Tak prezentuje się długo wyczekiwana nowa generacja Forda Fiesty

Podczas uroczystości „Go Further” zorganizowanej w Kolonii Ford zaprezentował nową generację Forda Fiesta, najbardziej zaawansowany technologicznie mały samochód na świecie. Nowa generacja Forda Fiesty wyposażona jest w najbardziej zaawansowane technologie wsparcia kierowcy i łączności multimedialnej, jakie kiedykolwiek znalazły się w wielkoseryjnym małym samochodzie w Europie. Nowa Fiesta oferowana będzie też w najbardziej wszechstronnej i najpełniejszej palecie modeli i wersji w 40-letniej historii modelu.

ford_fiesta2016_vignale_34_rear_02

Ford zaprezentował 4 wyraziste warianty produkcyjne Fiesty, w tym stylowy Titanium, inspirowany modelami Ford Performance model Fiesta ST-Line, luksusowy Vignale oraz Fiestę w wersji crossover Active – pierwszy z długiej linii modeli Active, które w najbliższych latach opuszczać będą fabryki Forda.

3- i 5-drzwiowe warianty Fiesty zapewnią znakomitą jakość i wyrafinowanie. Cechować się będą stylowym designem nadwozia i rewolucyjną stylistyką wnętrza, pozwalających na pełniejszą personalizację niż kiedykolwiek dotąd. Ford postarał się też, by auto zapewniało jeszcze więcej frajdy z jazdy – a właśnie dzięki takiemu charakterowi Fiesta była przez 4 lata najlepiej sprzedającym się małym autem w Europie.

ford_fiesta2016_range_01

Wśród najlepszych w klasie systemów wsparcia kierowcy dostępnych w nowej Fieście – wspieranych przez technologie sensoryczne zdolne do monitorowania przedpola aż do 130 m przed autem – są m.in. rozbudowany system wykrywania pieszych (Pedestrian Detection), który po raz pierwszy pomaga w unikaniu kolizji w nocy, a także po raz pierwszy system aktywnego wspomagania parkowania Ford Active Park Assist, który pozwala uniknąć stłuczek podczas autonomicznego procesu parkowania.

Fiesta jest też pierwszym samochodem Forda, który może być wyposażony w wysokiej klasy system nagłośnienia B&O PLAY Sound System, po raz pierwszy jest tu też oferowany otwierany szklany dach panoramiczny. Wyrafinowany system multimedialnej łączności SYNC 3 obejmuje wolnostojący ekran dotykowy wysokiej rozdzielczości o przekątnej do 8 cali, a przestronne i ergonomiczne wnętrze może się pochwalić wyjątkowo intuicyjną obsługą, m.in. dzięki redukcji liczby przełączników na konsoli środkowej o niemal 50%.

Zobacz również:   IIHS przeprowadził pierwszy w historii test reflektorów. Wyniki są zaskakujące

ford_fiesta2016_titanium_34_front_01

W palecie dostępnych, najnowocześniejszych jednostek napędowych, są m.in. wielokrotnie nagradzany silnik benzynowy 1.0 EcoBoost o mocy 140 KM oraz pierwszy w Fieście wysokiej mocy silnik wysokoprężny 1.5 TDCi rozwijający moc 120 KM. Przewidywany poziom emisji dwutlenku węgla w modelu Fiesta zaczyna się od 82 g/km, w czym silniki wspierane są przez zupełnie nową skrzynię biegów o 6 przełożeniach i innowacyjnym systemie obniżania oporów wewnętrznych i tarcia.

Silniki benzynowe: Przekładnie Emisja CO2 (g/km)
1,1 l 70 KM 5-biegowa manualna 101
1,1 l 85 KM 5-biegowa manualna 101
1,0 l EcoBoost 100 KM 6-biegowa manualna 97
1,0 l EcoBoost 100 KM 6-biegowa automatyczna
1,0 l EcoBoost 125 KM 6-biegowa manualna 98
1,0 l EcoBoost 140 KM 6-biegowa manualna 102

 

Silniki wysokoprężne: Przekładnie Emisja CO2 (g/km)
1,5 l TDCi 85 KM 6-biegowa manualna 82
1,5 l TDCi 120 KM 6-biegowa manualna 89

Leave a Reply