca dla używanej „911”

Porsche 911 (1)

W tym roku przypadają 20. urodziny oddziału Porsche Tequipment. Jego bogate możliwości w zakresie projektowania i produkcji akcesoriów demonstruje specjalny projekt na bazie Porsche 911 Carrera S Coupé (typ 991) z 2011 r. Zgodny z fabryczną specyfikacją egzemplarz po doposażeniu w szereg elementów z palety Tequipment zamienił się w imponujący samochód sportowy z najwyższej półki – zarówno pod względem optycznym, jak i technicznym.

Porsche 911 (2)

Karoseria 911 Carrera S otrzymała pakiet Aerokit Cup ze zmodyfikowanym spojlerem przedniego zderzaka i zamocowanym na stałe tylny skrzydłem, które nawiązuje kształtem do legendarnego „kaczego kupra” z modelu Carrera RS 2.7 (rocznik 1972). Nowe oblicze auta podkreślają biksenonowe reflektory z czarnymi wkładami, aerodynamiczne lusterka Porsche GT oraz tylne lampy z przeźroczystymi kloszami, a także komplet 20-calowych obręczy Sport Design.

Porsche 911 (3)

Dźwięk wydobywający się z dwóch podwójnych, polerowanych końcówek układu wydechowego sugeruje, że raczej nie mamy do czynienia z seryjnym egzemplarzem – i słusznie. Po wymianie krzywek, kolektora dolotowego i wydechowego oraz modernizacji głowicy moc silnika „911” wzrosła z fabrycznych 400 KM (294 kW) do 430 KM (316 kW), osiąganych przy 7500 obr./min. Maksymalny moment obrotowy, tak jak wcześniej, wynosi 440 Nm przy 5750 obr./min.

Porsche 911 (4)

Tradycje fabrycznego tuningu Porsche sięgają lat 50., gdy na prośby amatorów jazdy w wyścigach wprowadzono tzw. ostry wałek rozrządu, pozwalający zwiększyć moc o 15 KM. W kolejnych dekadach opcja X51 – jak w katalogach określano wzmocnienie jednostki napędowej – była dostępna dla wybranych modeli, a od 1995 r. mogli skorzystać z niej również właściciele używanych Porsche.

Porsche 911 (5)

Także wnętrze „911” zostało zauważalnie zmodernizowane. Standardowe fotele zastąpiły kubełkowe, o 12,6 kg lżejsze siedzenia z obudowami z włókien węglowych. Do tego lekkiego, wytrzymałego materiału nawiązuje też wykończenie deski rozdzielczej. Sportową atmosferę podkreślają elementy z Alcantary: kierownica Sport Design oraz dźwignia zmiany biegów przekładni PDK.

Zobacz również:   Koniec z rabatami w Citroenie, ale będzie taniej.

This slideshow requires JavaScript.

Oddział Porsche Tequipment od 20 lat oferuje bogatą gamę akcesoriów na potrzeby posprzedażnej indywidualizacji samochodów Porsche. Z jednej strony zwiększają one funkcjonalność na co dzień, tak jak w przypadku fotelików dziecięcych czy systemów ładunkowych. Z drugiej, potrafią spotęgować przyjemność z jazdy – gdy chodzi np. o sportowe układy wydechowe, pakiety optyczne albo zestawy obręczy. „Wszystkie elementy z linii Tequipment są opracowywane i testowane zgodnie z tymi samymi standardami, co nasze samochody” – mówi Karl-Heinz Volz, Dyrektor Działu Indywidualizacji Porsche AG. Informacje o produktach z oferty Porsche Tequipment dostępne są w internecie, pod adresem: www.porsche.com/tequipment.

Leave a Reply