Nowe Renault MÉGANE Grandtour

 

Design Nowego MÉGANE Grandtour stanowi udane połączenie dynamiki i elegancji. Jest to najniższe auto w tym segmencie, o najszerszym rozstawie kół, zwiększającym jego stabilność na drodze.

 

wymiary Nowy MÉGANE Grandtour

(mm)

w porównaniu do Mégane Grandtour 3

(mm)

Wysokość 1 449 – 20
Długość 4 626 + 67
Rozstaw osi 2 712 + 11
Rozstaw kół przednich 1 591 + 47
Rozstaw kół tylnych 1 586 + 39

Jakość postrzegana samochodu jest bardzo wysoka, w szczególności dzięki dokładnemu spasowaniu i wyrównaniu elementów, jak również dzięki obecnym we wszystkich wersjach chromowanym listwom ozdobnym biegnącym wzdłuż bocznej linii nadwozia i zachodzącym aż na tylne słupki. Wykonane z anodowanego, matowego aluminium wbudowane relingi dachowe są dostępne w standardzie, poczynając od drugiego poziomu wyposażenia.

Nowy MÉGANE Grandtour wyróżnia się charakterystycznym układem świateł. Przednie światła w kształcie litery „C” mogą być wyposażone, zależnie od wersji, w technologię LED „Pure Vision”. Tylne światła tworzą efekt 3D, uzyskany dzięki zastosowaniu technologii „Edge Light”.

Starannie wykończony i ergonomiczny kokpit

Nowy  MÉGANE Grandtour wyróżnia się zmienioną, skupioną wokół potrzeb kierowcy koncepcją wystroju wnętrza i bardziej ergonomicznie zaprojektowanym miejscem kierowcy w porównaniu do poprzedniej generacji tego modelu. Wszystkie zaawansowane systemy pokładowe (przezierny wyświetlacz Head-Up, zespół wskaźników i zegarów z 7-calowym, konfigurowalnym, kolorowym ekranem TFT, system multimedialny R-LINK 2 z ekranem o przekątnej do 8,7’’) są tak usytuowane, aby ułatwić korzystanie z nich w codziennym użytkowaniu. Zostały one rozmieszczone wokół miejsca kierowcy w strefie w kształcie litery „L”.

18 nowe renault megane grandtour gt

Starannie dopracowane wykończenie, subtelne chromowane elementy ozdobne i wysoka jakość użytych materiałów znacząco przyczyniają się do przyjemności jazdy Nowym Mégane Grandtour.

Nowy MÉGANE Grandtour posiada bagażnik o objętości 521 dm3 według normy VDA (tj. 580 litrów), równie pojemny, co w modelu poprzedniej generacji.

Możliwość zmiany konfiguracji jest bardzo przydatna w codziennym użytkowaniu auta. Do wyboru są dwa położenia podłogi bagażnika. W położeniu górnym powstaje idealnie płaska powierzchnia, która – po złożeniu oparcia tylnej kanapy – bardzo ułatwia załadunek dużych przedmiotów. Jednocześnie pod nią powstaje schowek o objętości 50 dm3 VDA. Dolne położenie podłogi pozwala z kolei uzyskać maksymalną objętość bagażnika.

15 nowe renault megane grandtour

W bagażniku Nowego MÉGANE Grandtour znajdują się ponadto dwa schowki boczne, usytuowane w nadkolach. Na jego bocznych ściankach zamontowano także dwa haczyki do zawieszania toreb. Te pomysłowe rozwiązania ułatwiają codzienną eksploatację samochodu. W opcji dostępna jest także mocowana pionowo siatka przytrzymująca bagaże.

Wbudowany system przegród umożliwia podział bagażnika na dwie strefy (przednia/tylna), zapobiegające przemieszczaniu się bagaży podczas jazdy. Miękka przesłona bagażnika daje się łatwo zwijać, ułatwiając załadunek przedmiotów. Pod podłogą znajduje się przeznaczona na nią wnęka, dzięki czemu objętość bagażnika nie ulega zmniejszeniu.

Rekordowa w tym segmencie długość załadunku wynosząca niemal 2,80 m

System „Easy Break”, z umieszczonymi wewnątrz bagażnika uchwytami, umożliwia automatyczne odblokowanie i złożenie dzielonej w układzie 1/3-2/3 tylnej kanapy. Ponadto fotel pasażera z przodu daje się złożyć do położenia stolika, umożliwiając załadunek przedmiotów o rekordowej w tym segmencie długości 2,77 m.

Nowy MÉGANE Grandtour szczególnie dba o pasażerów na tylnych miejscach, oferując im jeszcze bardziej komfortowe warunki podróżowania. Rekordowo duża jak na ten segment aut jest ilość miejsca na wysokości kolan (216 mm). Tylna kanapa w Nowym MÉGANE Grandtour jest bardziej odchylona niż w Mégane Grandtour 3 (27° zamiast 25°), zapewniając pasażerom przyjemniejszą i bardziej komfortową pozycję ciała.

 

Nowy MÉGANE Grandtour został zbudowany na modułowej platformie CMF C/D (Common Module Family), dzięki czemu dysponuje szeregiem elementów wyposażenia typowych dla aut z wyższego segmentu, przejętych z Espace i Talismana. Dzięki temu Nowy MÉGANE Grandtour dysponuje kompletną, unikalną w tym segmencie ofertą zaawansowanych technologii:

  • Personalizowane „centrum sterowania” z dostępem do usług online: system multimedialny
    R-LINK 2, dostępny z ekranem w 2 formatach – poziomym o przekątnej 7’’ i pionowym o przekątnej 8,7’’.
  • Przyjemność prowadzenia: 4CONTROL dostępny w wersji GT.
  • Personalizacja: zespół wskaźników i zegarów z konfigurowalnym, 7-calowym, kolorowym wyświetlaczem TFT, system MULTI-SENSE.
  • Bezpieczeństwo: przezierny wyświetlacz Head-Up, systemy wspomagające prowadzenie pojazdu.

16 nowe renault megane grandtour

Gama silników jest identyczna jak w przypadku Nowego MÉGANE.

Silniki benzynowe

  • W Nowym MÉGANE Grandtour i Grandtour GT-LINE (dostępny w zależności od kraju):
    Energy TCe 100 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach; Energy TCe 130 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach; Energy TCe 130 z automatyczną 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC.
  • Na żądanie niektórych krajów w lokalnej ofercie znajdzie się również silnik wolnossący Sce 115 z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach.
  • Wyłącznie w Nowym MÉGANE Grandtour GT: silnik benzynowy o mocy 205 KM, z automatyczną 7-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC.

Silniki wysokoprężne

  • W Nowym MÉGANE Grandtour i Grandtour GT-LINE (dostępny w zależności od kraju):
    dCi 90 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach; dCi 110 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach; dCi 110 z automatyczną, 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC; dCi 130 z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach.
  • Wyłącznie w Nowym MÉGANE Grandtour GT: dCi 165 automatyczną, 6-stopniową dwusprzęgłową skrzynią biegów EDC,
  • Silnik wysokoprężny sprzężony z napędem elektrycznym: Hybrid Assist przewidziany dla silnika dCi 110 z manualną skrzynią biegów trafi do oferty w 2017 roku.
Zobacz również:   Toyota Yaris Cross - nowy podwyższony mieszczuch z Japonii

Leave a Reply