Po 7 latach sukcesów i ponad milionie sprzedanych egzemplarzy, Dacia Duster całkowicie zmienia swój wygląd

Nowa stylistyka, nowe elementy wyposażenia, całkowicie przeprojektowane wnętrze… Kultowy model marki prezentuje nowe oblicze, zachowując przy tym wszystkie dotychczasowe atuty: przestronność, komfort i zdolność pokonywania bezdroży. Dacia, która jest bardzo blisko związana ze swoją społecznością, zaprezentowała Nową Dacię Duster podczas tegorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

W skrócie

  • Całkowicie zmieniona, nowoczesna i dająca poczucie solidności stylistyka.
  • Zapewniająca wysoki komfort, ergonomiczna i dodająca prestiżu stylistyka wnętrza.
  • Nowe elementy wyposażenia ułatwiające codzienne użytkowanie samochodu.
  • Większy komfort i przyjemność prowadzenia.
  • Skuteczniejszy napęd 4×4 i zachowane możliwości pokonywania wzniesień, plasujące model w rynkowej czołówce.

Stylistyka, która stanowi jeden  z głównych powodów zakupu Dustera, została w 100% zmieniona. W aktualnym wydaniu nadaje Dusterowi nowoczesny i muskularny wygląd samochodu o bardziej żywiołowej naturze, ale zachowującego wszystkie „geny” Dustera.

Bardziej wyrazisty charakter

Osobowość Nowego Dustera przejawia się zarówno w jego wyglądzie zewnętrznym, jak i we wnętrzu. Wszystkie elementy nadwozia Nowego Dustera zostały przeprojektowane i zyskały bardziej wyraziste kształty, które podkreślają siłę charakteru tego modelu. Precyzyjne spasowanie elementów dobrze odzwierciedla poziom dbałości o szczegóły wykończenia.

Dająca poczucie solidności stylistyka:

Z przodu:

  • Mocniej zarysowana osłona chłodnicy, sięgająca aż do przesuniętych maksymalnie na boki reflektorów, poszerzająca optycznie auto.
  • Nowy, charakterystyczny układ świateł z wbudowanymi, podzielonymi na trzy segmenty światłami do jazdy dziennej LED.
  • Bardziej pozioma maska o wyraźniejszych przetłoczeniach, nadająca bardzo solidny wygląd przedniej części samochodu.
  • Zachowująca pierwotny wygląd, lecz powiększona, barwiona w kolorze chromu i odporna na zarysowania przednia osłona podwozia, która podkreśla terenowy charakter Nowego Dustera.

Z profilu:

  • Wyższy dolny pas nadwozia, wzmacniający wrażenie solidności i bezpieczeństwa.
  • Przesunięta do przodu o 100 mm i bardziej nachylona przednia szyba, wydłużająca kabinę i tworząca wrażenie większej przestronności.
  • Nowe, aluminiowe, charakterystyczne dla SUV-ów relingi dachowe, tworzące przedłużenie profilu przedniej szybyi nadające nadwoziu bardziej dynamiczną linię.
  • Nowe, 17-calowe koła i wyraźniej zarysowane nadkola.
  • Ozdobne nakładki błotników, podkreślające jego wygląd rasowej terenówki.
Zobacz również:   Toyota Mirai: wodorowe ogniwa paliwowe w pierwszej seryjnej limuzynie na świecie

Z tyłu:

  • Powiększone, silniej zarysowane tylne błotniki, podkreślające stabilność samochodu.
  • Rozsunięte maksymalnie na boki tylne światła.
  • Charakterystyczny układ świateł Dacii z czterema czerwonymi kwadratami, dostosowany do Dustera.
  • Poszerzona, barwiona w kolorze chromu tylna osłona podwozia.

Wnętrze Nowego Dustera zostało w całości zaprojektowane na nowo. Stało się bardziej komfortowe i praktyczne w codziennym użytkowaniu, zwłaszcza dzięki bardziej dostępnym
i starannie wykonanym elementom sterującym. Pojawiło się też nowe wyposażenie i więcej schowków. Wysoka jakość materiałów i wykończenie wykonane z większą dokładnością świadczą, że Nowy Duster pokonał kolejny etap rozwoju tego modelu.

David Durand, dyrektor designu marki Dacia

Priorytetowe znaczenie komfortu wnętrza

Bardzo prestiżowa stylistyka wnętrza samochodu uległa całkowitej przemianie, by zapewnić większy komfort i funkcjonalność na co dzień. Wysunięta do przodu przednia szyba stwarza wrażenie większej przestrzeni w kabinie. Szczególną uwagę zwrócono na walory akustyczne. Wzmocniona izolacja kabiny pozwoliła na znaczące obniżenie uciążliwości dźwiękowych.

  • Zupełnie nowa deska rozdzielcza ustawiona bardziej pionowo, w formie litery S, zdaje się koncentrować na potrzebach kierowcy.
  • Ziarnistość wykładziny deski rozdzielczej została zmniejszona o 80%, a wyjątkowo staranne pasowanie elementów i matowe wykończenie sprawiają, że wnętrze nabiera prestiżowego wyglądu.
  • W górnej części centralnego panelu umieszczono ekran systemu MediaNav Evolution. Jest łatwo dostępny i czytelny. Nowy rodzaj elementów sterujących w formie klawiatury nadaje kabinie nowoczesny charakter.
  • Trzy okrągłe pokrętła sterujące automatyczną klimatyzacją są jakby odbiciem trzech nawiewów usytuowanych w górnej części deski rozdzielczej.
  • Kierownica ma możliwość regulacji wysokości (40 mm) i głębokości (50 mm), co pozwala kierowcy na wybranie optymalnej pozycji do prowadzenia samochodu. Czteroramienną kierownicę montowaną we wszystkich modelach Dacii zdobi okazałe logo marki. W środkowej części znajduje się też przycisk klaksonu. W najbogatszych wersjach wyposażenia kierownica pokryta jest bardzo wytrzymałym i delikatniejszym w dotyku materiałem Soft Feel.
  • Konsola centralna została zmodernizowana, by pomieścić więcej schowków. Przeniesienie dźwigni hamulca ręcznego stworzyło większą przestrzeń. W konsoli znajduje się nowa dźwignia zmiany biegów ze wstawkami z matowego chromu.
  • Na wewnętrznych obiciach drzwi o bardzo dopracowanych kształtach umieszczono duże klamki i podłokietniki wykończone przyjemnym w dotyku materiałem.
Zobacz również:   Nowa generacja Klasy A: Komfortowa jak nigdy, dynamiczna jak zawsze

Nowe fotele są mocniej wyprofilowane i łatwo można je ustawić w dogodnej pozycji

  • Nowy kształt i nowy szkielet foteli, pianka o większej gęstości dla lepszego podparcia bocznego i większej trwałości.
  • Wydłużone o 20 mm siedziska.
  • Nowe, regulowane zagłówki.
  • Fotel kierowcy ma teraz podłokietnik, regulację lędźwiową oraz nowy mechanizm regulacji wysokości (w zakresie 60 mm).
  • Nowe rodzaje tapicerki 3D z przeszyciami łączą wysoki komfort i nowoczesny wygląd. Nadają Nowemu Dusterowi jeszcze bardziej wyrazisty charakter SUV-a.

Dbałość o większą wygodę w kabinie

Poziom komfortu w kabinie Nowego Dustera przekroczył kolejny etap rozwoju tego modelu. Objętość schowków uległa zwiększeniu o 5,8 litra i wynosi łącznie 28,6 litra. Liczne, łatwo dostępne kieszenie i schowki są znacznie łatwiejsze w użyciu, jak na przykład nowa szuflada pod fotelem pasażera o objętości 2,7 litra.

Nowy Duster wyposażony jest w bagażnik takiej samej wielkości jak w poprzedniej wersji modelu: 445 dm3  w wersji 4×2 i 376 dm3  w wersji 4×4.

W celu podniesienia komfortu jazdy Nowy Duster oferuje nowe elementy wyposażenia

  • Nowy Duster jest pierwszym modelem marki Dacia, który jest wyposażony w automatyczną klimatyzację. Pięć nawiewów (3 centralne
    i 2 boczne) zapewniają optymalne rozprowadzenie chłodnego lub ciepłego powietrza w kabinie. W wersjach na kraje o gorącym klimacie, klimatyzacja została specjalnie wzmocniona.
  • W samochodzie oferowany jest teraz bezkluczykowy system dostępu i uruchamiania silnika. Ta wypróbowana technologia jest stosowana w samochodach Grupy Renault od wielu lat. Prosty w użyciu system automatycznie odblokowuje zamki wszystkich drzwi po zbliżeniu się kierowcy do samochodu i zamyka je (oznajmiając to sygnałem dźwiękowym), gdy się oddali. Nie ma też potrzeby wyjmowania karty z kieszeni, by uruchomić silnik, służy do tego przycisk start/stop.
  • Nowy Duster ma również system kontroli martwego pola. Cztery czujniki ultradźwiękowe rozmieszczone w czterech rogach nadwozia wykrywają obecność samochodów (motocykli lub pojazdów ciężarowych), które znajdują się z tyłu lub obok samochodu. Niebezpieczeństwo jest wówczas sygnalizowane świeceniem kontrolki w zewnętrznym lusterku wstecznym.
Zobacz również:   [RELACJA] Warsaw Moto Show 2015

Nowy Duster zapewnia wyższy poziom bezpieczeństwa dzięki wzmocnionej konstrukcji, nowym szkieletom foteli, poduszkom kurtynowym i automatycznie włączanym światłom, które nie były dotychczas oferowane w gamie Dacii. Nowy układ elektrycznego wspomagania kierownicy ułatwia manewry w ruchu miejskim, jak i podczas jazdy w terenie. Na drodze to wyposażenie sprawia, że Nowy Duster prowadzi się pewnie, płynnie i bardzo wygodnie.

Prawdziwy SUV na co dzień

Nowy Duster zachowuje zalety napędu 4×4, które zdecydowały o sukcesie tego modelu. Mimo, że wizualnie wydaje się większy, posiada podobne wymiary jak jego poprzednik:

  • 4,3 m długości i 1,8 m szerokości
  • prześwit 210 mm
  • kąt natarcia 30° i kąt zejścia 33° zapewniające rzeczywistą zdolność do pokonywania przeszkód.

Nowy Duster oferuje nowe systemy wspomagające kierowcę w prowadzeniu samochodu i zapewniające mu bardziej spokojną i bezpieczną jazdę

  • Samochód wyposażono w system Multiview Camera składający się z czterech kamer (1 czołowa, 2 boczne i 1 z tyłu pojazdu). Dzięki nim kierowca może obserwować otoczenie samochodu i wykonywać manewry w terenie w poczuciu bezpieczeństwa. Wyposażenie jest również praktyczne w codziennej eksploatacji i ułatwia manewry parkowania. System uaktywnia się automatycznie po włączeniu wstecznego biegu.
  • System kontroli zjazdu ze wzniesienia (Hill Descent Control), uzupełniony o system wspomagania ruszania pod górę (Hill Start Assist) są pomocne w pokonywaniu trudnego terenu.

Dla amatorów jazdy terenowej samochód wyposażono w system 4×4 Monitor, dostępny za pośrednictwem MediaNav Evolution, pokazujący kompas i określający w czasie rzeczywistym pochylenie samochodu.

Gama silników Nowego Dustera obejmuje jednostki benzynowe SCe 115 (wersje 4×2 i 4×4) oraz TCe 125 (wersje 4×2 i 4×4), które współpracują z mechaniczną skrzynią biegów. W ofercie silników wysokoprężnych znajduje się jednostka dCi 90 w wersji 4×2 oraz dCi 110 w wersjach 4×2 i 4×4 oferowane również z mechaniczną skrzynią biegów. Silnik dCi 110 (w wersji 4×2) jest dostępny z automatyczną skrzynią dwusprzęgłową EDC. W ofercie znalazła się też wersja zasilana gazem LPG z silnikiem SCe 115 (wersja 4×2).

Zobacz inne premiery Targów IAA Frankfurt 2017

1 KOMENTARZ

Dodaj komentarz