Przystępny cenowo i zaawansowany technicznie: nowy Opel Astra z niską emisją CO2

Opel-Astra-296223

  • Silniki benzynowe: najoszczędniejszy model pod względem zużycia paliwa w segmencie samochodów kompaktowych
  • Supercichy diesel nowej generacji: zużywa tylko 3,4 litra paliwa na 100 kilometrów
  • Osiągi: przyspieszenie w średnim zakresie obrotów poprawione o 32 procent
  • Wyjątkowo atrakcyjne innowacje: matrycowe reflektory LED IntelliLux®, Opel OnStar i ergonomiczne fotele

Czołowe technologie i rozwiązania w przystępnych cenach — taki ambitny cel wyznaczyła sobie firma Opel, przystępując do prac nad nową Astrą. Dzięki temu nowy Opel Astra reprezentuje ogromny postęp w porównaniu z poprzednią generacją: jest lekki i zwrotny, a za sprawą zaawansowanych silników stanowi wzorzec dla swojego segmentu pod względem efektywności mierzonej zużyciem paliwa. Użytkownicy modelu mają także do dyspozycji innowacyjne technologie i usługi, które w popularnych samochodach kompaktowych były wcześniej dostępne tylko w najwyższych wersjach wyposażenia.

Nowa podstawowa jednostka napędowa Astry — trzycylindrowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo o mocy 77 kW/105 KM — sprawia, że nowa gwiazda Opla jest najbardziej ekologicznym i ekonomicznym modelem benzynowym w klasie kompaktowej. W wersji z technologią Start/Stop i zautomatyzowaną skrzynią biegów Easytronic 3.0 zużywa zaledwie 4,2 litra paliwa na 100 kilometrów przy emisji CO2 na poziomie 96 gramów na kilometr. Jeżeli chodzi o jednostki wysokoprężne, to „supercichy” diesel nowej generacji 1.6 CDTI występuje w wersjach o mocy od 70 kW/95 KM do 100 kW/136 KM. Każda z nich w połączeniu z 6‑biegową przekładnią manualną zużywa niespełna 4 litry paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym. W przypadku najbardziej oszczędnej konfiguracji zużycie paliwa wynosi tylko 3,4 l/100 km (przy emisji CO2 wynoszącej 90 g/km).

Opel-Astra-296222

Nowy Opel Astra jest pierwszym samochodem kompaktowym opcjonalnie wyposażonym w oświetlenie zewnętrzne oparte na matrycach LED. Technologia ta była dotychczas stosowana tylko w luksusowych modelach. Nowa Astra jest również pierwszym nowym modelem na rynku wyposażonym w system Opel OnStar. Osobisty asystent łączności i usług to system, który przez 24 godziny na dobę i 365 dni w roku czuwa nad osobami podróżującymi Astrą. System będzie montowany standardowo w wyższych wersjach wyposażenia Dynamic i INNOVATION, a przez pierwszy rok korzystanie z niego będzie bezpłatne. Użytkownicy nowej Astry będą mieli do dyspozycji także system multimedialny IntelliLink nowej generacji. Nowy system IntelliLink R 4.0 z 7‑calowym ekranem dotykowym oraz możliwością integracji z licznymi funkcjami smartfona przez interfejsy Apple CarPlay i Android Auto będzie dostępny standardowo od wersji Enjoy. Kolejnym ciekawym elementem wyposażenia są ergonomiczne fotele nowej generacji, przetestowane i certyfikowane przez niezależną niemiecką organizację AGR (Kampania na rzecz zdrowych pleców).

Kiedy inżynierowie i projektanci firmy Opel przystępowali do prac nad modelem, który ma kontynuować 80‑letnią tradycję Kadettów i Astr w segmencie kompaktowym, zależało im przede wszystkim na tym, aby nowa Astra stała się liderem tego segmentu pod względem ogólnej efektywności. Każdy element architektury pojazdu został zaprojektowany pod kątem kompaktowej konstrukcji. Lekkie materiały i odpowiednie procesy produkcyjne sprawiają, że nowa Astra jest lżejsza o co najmniej 120, a nawet 200 kilogramów w porównaniu z analogiczną wersją modelu poprzedniej generacji. W połączeniu z zespołami napędowymi nowej generacji przekłada się to na niższe zużycie paliwa i ograniczenie emisji CO2. Nowej Astrze nie brakuje jednak dynamicznego temperamentu: samochód jest zwrotniejszy, bardziej precyzyjny w prowadzeniu, lepiej pokonuje zakręty i ogólnie daje poczucie lepszego panowania nad pojazdem. Jest również bardziej żwawy i elastyczny.

Tylko najlepsze rozwiązania: najnowsze zespoły napędowe

Do napędu nowej Astry będą wykorzystywane tylko silniki najnowszej generacji, o mocy od 70 kW/95 KM do 147 kW/200 KM i pojemności od 1,0 do 1,6 litra. Wszystkie te silniki mają trzy wspólne cechy: charakteryzują się znakomitą sprawnością, doskonałą elastycznością i wyjątkową kulturą pracy.

Silnikiem podstawowym nowej Astry, który pojawi się na rynku wraz z nowym modelem jesienią tego roku, będzie trzycylindrowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo, znana już z ADAMa i Corsy. Jak dotąd silnik ten dał się poznać jako wyjątkowo żwawy i cichy. W nowej Astrze wyznacza on nowe standardy zużycia paliwa dla jednostek benzynowych: tylko 4,2 l/100 km w cyklu mieszanym i emisja CO2 na poziomie zaledwie 96 g/km to najlepsze parametry wśród modeli kompaktowych z silnikami benzynowymi (podane wartości dotyczą wersji z systemem Start/Stop i zautomatyzowaną pięciobiegową przekładnią Easytronic 3.0). Nawet w połączeniu z konwencjonalną 5-biegową skrzynią manualną emisja CO2 w przypadku mocnego i dynamicznego silnika o mocy 77 kW/105 KM wynosi tylko 99 g/km (zużycie paliwa: 4,3 l/100 km). Cenę podstawowej wersji modelu ustalono na bardzo rozsądnym poziomie 17 960 euro.

W nowej Astrze debiutuje także zupełnie nowy, czterocylindrowy silnik benzynowy należący do tej samej rodziny, co jego mniejsza, trzycylindrowa odmiana o pojemności 1 litra. Silnik 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo rozwija moc 92 kW/125 KM lub 110 kW/150 KM. Samochód z taką jednostką, systemem Start/Stop oraz 6‑biegową przekładnią manualną zużywa w cyklu mieszanym tylko 4,9 litra benzyny na 100 kilometrów (emisja CO2: 114 g/km), co stanowi poprawę o imponujące 11 procent w porównaniu z silnikiem o mocy 103 kW/140 KM montowanym w poprzedniej Astrze. Wyraźnie poprawiły się też osiągi: samochód z silnikiem o mocy 110 kW/150 KM potrzebuje o 4,3 sekundy mniej na zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu, co daje wynik lepszy o niewiarygodne 32 procent.

Zobacz również:   BMW partnerem Festiwalu Camerimage 2015

Oferta silników wysokoprężnych obejmuje „superciche” jednostki 1.6 CDTI w trzech wersjach różniących się mocą, począwszy od 70 kW/95 KM. Za podstawową Astrę z silnikiem Diesla trzeba zapłacić 20 260 euro, czyli o 1 100 euro mniej niż za podstawową wersję wysokoprężną obecnego modelu. Emisja CO2 w przypadku wszystkich wersji z 6‑biegową przekładnią manualną nie przekracza 99 g/km. Jak dotąd mistrzem efektywności wśród wersji nowej Astry jest samochód z silnikiem o mocy 81 kW/110 KM, zużywający zaledwie 3,4 litra oleju napędowego na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 w ilości 90 g/km. Najmocniejsza wysokoprężna wersja nowej Astry jest napędzana silnikiem 1.6 CDTI o mocy 100 kW/136 KM, wprowadzonym wiosną bieżącego roku już w obecnym modelu. Dzięki znacznie obniżonej masie nowa Astra jest także wyraźnie oszczędniejsza i bardziej ekologiczna od poprzedniczki w porównywalnej wersji — odpowiednie wartości to tylko 3,7 litra paliwa na 100 kilometrów w cyklu mieszanym (poprzednio 3,9 l) oraz 99 gramów CO2 na kilometr (poprzednio 104 g). Jednocześnie samochód lepiej przyspiesza — osiągnięcie 100 km/h ze startu zatrzymanego zajmuje mu 9,6 sekundy (o 0,7 s krócej) — a przede wszystkim jest bardziej elastyczny: zwiększenie prędkości z 80 do 120 km/h na piątym biegu trwa 8,2 sekundy, czyli o całą sekundę krócej.

Opel-Astra-296221

Doskonale skomunikowany i multimedialny

Nowa Astra jest wzorowym przykładem na to, jak firma Opel realizuje ambicję upowszechniania technologii i innowacji z wyższych segmentów poprzez oferowanie ich w bardziej przystępnych cenach. Astra nowej generacji jest pierwszym modelem Opla, który będzie oferowany z osobistym asystentem łączności i usług Opel OnStar od początku obecności na rynku. Opel OnStar zapewnia użytkownikowi dostęp do szerokiej gamy usług podnoszących bezpieczeństwo i komfort, takich jak system automatycznego reagowania na zderzenie, pomoc drogowa oraz mobilny punkt dostępowy do Internetu Wi-Fi 4G LTE. W wersjach wyposażenia Dynamic i INNOVATION system Opel OnStar będzie montowany standardowo (w wersjach Essentia i Enjoy stanowi opcję). Przez pierwsze 12 miesięcy abonenci będą mogli korzystać z usług OnStar bez dodatkowych opłat.

Ponadto w nowej Astrze zadebiutują także systemy multimedialne IntelliLink nowej generacji. IntelliLink Radio R 4.0 jest standardem we wszystkich wersjach wyposażenia od Enjoy wzwyż. System ma 7‑calowy ekran dotykowy, moduł Bluetooth i jest kompatybilny z interfejsami Android Auto i Apple CarPlay, które ułatwiają korzystanie z funkcji smartfona w samochodzie. To pierwsze takie rozwiązanie w klasie samochodów kompaktowych. Nowy, bardziej rozbudowany system IntelliLink Navi 900 z dużym 8‑calowym ekranem dotykowym i nawigacją obejmującą ponad 30 krajów europejskich jest opcją, którą można zamówić do każdej wersji nowej Astry.

Prestiżowe technologie w przystępnych cenach

W nowej Astrze dostępna będzie jeszcze jedna absolutna nowość podnosząca bezpieczeństwo. Po raz pierwszy w segmencie kompaktowym firma Opel wprowadza przełomowe i opatentowane matrycowe reflektory LED IntelliLux® nowej generacji. Technologia — dotychczas zarezerwowana dla luksusowych modeli najbardziej prestiżowych marek — umożliwia korzystanie ze świateł drogowych bez oślepiania innych użytkowników drogi. Zważywszy na fakt, że ponad 200 000 egzemplarzy Astry poprzedniej generacji było wyposażonych w reflektory adaptacyjne BiXenon AFL+, jest wysoce prawdopodobne, że nabywcy nowej Astry będą chętnie decydować się na jeszcze skuteczniej podnoszący bezpieczeństwo i komfort system IntelliLux LED®.

Oprócz systemu Opel OnStar i matrycowych reflektorów LED IntelliLux LED® właściciele nowej Astry otrzymają do dyspozycji szereg innych systemów wspomagających kierowcę oraz podnoszących bezpieczeństwo i komfort jazdy. Wiele z tych systemów nie było dotychczas oferowanych w segmencie kompaktowym. Przednia kamera Opel Eye trzeciej generacji oraz system rozpoznawania znaków drogowych, asystent pasa ruchu z ostrzeżeniem przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu, a także monitorowanie odległości od poprzedzającego samochodu i alarm kolizyjny z funkcją hamowania przedkolizyjnego sprawiają, że jazda nową Astrą jest nie tylko bardziej komfortowa, ale i bezpieczniejsza.

Na uwagę zasługują także ergonomiczne przednie fotele przetestowane i certyfikowane przez AGR (Kampanię na rzecz zdrowych pleców). W ten sposób firma Opel kontynuuje tradycję montowania bardzo dobrych i niedrogich, ergonomicznych foteli w swoich samochodach. Teraz ich konstrukcję wzbogacono o dodatkowe i rzadko spotykane w klasie kompaktowej funkcje podnoszące komfort, takie jak masaż, wentylacja i regulacja szerokości siedziska.

Zupełnie nowy Opel Astra jest więc nie tylko lżejszy, zwrotniejszy i bardziej efektywny. Jest on także bardziej oszczędny, wygodniejszy, bezpieczniejszy i atrakcyjniejszy w porównaniu z poprzednimi generacjami — dzięki zaawansowanym technicznym innowacjom i bardzo atrakcyjnej cenie w segmencie samochodów kompaktowych.

Leave a Reply