[Dane techniczne] Ford Focus mk4

test Ford Focus 1.0 Ecoboost
Ford Focus 1.0 Ecoboost 125 KM fot. Piotr Majka

Ford FOCUS – SpecYfiKACJA

 

OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA

 

Focus 5-drzwiowy        
      Zużycie paliwa
l/100 km (mpg) ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl poza-miejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1,0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 5-b. manualna z Auto-Start-Stop

100 105 5,7 3,9 4,6 185 (114) 12,5 12,8
1,0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 5-b. manualna

100 111 6,3 3,9 4,8 185 (114) 12,5 12,8
1,0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. automatyczna

125 114 6,4 4,0 4,9 192 (119) 11,0 11,8
1,0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

125 108 5,7 4,1 4,7 193 (119) 11,0 11,8
1,5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna

150 137 8,0 4,7 5,9 210 (130) 8,9 8,2
1,5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

150 127 7,0 4,6 5,5 210 (130) 8,9 8,2
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop

150 140 8,5 4,7 6,1 208 (129) 9,2 b.d.
1,5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna

182 137 8,0 4,7 5,9 222 (137) 8,6 8,0
1,5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

182 127 7,0 4,6 5,5 222 (137) 8,6 8,0
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop

182 140 8,5 4,7 6,1 220 (136) 8,9 b.d.
1,6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

85 136 8,3 4,6 5,9 170 (105) 14,9 17,0
1,6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

105 136 8,3 4,6 5,9 180 (111) 12,3 16,6
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

125 136 8,3 4,6 5,9 190 (118) 10,9 15,0
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 6-b. PowerShift

125 146 8,7 4,9 6,3 193 (119) 11,7 b.d.

 

 

 

Focus 5-drzwiowy c.d.        
      Zużycie paliwa
l/100 km (mpg) ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl poza-miejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

95 98 4,3 3,4 3,8 180 (111) 12,0 10,4
1.5 l TDCi wysokoprężny ECOnetic przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop 105 88 3,8 3,1 3,4 187 (116) 11,9 12,7
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

120 98 4,3 3,4 3,8 193 (119) 10,5 9,2
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop

120 109 4,7 3,9 4,2 191 (118) 10,8 b.d.
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

95 109 5,1 3,7 4,2 180 (111) 12,5 10,9
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna

95 117 5,7 3,7 4,5 180 (111) 12,5 10,9
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

115 109 5,1 3,7 4,2 193 (119) 10,8 9,9
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna

115 117 5,7 3,7 4,5 193 (119) 10,8 9,9
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

150 105 4,7 3,7 4,0 210 (130) 8,8 8,1
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. PowerShift z Auto-Start-Stop

150 115 5,2 4,0 4,4 210 (130) 8,7 b.d.
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. PowerShift

150 124 6,1 4,0 4,8 208 (129) 8,7 b.d.

 

 

 

Focus 4-drzwiowy        
      Zużycie paliwa
l/100 km (mpg) ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl poza-miejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1.0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 5-b. manualna

100 115 6,5 4,2 5,0 187 (116) 12,6 12,9
1.0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 5-b. manualna z Auto-Start-Stop

100 109 5,9 4,2 4,8 187 (116) 12,6 12,9
1.0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna

125 116 6,5 4,2 5,0 195 (121) 11,1 11,9
1.0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

125 110 5,8 4,2 4,8 195 (121) 11,1 11,9
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna

150 137 8,0 4,7 5,9 212 (131) 9,0 8,3
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

150 128 7,1 4,7 5,6 212 (131) 9,0 8,3
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop

150 140 8,5 4,7 6,1 210 (130) 9,3 b.d
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna

182 137 8,0 4,7 5,6 224 (139) 8,7 8,1
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

182 128 7,1 4,7 5,6 224 (139) 8,7 8,1
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop

182 140 8,5 4,7 6,1 222 (137) 9,0 b.d.
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

85 139 8,4 4,7 6,0 172 (106) 15,0 17,1
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

105 139 8,4 4,7 6,0 182 (113) 12,4 16,7
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

125 139 8,4 4,7 6,0 192 (119) 11,0 15,1
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 6-b. PowerShift

125 146 8,7 4,9 6,3 195 (121) 11,8 b.d.
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

95 98 4,3 3,4 3,8 182 (113) 12,1 10,5

 

 

Focus 4-drzwiowy c.d.        
      Zużycie paliwa
l/100 km (mpg) ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl poza-miejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

120 98 4,3 3,4 3,8 195 (121) 10,6 9,3
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. PowerShift z Auto-Start-Stop

120 109 4,7 3,9 4,2 193 (119) 10,9 b.d.
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

95 109 5,1 3,7 4,2 182 (113) 12,6 11,0
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna

95 117 5,7 3,7 4,5 182 (113) 12,6 11,0
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

115 109 5,1 3,7 4,2 195 (121) 10,9 10,0
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna

115 117 5,7 3,7 4,5 195 (121) 10,9 10,0
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

150 105 4,7 3,7 4,0 212 (131) 8,8 8,1
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. PowerShift z Auto-Start-Stop

150 115 5,2 4,0 4,4 210 (130) 8,7 b.d
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. PowerShift

150 124 6,1 4,0 4,8 210 (130) 8,7 b.d

 

 

 

Focus Kombi        
      Zużycie paliwa
l/100 km (mpg) ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl poza-miejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1.0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 5-b. manualna

100 115 6.5 4.2 5.0 185 (114) 12.7 13.0
1.0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 5-b. manualna z Auto-Start-Stop

100 109 5,9 4,2 4,8 185 (114) 12,7 13,0
1.0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. automatyczna

125 116 6,5 4,2 5,0 193 (119) 11,2 12,0
1.0 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

125 110 5,8 4,2 4,8 193 (119) 11,2 12,0
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna

150 137 8,0 4,7 5,9 210 (130) 9,1 8,4
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

150 128 7,1 4,7 5,6 210 (130) 9,1 8,4
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop

150 140 8,5 4,7 6,1 208 (129) 9,4 b.d.
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna

182 137 8,0 4,7 5,9 222 (137) 8,8 8,2
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

182 128 7,1 4,7 5,6 222 (137) 8,8 8,2
1.5 l EcoBoost benzynowy

przekł. 6-b. automatyczna z Auto-Start-Stop

182 140 8,5 4,7 6,1 220 (136) 9,1 b.d.
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

85 139 8,4 4,7 6,0 170 (105) 15,1 17,2
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

105 139 8,4 4,7 6,0 180 (111) 12,5 16,8
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 5-b. manualna

125 139 8,4 4,7 6,0 190 (118) 11,1 15,2
1.6 l TI-VCT benzynowy

przekł. 6-b. PowerShift

125 146 8,7 4,9 6,3 193 (119) 11,9 b.d.
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

95 98 4,3 3,4 3,8 180 (111) 12,2 10,6
1.5 l TDCi wysokoprężny ECOnetic przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop 105 88 3,8 3,1 3,4 187 (116) 12,1 12,9

 

 

Focus Kombi c.d.        
      Zużycie paliwa
l/100 km (mpg) ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl poza-miejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

120 98 4,3 3,4 3,8 193 (119) 10,7 9,4
1.5 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. PowerShift z Auto-Start-Stop

120 109 4,7 3,9 4,2 191 (118) 11,0 b.d.
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z Auto-Start-Stop

95 109 5,1 3,7 4,2 180 (111) 12,7 11,1
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna

95 117 5,7 3,7 4,5 180 (111) 12,7 11,1
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z systememAuto-Start-Stop

115 109 5,1 3,7 4,2 193 (119) 11,0 10,1
1.6 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna

115 117 5,7 3,7 4,5 193 (119) 11,0 10,1
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. manualna z systememAuto-Start-Stop

150 105 4,7 3,7 4,0 210 (130) 9,0 8,3
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. PowerShift with Auto-Start-Stop

150 115 5,2 4,0 4,4 210 (130) 8,9 b.d.
2.0 l TDCi wysokoprężny

przekł. 6-b. PowerShift

150 124 6,1 4,0 4,8 208 (129) 8,9 b.d.

 

*Na czwartym biegu. ØDane testowe Forda. ØØDane dotyczące zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 odnoszą się do wariantu modelowego, a nie konkretnego samochodu. Stosowana tu standardowa procedura testowa pozwala porównać różne rodzaje pojazdów i różnych producentów. Oprócz charakterystyki samochodu rzeczywisty poziom zużycia paliwa i emisji CO2 zależy od stylu jazdy kierowcy oraz innych czynników pozatechnicznych. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym przyczyniającym się do globalnego ocieplenia. Zużycie paliwa podawane w innych regionach świata może się różnić od powyższego z powodu stosowania innych cyklów pomiarowych i regulacji prawnych obowiązujących na poszczególnych rynkach.


MASY – WERSJA 4-DRZWIOWA

 

  Masa własna
(kg)#
Masa całkowita pojazdu
(kg)
Maksymalna masa zespołu pojazdów
(kg)
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) Dopuszczalna masa przyczepy (niehamo-wanej)
(kg)
Maksymalne obciążenie dachu

[kg]

1.0 l EcoBoost przekł. 5-b. man. 100 KM 1303 1900 2900 1000 650 75
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 125 KM 1306 1900 3100 1200 650 75
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 125 KM 1334 1900 3100 1200 665 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man.  150 KM 1334 1900 3400 1500 665 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 150 KM 1358 1900 3400 1500 675 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 182 KM 1334 1900 3400 1500 665 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 182 KM 1358 1900 3400 1500 675 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 85 KM 1284 1825 2525 700 640 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 105 KM 1284 1825 2525 700 640 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 125 KM 1289 1825 2625 800 640 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 6-b. PowerShift 125 KM 1318 1825 1925 1000 655 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM 1345 1900 3100 1200 670 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 120 KM 1350 1900 3100 1200 675 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 120 KM 1358 1900 3100 1200 675 75
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man.  95 KM 1339 1900 3100 1200 665 75
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 115 KM 1343 1900 3100 1200 670 75
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 150 KM 1422 2050 3550 1500 710 75
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 150 KM 1462 2050 3550 1500 710 75

 


MASY – WERSJA 5-DRZWIOWA

 

  Masa własna
(kg)#
Masa całkowita pojazdu
(kg)
Maksymalna masa zespołu pojazdów
(kg)
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) Dopuszczalna masa przyczepy (niehamo-wanej)
(kg)
Maksymalne obciążenie dachu

[kg]

1.0 l EcoBoost przekł. 5-b. man.  100 KM 1276 1900 2900 1000 635 75
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 125 KM 1327 1900 3100 1200 660 75
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 125 KM 1280 1900 3100 1200 640 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man.  150 KM 1325 1900 3400 1500 660 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 150 KM 1364 1900 3400 1500 680 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 182 KM 1325 1900 3400 1500 660 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 182 KM 1325 1900 3400 1500 660 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 85 KM 1264 1825 2525 700 630 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 105 KM 1264 1825 2525 700 630 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 125 KM 1269 1825 2525 700 630 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 6-b. PowerShift 125 KM 1310 1825 2825 1000 655 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM 1338 1900 3100 1200 665 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 120 KM 1343 1900 3100 1200 670 75
1.5 l ECOnetic wysokoprężny przekł. 6-b. man.  105 KM 1350 1900 2300 400 300 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 120 KM 1364 1900 3100 1200 680 75
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man.  95 KM 1332 1900 3100 1200 665 75
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 115 KM 1336 1900 3100 1200 665 75
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 150 KM 1415 2050 3550 1500 705 75
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 150 KM 1455 2050 3550 1500 725 75

 


MASY – WERSJA KOMBI

 

  Masa własna
(kg)#
Masa całkowita pojazdu
(kg)
Maksymalna masa zespołu pojazdów
(kg)
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) Dopuszczalna masa przyczepy (niehamo-wanej)
(kg)
Maksymalne obciążenie dachu

[kg]

1.0 l EcoBoost przekł. 5-b. man.  100 KM 1313 1900 2900 1000 655 75
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 125 KM 1316 1900 3100 1200 670 75
1.0 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 125 KM 1345 1900 3100 1200 655 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man.  150 KM 1350 1900 3400 1500 675 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 150 KM 1388 1900 3400 1500 690 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. man. 182 KM 1350 1900 3400 1500 675 75
1.5 l EcoBoost przekł. 6-b. autom. 182 KM 1388 1900 3400 1500 690 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man.
85 KM
1300 1825 2525 700 650 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 105 KM 1300 1825 2525 700 650 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 5-b. man. 125 KM 1312 1825 2635 800 655 75
1.6 l TI-VCT benzynowy przekł. 6-b. PowerShift 1334 1825 2525 700 650 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 95 KM 1362 1900 3100 1200 680 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 120 KM 1368 1900 3100 1200 690 75
1.5 l ECOnetic wysokoprężny przekł. 6-b. man.  105 KM 1374 1900 2300 400 400 75
1.5 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 120 KM 1388 1900 3100 1200 690 75
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man.  95 KM 1355 1900 3100 1200 675 75
1.6 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 115 KM 1361 1900 3100 1200 680 75
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. man. 150 KM 1460 2050 3850 1800 730 75
2.0 l TDCi wysokoprężny przekł. 6-b. PowerShift 150 KM 1471 2050 3850 1800 735 75

 

# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o masie 75 kg, przy założeniu pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.

 

Podane masy holowanej przyczepy dotyczą samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej i umożliwiają samochodowi ruszenie z miejsca na wzniesieniu o nachyleniu 12 % na wysokości poziomu morza. Holowanie przyczepy wiąże się z pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Maksymalny nacisk na hak wynosi 75 kg dla wszystkich wersji 4- i 5-drzwiowych oraz 90 kg dla wszystkich wersji kombi. Maksymalna masa zespołu pojazdów dotyczy samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej holującego przyczepę.

 


WYMIARY

 

Nadwozie (mm) 5-drzwiowy 4-drzwiowy Kombi
Długość całkowita 4358 4534 4556
Szerokość z lusterkami/bez lusterek 2010/1823 2010/1823 2010/1823
Szerokość ze złożonymi lusterkami 1858 1858 1858
Wysokość (bez obciążenia) 1484 1484 1505
Rozstaw osi 2648 2648 2648
Rozstaw kół z przodu (mim. maks. w zależności od odsadzenia obręczy) 1544/1559 1544/1559 1544/1559
Rozstaw kół z tyłu (mim. maks. w zależności od odsadzenia obręczy) 1534/1549 1534/1549 1534/1549
Wnętrze      
Odległość od siedziska fotela do dachu z przodu (z oknem dachowy/bez okna dachowego) 993/977 993/977 993
Miejsce na nogi z przodu (fotel maksymalnie cofnięty, średnia wysokość fotela) 1094 1094 1094
Szerokość na poziomie ramion z przodu 1411 1411 1411
Odległość od siedziska tylnej kanapy do dachu (z oknem dachowy/bez okna dachowego) 962/962 962/961 999
Miejsce na nogi z tyłu 849 849 849
Szerokość na poziomie ramion z tyłu 1336 1336 1336
Pojemność bagażnika (w litrach)      
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (pełnowymiarowe koło zapasowe) 277 372 Brak pełnowymiarowego koła zapasowego
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (dojazdowe koło zapasowe) 316 421 476
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (zestaw do naprawy przebitej opony) 363 475 490
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (pełnowymiarowe koło zapasowe) 1062 b.d. Brak pełnowymiarowego koła zapasowego
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (dojazdowe koło zapasowe) 1101 b.d. 1502
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (zestaw do naprawy przebitej opony) 1148 b.d. 1516

 

 

 

Pojemność zbiornika paliwa (w litrach) 5-drzwiowy 4-drzwiowy Kombi
Benzyna 55 55 55
Olej napędowy 53 (60*) 53 (60*) 53 (60*)

 

‡ Pomiary zgodne z ISO 3832. Wymiary mogą się zmieniać w zależności od wersji modelowej i wyposażenia.

*Tylko silnik 2,0 l TDCi

 


UKŁAD KIEROWNICZY I ZAWIESZENIE

 

System Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS)
Średnica zawracania (m) 11,0
Maks. liczba obrotów kierownicy 2,6

 

 

PODWOZIE

 

Przód Zawieszenie niezależne z kolumnami MacPhersona; amortyzatory gazowe i sprężyny zawieszenia o osi działania przesuniętej względem osi amortyzatorów; dolne wahacze o profilu „L” mocowane z przodu za pomocą pionowych tulei gumowych o zoptymalizowanej charakterystyce i z tyłu – za pomocą tulei z elementem hydraulicznym; całość osadzona na oddzielnej, wzmocnionej ramie pomocniczej; stabilizator przechyłów.
Tył Całkowicie niezależne zawieszenie wielowahaczowe z płaskim wahaczem ustalającym Control Blade i amortyzatorami o dużej średnicy. Tylne amortyzatory o dwutorowych mocowaniach do spodu nadwozia. Stabilizator przechyłów połączony z przegubami zawieszenia

 

 

UKŁAD HAMULCOWY

 

  Przód Tył
Hamowanie Układ dwuobwodowy, z podziałem przekątnym, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z przodu i z tyłu (lub hamulce tarczowe z przodu i bębnowe z tyłu). Podciśnieniowy układ wspomagania; 4-kanałowy układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) współdziałający z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBD)
Wymiary tarcz / bębnów (mm) 278 x 25

300 x 25 (1,6 l EcoBoost i 2,0 l TDCi)

228 x 40 (dla modeli o niskiej mocy, w zależności od rynku)
Wymiary bębnów (mm) b.d. 228 x 40 (dla modeli o niskiej mocy, w zależności od rynku)

 

 

 

KOŁA I OPONY

 

  Koła Opony
Standard 16 X 6,5 205/55-R16
Opcja 17 X 7 215/50-R17

 

SILNIKI BENZYNOWE

 

    1,0 l EcoBoost benzynowy

(100, 125 KM)

1,5 l EcoBoost benzynowy

(150, 182 KM)

1,6 l Ti-VCT benzynowy

(85, 105, 125 KM)

Typ   Montowany poprzecznie
3-cylindrowy rzędowy turbodoładowany, bezpośredni wtrysk benzyny, system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT
Montowany poprzecznie
4-cylindrowy rzędowy turbodoładowany
Montowany poprzecznie
4-cylindrowy rzędowy, sys-tem zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków (Ti-VCT)
Poj. skokowa cm3 998 1499 1596
Średnica cylindra mm 71,9 79,02 79,0
Skok tłoka mm 82,0 76,4 81,4
Stopień sprężania   10,0:1 10,0:1 11,0:1
Moc maksymalna KM (kW) 100 (74) 125 (92) 150 (110) 182 (134) 85 (63) 105 (77) 125 (92)
przy obr/min 6000 6000 6000 6000 6000 6000 6000
Maksymalny moment obr. Nm 170 170 240 240 141 150 159
przy obr/min 1400-4000 1400-4500 1600–4000 1600-5000 2500 4000-4500 4000
Rozrząd   DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków
Układ cylindrów   3 w rzędzie 4 w rzędzie 4 w rzędzie
Głowica   Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika   Odlew żeliwny Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Napęd rozrządu   Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny Pasek z dynamicznym napinaczem
Wał korbowy   Odlewany, żeliwny, z 6 przeciwciężarami i 4 łożyskami głównymi Odlewany, żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi Odlewany, żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi
Sterowanie pracą silnika   Bosch MED17 z magistralą CAN-Bus i osobną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra, Oprogramowanie FGEC Bosch MED17 z magistralą CAN-Bus i osobną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra, Oprogramowanie FGEC Siemens ECM EMS2101

16 Bit

Wtrysk paliwa   Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi Układ wtrysku benzyny, sterowany elektronicznie
Norma czystości spalin   Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro 6 Euro 6
Turbosprężarka   Continental o obniżonym momencie bezwładności Continental o obniżonym momencie bezwładności b.d.
Smarowanie silnika   Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku, obniżająca zużycie paliwa Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku, obniżająca zużycie paliwa Ciśnieniowe z przepływowym filtrem oleju
Pojemność z filtrem oleju w litrach 4,1 4,1 4,1
Układ chłodzenia   Dzielony obieg chłodzenia z 2 termostatami Dzielony obieg chłodzenia z 2 termostatami Pompa wodna z termostatem i zaworami
Pojemność z nagrzewnicą w litrach 5,8 5,5 5,5
  1.0 l EcoBoost benzynowy

(100, 125 KM)

1.5 l EcoBoost benzynowy

(150, 182 KM)

1.6 l Ti-VCT benzynowy

(85, 105, 125 KM)

Durashift przekł. 5-b. (iB5) man. Durashift przekł. 6-b. (B6G5d) man.  Durashift przekł. 6-b.

(6F15)

autom.

Durashift    przekł. 6-b. (B6G5d) man. Durashift       przekł. 6-b. (6F35) autom. Durashift  przekł. 5-b. (iB5) man. Durashift  przekł. 6-b. (DPS6)

autom.

Przełożenia 5 – 0,756

4 – 0,951

3 – 1,281

2 – 1,926

1 – 3,583

Wsteczny  3,620

Przełożenie główne 4,250

6 – 0,690

5 – 0,821

4 – 1,032

3 – 1,357

2 – 2,048

1 – 3,727

Wsteczny 3,820

Przełożenie główne

4,070

6 – 0,746

5 – 1,000

4 – 1,446

3 – 1,912

2 – 2,964

1 – 4,584

Wsteczny 2,943

Przełożenie główne –

3,44

6 – 0,690

5 – 0,821

4 – 1,032

3 – 1,357

2 – 2,048

1 – 3,727

Wsteczny 3,820

Przełożenie główne
4,070

6 – 0,746

5-  1,000

4- 1,446

3-  1,912

2-  2,048

1- 3,727

Wsteczny 3,820

Przełożenie główne 4,070

5- 0,756

4- 0,951

3 – 1,281

2 – 1,926

1 – 3,583

Wsteczny 3,620

Przełożenie główne 4,250

 

6 – 0,702

5 – 0,867

4 – 1,021

3-  1,436

2-  2,429

1 – 3,917

Wsteczny 3,508

Przełożenie główne

4,070

 


SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE

 

    1,5 l TDCi wysokoprężny

(95, 105, 120 KM)

1,6 l TDCi wysokoprężny

(95, 115 KM)

2,0 l TDCi wysokoprężny

(150 KM)

Typ   Poprzeczny, rzędowy,
4-cylindrowy
z turbodoładowaniem
Poprzeczny, rzędowy,
4-cylindrowy
z turbodoładowaniem
Poprzeczny, rzędowy,
4-cylindrowy
z turbodoładowaniem
Poj. skokowa cm3 1499 1560 1997
Średnica cylindra mm 73,5 75,0 85,0
Skok tłoka mm 88,3 88,3 88,0
Stopień sprężania   16 : 1 16,0:1 16,0:1
Moc maksymalna KM (kW) 95 (70) 105 (77) 120 (88) 95 (70) 115 (84) 150 (110)
przy obr./min. 3600 3600 3600 3800 3600 3750
Maksymalny moment obrotowy Nm 270 270 270 215 270 (z możliwością chwilowego wzrostu do 285) 370
przy obr./min. 1500-2000 1750-2500 1750-2500 1750 1750-2500 2000-3250
Rozrząd   SOHC z 2 zaworami na cylinder SOHC z 2 zaworami na cylinder DOHC z 4 zaworami na cylinder
Układ cylindrów   4 w rzędzie 4 w rzędzie 4 w rzędzie
Głowica   Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika   Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Napęd rozrządu   Pasek z dynamicznym napinaczem (łączy wał korbowy i wałek po stronie dolotu); Łańcuch z napinaczem hydraulicznym (łączy wałki po stronie dolotu i wylotu) Pasek z dynamicznym napinaczem (łączy wał korbowy i wałek po stronie dolotu); Łańcuch z napinaczem hydraulicznym (łączy wałki po stronie dolotu i wylotu) Pasek z napinaczem
Wał korbowy   Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych
Sterowanie pracą silnika   System sterowania Ford Common Rail Diesel System sterowania Ford Common Rail Diesel System sterowania Ford Common Rail Diesel
Wtrysk paliwa   Wysokociśnieniowy system wtrysku bezpośredniego; wtryskiwacze 8 otworkowe System wtrysku bezpośredniego Common Rail; ciśnienie wtrysku 1600 barów; wtryskiwacze piezoelektryczne 7 otworkowe Wysokociśnieniowy system wtrysku bezpośredniego; wtryskiwacze 8 otworkowe
Układ kontroli czystości spalin   Katalizator utleniający, chłodzony cieczą zawór EGR i w standardzie suchy filtr cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF) Katalizator utleniający, chłodzony cieczą zawór EGR i w standardzie suchy filtr cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF) Katalizator utleniający, chłodzony cieczą zawór EGR i w standardzie suchy filtr cząstek stałych z powłoką katalityczną (cDPF)
Norma czystości spalin   Euro 6 Euro 6 Euro 6
Turbosprężarka   Honeywell VGT Garrett o stałej geometrii Honeywell VGT
Smarowanie silnika   Pompa oleju napędzana wałem korbowym Ciśnieniowe z przepływowym filtrem oleju Pompa oleju napędzana wałem korbowym
Pojemność z filtrem oleju w litrach 3,8 3,8 5,7
Układ chłodzenia   Mechaniczna, odśrodkowa pompa wody zamontowana przy bloku z mechanicznym termostatem, króciec wylotu wody z czujnikiem ECT zamontowany przy głowicy Pompa wodna z termostatem i zaworami oraz układem sterowania zależnym od temperatury Mechaniczna, odśrodkowa pompa wody zamontowana przy bloku z mechanicznym termostatem, króciec wylotu wody z czujnikiem ECT zamontowany przy głowicy
Pojemność z nagrzewnicą w litrach 5,8 5,8 6,3
Przekładnia Durashift

6-biegowa

(B6G5d) manualna

Automatyczna

6-biegowa (MPS6) PowerShift

Durashift 6 biegów (B6D2), manualna Automatyczna

6-biegowa (MPS6) PowerShift

Manualna

6-biegowa (MMT6)

Przełożenia 6 – 0,690

5 –  0,821

4 – 1,032

3 – 1.357

2 – 2.048

1 – 3,727

Wsteczny 3.820

Przełożenie główne 4.070

6 – 0,756

5 –  0,943

4 – 0,829

3 – 1,194

2 – 1,952

1 – 3,583

Wsteczny 4,843

Przełożenie główne 3,933

6 – 0,622

5 – 0,738

4 – 0,919

3 – 1,258

2 – 2,048

1 – 3,727

Wsteczny 3,818

Przełożenie główne 3,611

6 – 0,756

5 –  0,943

4 – 0,829

3 – 1,194

2 – 1,952

1 – 3,583

Wsteczny 4,843

Przełożenie główne 3,933

6 – 0,79

5 –  0,97

4 – 0,87

3 – 1,24

2 – 1,95

1 – 3,58

Wsteczny 1,42

Przełożenie główne 3,933

Zobacz również:   Wielka Brytania testuje drogi, które będą ładować pojazdy elektryczne podczas jazdy

Leave a Reply