[Dane techniczne] Ford Mondeo mk5 (2014 – )

Ford Mondeo Mk5, fot. Maciej Kukiełka

TEST FORD MONDEO MK5

Zobacz również

[Dane Techniczne + WYKRESY] FORD Focus, C-MAX 2015-

Ford MONDEO – SPECYFIKACJA

 

OSIĄGI I ZUŻYCIE PALIWA

 

Mondeo 5-drzwiowe 
      Zużycie paliwa
l/100 km (mpg) ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl pozamiejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1,0 l EcoBoost benzynowy6-biegowa manualna 125 119 6,3 4,4 5,1 200 (124) 12 13,1
1,5 l EcoBoost benzynowy6-biegowa manualna 160 134 7,8 4,6 5,8 222 (138) 9,2 8,2
1,5 l EcoBoost benzynowy6-biegowa automatyczna 160 146 8,7 4,9 6,3 214 (133) 9,1 b.d.
2,0 l EcoBoost benzynowy6-biegowa automatyczna 203 169 10,2 5,6 7,3 232 (144) 8,7 b.d.
2,0 l EcoBoost benzynowy6-biegowa automatyczna 240 169 10,2 5,6 7,3 240 (149) 7,9 b.d.
1,5 l TDCi wysokoprężny ECOnetic 6-biegowa manualna 120 94 4,1 3,3 3,6 192 (119) 11,7 12,0
1,5 l TDCi wysokoprężny 6-biegowa manualna 120 94 4,1 3,3 3,6 192 (119) 11,5 11,1
1,6 l TDCi wysokoprężny ECOnetic 6-biegowa manualna 115 94 4,1 3,3 3,6 192 (119) 12,1 13,6
1,6 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 115 109 4,8 3,8 4,2 192 (119) 12,1 11,7
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 150 115 5,1 4,0 4,4 215 (134) 9,3 9,6
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 180 115 5,1 4,0 4,4 225 (140) 8,3 8,3
2,0 l TDCi wysokoprężny  ECOnetic 6-biegowa manualna 150 107 4,6 3,7 4,1 215 (134) 9,4 9,9
2,0 l TDCi wysokoprężny  ECOnetic 6-biegowa manualna 180 107 4,6 3,7 4,1 225 (140) 8,4 8,7
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 150 125 5,3 4,4 4,8 213 (132) 9,9 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 180 125 5,3 4,4 4,8 223 (139) 8,6 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna napęd AWD 150 124 5,5 4,4 4,8 215 (134) 10,3 10,6
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift napęd AWD 180 134 6,0 4,7 5,2 225 (140) 9,3 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 210 124 5,6 4,3 4,8 233 (145) 7,9 b.d.

 

Mondeo 4-drzwiowe 
      Zużycie paliwa
l/100 km (mpg) ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl pozamiejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1,0 l EcoBoost benzynowy6-biegowa manualna 125 119 6,3 4,4 5,1 200 (124) 12 13,1
1,5 l EcoBoost benzynowy6-biegowa manualna 160 134 7,8 4,6 5,8 222 (138) 9,2 8,2
1,5 l EcoBoost benzynowy6-biegowa automatyczna 160 146 8,7 4,9 6,3 214 (133) 9,1 b.d.
2,0 l EcoBoost benzynowy6-biegowa automatyczna 203 169 10,2 5,6 7,3 232 (144) 8,7 b.d.
2,0 l EcoBoost benzynowy6-biegowa automatyczna 240 169 10,2 5,6 7,3 240 (149) 7,9 b.d.
1,5 l TDCi wysokoprężny ECOnetic 6-biegowa manualna 120 94 4,1 3,3 3,6 192 (119) 11,7 12,0
1,5 l TDCi wysokoprężny 6-biegowa manualna 120 104 4,7 3,6 4,0 192 (119) 11,5 11,1
1,6 l TDCi wysokoprężny ECOnetic 6-biegowa manualna 115 94 4,1 3,3 3,6 192 (119) 12,1 13,6
1,6 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 115 109 4,8 3,8 4,2 192 (119) 12,1 11,7
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 150 115 5,1 4,0 4,4 215 (134) 9,3 9,6
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 180 115 5,1 4,0 4,4 225 (140) 8,3 8,3
2,0 l TDCi wysokoprężny  ECOnetic 6-biegowa manualna 150 107 4,6 3,7 4,1 215 (134) 9,4 9,9
2,0 l TDCi wysokoprężny  ECOnetic 6-biegowa manualna 180 107 4,6 3,7 4,1 225 (140) 8,4 8,7
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 150 125 5,3 4,4 4,8 213 (132) 9,9 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 180 125 5,3 4,4 4,8 223 (139) 8,6 b.d.
2,0 l iVCT Hybrid Automatic 187 99 2,8 5,0 4,2 187 (116) 9,2 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna napęd AWD 150 124 5,5 4,4 4,8 215 (134) 10,3 10,6
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift napęd AWD 180 134 6,0 4,7 5,2 225 (140) 9,3 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 210 124 5,6 4,3 4,8 233 (145) 7,9 b.d.

 

Mondeo Kombi
      Zużycie paliwal/100 km (mpg) ØØ Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl pozamiejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h (mph) 0-100 km/h
0-62 mph
(s)
50-100 km/h
31-62 mph
(s)*
1,0 l EcoBoost benzynowy6-biegowa manualna 125 120 6,2 4,6 5,2 195 (121) 12,1 13,3
1,5 l EcoBoost benzynowy6-biegowa manualna 160 137 7,9 4,7 5,9 217 (135) 9,3 8,4
1,5 l EcoBoost  benzynowy6-biegowa automatyczna 160 152 8,8 5,2 6,5 209 (130) 9,2 b.d.
2,0 l EcoBoost  benzynowy6-biegowa automatyczna 203 174 10,3 5,8 7,5 227 (141) 8,8 b.d.
2,0 l EcoBoost  benzynowy6-biegowa automatyczna 240 174 10,3 5,8 7,5 235 (146) 8,0 b.d.
1,5 l TDCi wysokoprężny ECOnetic 6-biegowa manualna 120 99 4,3 3,5 3,8 187 (116) 11,9 12,2
1,6 l TDCi wysokoprężny 6-biegowa manualna 120 107 4,8 3,7 4,1 187 (116) 11,7 11,3
1,6 l TDCi wysokoprężny ECOnetic 6-biegowa manualna 115 99 4,2 3,5 3,8 187 (116) 12,3 13,8
1,6 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 115 114 4,9 4,0 4,3 187 (116) 12,3 11,9
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 150 117 5,1 4,1 4,5 210 (130) 9,4 9,8
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna 180 117 5,1 4,1 4,5 220 (137) 8,4 8,4
2,0 l TDCi wysokoprężny  ECOnetic 6-biegowa manualna 150 109 4,7 3,8 4,2 210 (130) 9,5 10,1
2,0 l TDCi wysokoprężny  ECOnetic 6-biegowa manualna 180 109 4,7 3,8 4,2 220 (137) 8,5 8,8
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 150 128 5,4 4,5 4,9 208 (129) 10,0 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 180 128 5,4 4,5 4,9 218 (134) 8,7 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa manualna napęd AWD 150 127 5,6 4,5 4,9 210 (130) 10,5 10,8
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift napęd AWD 180 137 6,1 4,8 5,3 220 (137) 9,5 b.d.
2,0 l TDCi wysokoprężny6-biegowa PowerShift 210 129 5,8 4,5 5,0 228 (142) 8,1 b.d.

 

 

* Na czwartym biegu. ØDane testowe Forda. ØØ Dane dotyczące zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy (EC) 715/2007 i (EC) 692/2008. Dane dotyczące zużycia paliwa i emisji CO2 odnoszą się do wariantu modelowego, a nie konkretnego samochodu. Stosowana tu standardowa procedura testowa pozwala porównać różne rodzaje pojazdów i różnych producentów. Niniejsza informacja nie jest częścią żadnej oferty produktowej. Rzeczywisty poziom zużycia paliwa i emisji CO2 zależy od stylu jazdy kierowcy oraz innych czynników, jak na przykład wykorzystania klimatyzacji czy innych układów znajdujących się w wyposażeniu auta. Uwaga: wszystkie opisane tu modele są wyposażone w 5-biegową przekładnię manualną Durashift jeśli nie podano inaczej. Najbardziej wygórowane wymagania stawiane przez technologie stosowane w modelach Forda doskonale spełni gama zaawansowanych paliw o wysokich osiągach BP Ultimate. W porównaniu z produktami konkurencyjnymi, paliwa BP Ultimate mogą zwiększyć moc silnika i poprawić przyspieszenie samochodu, a także obniżyć emisję dwutlenku węgla i zwiększyć wydajność paliwową.

 

MASY – WERSJA 5-DRZWIOWA

 

  Masa własna (kg)# Maksymalnamasa całkowita
(kg)
Maksymalna masa zespołu pojazdów
(kg)
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) Dopuszczalna masa przyczepy (niehamowanej) (kg) Maksymalne obciążenie dachu [kg]
1,0 l EcoBoost 6-biegowa manualna 125 KM 1455 2130 3030 900 725 75
1,5 l EcoBoost 6-biegowa manualna 160 KM 1485 2160 3410 1250 725 75
1,5 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 160 KM 1505 2190 3640 1450 750 75
2,0 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 203 KM 1564 2230 4030 1800 750 75
2,0 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 240 KM 1564 2230 4030 1800 750 75
1,5 TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 120 KM b.d b.d b.d b.d b.d b.d
1,5 TDCi 6-biegowa manualna 120 KM b.d b.d b.d b.d b.d b.d
1,6 l TDCi 6-biegowa manualna 115 KM 1495 2180 3180 1000 745 75
1,6 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 115 KM 1494 2170 2570 400 400 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna 150 KM 1578 2260 4060 1800 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna 180 KM 1584 2270 4070 1800 750 75
2,0 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 150 KM 1578 2260 4060 1800 750 75
2,0 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 180 KM 1584 2270 4070 1800 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift 150 KM 1581 2270 4270 2000 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift 180 KM 1589 2270 4270 2000 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna napęd AWD 150 KM 1656 2340 4140 1800 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa Power Shift napęd 180 KM 1665 2330 4330 2000 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift 210 KM 1600 2280 4280 2000 750 75

 

 

 

 

 

 

 

MASY – WERSJA 4-DRZWIOWA

 

  Masa własna (kg)# Maksymalnamasa całkowita
(kg)
Maksymalna masa zespołu pojazdów
(kg)
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) Dopuszczalna masa przyczepy (niehamowanej) (kg) Maksymalne obciążenie dachu [kg]
1,0 l EcoBoost 6-biegowa manualna 125 KM 1454 2120 3020 900 725 75
1,5 l EcoBoost 6-biegowa manualna 160 KM 1484 2140 3390 1250 740 75
1,5 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 160 KM 1504 2170 3620 1450 750 75
2,0 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 203 KM 1562 2220 4020 1800 750 75
2,0 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 240 KM 1562 2220 4020 1800 750 75
1,5 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 120 KM b.d b.d b.d b.d b.d b.d
1,5 l TDCi 6-biegowa manualna 120 KM b.d b.d b.d b.d b.d b.d
1,6 l TDCi 6-biegowa manualna 115 KM 1493 2160 3160 1000 745 75
1,6 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 115 KM 1492 2150 2550 400 400 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna 150 KM 1577 2250 4050 1800 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna 180 KM 1579 2250 4050 1800 750 75
2,0 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 150 KM 1577 2250 4050 1800 750 75
2,0 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 180 KM 1579 2250 4050 1800 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift 150 KM 1580 2250 4250 2000 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift 180 KM 1587 2250 4250 2000 750 75
2,0 l iVCT Hybrid Automatic 187 KM 1579 2250 b.d. b.d. b.d. 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna napęd AWD 180 KM 1655 2330 4130 1800 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift napęd AWD 180 KM 1664 2320 4320 2000 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa Powershift 180 KM 1599 2260 4260 2000 750 75

 

MASY – WERSJA KOMBI

 

  Masa własna (kg)# Maksymalnamasa całkowita
(kg)
Maksymalna masa zespołu pojazdów
(kg)
Dopuszczalna masa przyczepy (hamowanej) (kg) Dopuszczalna masa przyczepy (niehamowanej) (kg) Maksymalne obciążenie dachu [kg]
1,0 l EcoBoost 6-biegowa manualna 125 KM 1476 2230 3130 1100 735 75
1,5 l EcoBoost 6-biegowa manualna 160 KM 1504 2260 3510 1450 750 75
1,5 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 160 KM 1527 2290 3740 1650 750 75
2,0 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 203 KM 1584 2320 4120 2000 750 75
2,0 l EcoBoost 6-biegowa automatyczna 240 KM 1584 2320 4120 2000 750 75
1,5 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 120 KM b.d b.d b.d b.d b.d b.d
1,5 l TDCi 6-biegowa manualna 120 KM b.d b.d b.d b.d b.d b.d
1,6 l TDCi 6-biegowa manualna 115 KM 1514 2270 3270 1200 750 75
1,6 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 115 KM 1515 2270 2670 400 400 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna 150 KM 1597 2330 4130 2000 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna 180 KM 1602 2330 4130 2000 750 75
2,0 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 150 KM 1597 2330 4130 2000 750 75
2,0 l TDCi ECOnetic 6-biegowa manualna 180 KM 1602 2330 4130 2000 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift 150 KM 1601 2330 4330 2200 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift 180 KM 1609 2330 4330 2200 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa manualna napęd AWD 150 KM 1675 2330 4130 1800 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift napęd AWD 180 KM 1685 2330 4330 2000 750 75
2,0 l TDCi 6-biegowa PowerShift 210 KM 1619 2330 4330 2000 750 75

 

# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy założeniu pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.

 

Podane masy holowanej przyczepy dotyczą samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej i umożliwiają samochodowi ruszenie z miejsca na wzniesieniu o nachyleniu 12 % na wysokości poziomu morza. Holowanie przyczepy wiąże się z pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Maksymalny nacisk na hak wynosi 50 kg dla wszystkich modeli. Maksymalna masa zespołu pojazdów dotyczy samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej holującego przyczepę.

 

WYMIARY

 

Nadwozie (mm) 4-drzwiowe 5-drzwiowe Kombi HEV
Długość całkowita 4871 4871 4867 4867
Szerokość z lusterkami/bez lusterek 2121/1852 2121/1852 2121/1852 2121/1852
Szerokość ze złożonymi lusterkami 1911 1911 1911 1911
Wysokość (bez obciążenia) 1482 1482 1501 1501
Rozstaw osi 2850 2850 2850 2850
Rozstaw kół z przodu 1599 1599 1599 1599
Rozstaw kół z tyłu 1595 1595 1595 1595
Minimalny prześwit (pojazd obciążony) 101 101 98 98
Minimalny prześwit (pojazd nieobciążony) 128 128 128 128
Wnętrze
Odległość od siedziska fotela do dachu z przodu (z oknem dachowy/bez okna dachowego) 996/941 987/964 988/946 988/946
Miejsce na nogi z przodu (fotel maksymalnie cofnięty, średnia wysokość fotela) 1128 1128 1128 1128
Szerokość na poziomie ramion z przodu 1469 1469 1469 1469
Szerokość na poziomie bioder z przodu 1396 1396 1396 1396
Wnętrze (mm) 4-drzwiowe 5-drzwiowe Kombi HEV
Odległość od siedziska tylnej kanapy do dachu (z oknem dachowy/bez okna dachowego) 960/959 961/960 992/946 992/946
Miejsce na nogi z tyłu 972 972 972 972
Szerokość na poziomie ramion z tyłu 1410 1410 1410 1410
Szerokość na poziomie bioder z tyłu 1381 1381 1381 1381
Pojemność bagażnika (w litrach)
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (pełnowymiarowe koło zapasowe) 429 458 488 b.d.
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (dojazdowe koło zapasowe) 516 541 500 b.d.
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu rolety (zestaw do naprawy przebitej opony) 525 550 525 383
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu dachu (pełnowymiarowe koło zapasowe) b.d. 557 712 b.d.
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu dachu (dojazdowe koło zapasowe) b.d. 645 730 b.d.
Z 5 fotelami, załadunek do poziomu dachu (zestaw do naprawy przebitej opony) b.d. 654 755 b.d.
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (pełnowymiarowe koło zapasowe) b.d. 1356 1585 b.d.
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (dojazdowe koło zapasowe) b.d. 1437 1605 b.d.
Z 2 fotelami, załadunek do poziomu dachu (zestaw do naprawy przebitej opony) b.d. 1446 1630 b.d.
Wymiary przestrzeni ładunkowej
Długość do oparć przednich siedzeń z pełnowymiarowym kołem zapasowym 1987 1961 1976 b.d.
Długość do oparć przednich siedzeń z dojazdowym kołem zapasowym lub zestawem do naprawy przebitej opony 1994 1997 1974 1988
Długość do oparć tylnych siedzeń z pełnowymiarowym kołem zapasowym 1148 1121 1118 b.d.
Długość do oparć tylnych siedzeń z dojazdowym kołem zapasowym lub zestawem do naprawy przebitej opony 1189 1192 1117 1125
Szerokość pomiędzy nadkolami 1039 1130 1141 932
Szerokość otworu załadunkowego (przy podłodze) 883 841 1110 883
Wysokość otworu załadunkowego (w środkowej linii pojazdu) b.d. 653 742 b.d.
Wysokość przestrzeni ładunkowej (w środkowej linii tylnego koła) b.d. 801 793 b.d.
Wysokość krawędzi załadunku (od krawężnika) 649 661 611 649
Zobacz również:   Technologia hybrydowa od Porsche i Boscha

 

Pojemność zbiornika paliwa (w litrach) 5-drzwiowe 4-drzwiowe Kombi
Benzyna 62,5 62,5 (Hybrid 53) 62,5
Olej napędowy 62,5 62,5 62,5

 

‡ Pomiary zgodne z ISO 3832. Wymiary mogą się zmieniać w zależności od wersji modelowej i wyposażenia.

* Tylko silnik 2,0 l Duratorq TDCi

 

 

UKŁAD KIEROWNICZY I ZAWIESZENIE

 

System Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS)
Średnica zawracania (m) 11,6

 

 

PODWOZIE

 

Przód Zawieszenie niezależne z kolumnami MacPhersona; stabilizator
Tył Zawieszenie niezależne typu “integral link”; stabilizator

 

UKŁAD HAMULCOWY

 

Przód Tył
Wymiary tarcz (mm)              300 x 28 302 x 11

 

 

KOŁA I OPONY

 

  Koła Opony
Standard 6,5 J x 16 215/60 R16
Opcja 7,5 J x 17 235/50 R17
Opcja 8 J x 18 235/45 R18
Opcja 8 J x 19 235/40 R19

 

OPCJE NAPĘDU

 

AWD Inteligentny napęd AWD elektronicznie kontrolowany z dostosowaniem dystrybucji monentu obrotowego na poszczególne koła tylko z silnikami 2,0 TDCi 150 KM i 180 KM
Napęd na koła przednie

 

SILNIKI BENZYNOWE

 

1,0 l EcoBoost benzynowy (125 KM) 1,5 l EcoBoost benzynowy(160 KM) 2,0 l EcoBoost benzynowy(203, 240 KM)
Typ Montowany poprzecznie trzycylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny, system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny, system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny, system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT
Poj. skokowa cm3 998 1498 1999
Średnica cylindra mm 71,9 79,02 87,50
Skok tłoka mm 82,0 76,40 83,10
Stopień sprężania 10,0:1 10,0:1 10,0:1
Moc maksymalna KM (kW) 125 (92) 160 (118) 203 (149) 240 (177)
przy obr./min. 6000 6000 5300 5400
Maksymalny moment obrotowy Nm 170 240 345 345
przy obr./min. 1400-4500 1500-4500 2700-3500 2300-4900
Rozrząd DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków DOHC z 4 zaworami na cylinder, układ zmiennych faz rozrządu regulowanych niezależnie dla obu wałków
Układ cylindrów 3 w rzędzie 4 w rzędzie 4 w rzędzie
Głowica Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika Odlew żeliwny Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Napęd rozrządu Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny Łańcuch
Wał korbowy Odlewany, żeliwny, z 6 przeciwciężarami i 4 łożyskami głównymi Odlew żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi Odlew żeliwny, z 8 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi
Sterowanie pracą silnika Bosch MED17 Bosch MED17 Bosch MED17
Wtrysk paliwa Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 7-otworkowymi
Norma czystości spalin Euro 6 Euro 5b Euro 6 Euro 5
Turbosprężarka Continental o obniżonym momencie bezwładności Borg Warner Borg Warner
Smarowanie silnika Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku do potwierdzenia
Układ chłodzenia Dzielony obieg chłodzenia z 2 termostatami Dwuczynnościowy termostat z mechaniczną pompą wody ze sprzęgłem do potwierdzenia
Przekładnia 6-biegowa manualna 6-biegowamanualna 6-biegowa automatyczna 6-biegowa automatyczna
Przełożenia 1 – 3,7272 – 2,0483 – 1,3574 – 1,0325 – 0,8216 – 0,690Wsteczny – 3,818Przełożenie główne – 4,27 1 – 3,7272 – 2,0483 – 1,2584 – 0,9195 – 0,7386 – 0,622Wsteczny – 3,818Przełożenie główne – 4,07 1 – 4,5842 – 2,9643 – 1,9124 – 1,4465 – 1,0006 – 0,746Wsteczny – 2,943Przełożenie główne – 3,208 1 – 4,5842 – 2,9643 – 1,9124 – 1,4465 – 1,0006 – 0,746Wsteczny – 2,943Przełożenie główne – 3,208

 

SILNIKI WYSOKOPRĘŻNE

 

1,5 l TDCi 120 KM 1,5 l TDCi ECOnetic120 KM 1,6 l TDCi  115 KM 1,6 l TDCi ECOnetic  115 KM 
Typ Poprzeczny, rzędowy, czterocylindrowy z turbodoładowaniem Poprzeczny, rzędowy, czterocylindrowy z turbodoładowaniem Poprzeczny, rzędowy, czterocylindrowy z turbo Poprzeczny, rzędowy, czterocylindrowy z turbo
Poj. skokowa cm3 1499 1499 1560 1560
Średnica cylindra mm 73,5 73,5 75,0 75,0
Skok tłoka mm 88,3 88,3 88,3 88,3
Stopień sprężania 16,0:1 16,0:1 16,0:1 16,0:1
Moc maksymalna KM (kW) 120 (88) 120 (88) 115 (85) 115 (850)
przy obr./min. 3600 3600 3600 3600
Maksymalny moment obrotowy Nm 270 270 270 270
przy obr./min. 1750-2500 1750-2500 1750-2000 1750-2000
Rozrząd SOHC z 2 zaworami na cylinder SOHC z 2 zaworami na cylinder DOHC z 2 zaworami na cylinder DOHC z 4 zaworami na cylinder
Układ cylindrów 4 w rzędzie 4 w rzędzie 4 w rzędzie 4 w rzędzie
Głowica Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Napęd rozrządu Pasek z dynamicznym napinaczem (łączy wał korbowy i wałek po stronie dolotu); Łańcuch z napinaczem hydraulicznym (łączy wałki po stronie dolotu i wylotu) Pasek z dynamicznym napinaczem (łączy wał korbowy i wałek po stronie dolotu); Łańcuch z napinaczem hydraulicznym (łączy wałki po stronie dolotu i wylotu) Pasek z dynamicznym napinaczem (łączy wał korbowy i wałek po stronie dolotu); Łańcuch z napinaczem hydraulicznym (łączy wałki po stronie dolotu i wylotu) Pasek z dynamicznym napinaczem (łączy wał korbowy i wałek po stronie dolotu); Łańcuch z napinaczem hydraulicznym (łączy wałki po stronie dolotu i wylotu)
Wał korbowy Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych Kuty stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych Stalowy, 8 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych
Sterowanie pracą silnika System sterowania Ford Common Rail Diesel System sterowania Ford Common Rail Diesel System sterowania Ford Common Rail Diesel System sterowania Ford Common Rail Diesel
Wtrysk paliwa Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni z 8 wtryskiwaczami Wysokociśnieniowy wtrysk bezpośredni z 8 wtryskiwaczami Wielopunktowy wtrysk bezpośredni Wielopunktowy wtrysk bezpośredni
Norma czystości spalin Euro 6 Euro 6 Euro 5b Euro 5b
Turbosprężarka Honeywell VGT Honeywell VGT Garrett o stałej geometrii Garret o stałej geometrii
Układ chłodzenia Odśrodkowa pompa wody, napędzana paskiem montowana w bloku Odśrodkowa pompa wody, napędzana paskiem montowana w bloku Odśrodkowa pompa wody, napędzana paskiem Odśrodkowa pompa wody, napędzana paskiem
Przekładnia Durashift 6-biegowa manualna Durashift 6-biegowa  manualna Durashift 6-biegowa  manualna Durashift 6-biegowa  manualna
Przełożenia 1 – 3,7272 – 2,0483 – 1,2584 – 0,9195 – 0,7386 – 0,622Wsteczny – 3,818Przełożenie główne – 3,61 1 – 3,7272 – 2,0483 – 1,2584 – 0,9195 – 0,7386 – 0,622Wsteczny – 3,818Przełożenie główne – 3,61 1 – 3,2722 – 2,0483 – 1,2584 – 0,9195 – 0,7386 -0,622Wsteczny – 3,818Przełożenie główne -3,61 1 – 3,2722 – 2,0483 – 1,2584 – 0,9195 – 0,7386 – 0,622Wsteczny – 3,818Przełożenie główne –

3,35

 

 

 

2,0 l TDCi ECOnetic 150 i 180 KM 2,0 l TDCi napęd AWD 150 KM i 180 KM
Typ Poprzeczny, rzędowy, czterocylindrowy z turbodoładowaniem Poprzeczny, rzędowy, czterocylindrowy z turbodoładowaniem
Poj. skokowa cm3 1997 1997
Średnica cylindra mm 85,0 85,0
Skok tłoka mm 88,0 88,0
Stopień sprężania 16,7:1 16,7:1
Moc maksymalna KM (kW) 150 (110) 180 (132) 150 (110) 180 (132)
przy obr./min. 3500 3500 3500 3500
Maksymalny moment obrotowy Nm 350 400 350 400
przy obr./min. 2000-2500 2000-2500 2000-2500 2000-2500
Rozrząd DOHC z 4 zaworami na cylinder DOHC z 4 zaworami na cylinder
Układ cylindrów 4 w rzędzie 4 w rzędzie
Głowica Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Napęd rozrządu Pasek z napinaczem Pasek z napinaczem
Wał korbowy Stalowy, 4 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych Stalowy, 4 przeciwciężarów, 5 łożysk głównych
Sterowanie pracą silnika System sterowania Ford Common Rail Diesel System sterowania Ford Common Rail Diesel
Wtrysk paliwa Wielopunktowy wtrysk bezpośredni Wielopunktowy wtrysk bezpośredni
Norma czystości spalin Euro 6 Euro 6
Turbosprężarka O zmiennej geometrii, zamontowana wysoko O zmiennej geometrii, zamontowana wysoko
Układ chłodzenia System Ford Active Thermal Management System Ford Active Thermal Management
Przekładnia 6-biegowa  manualna 6-biegowa manualna 150 KM 6-biegowa PowerShift
Przełożenia 1 – 3,5832 – 1,8643 – 1,1564 – 0,8165 – 0,8866 -0,737Wsteczny 3,711Przełożenie główne – 3,688/2,682 1 – 3,5832 – 1,8643 – 1,1564 – 0,8165 – 0,8866 -0,737Wsteczny – 3,711Przełożenie główne 3,813/2,773 1 – 3,5832 – 1,9523 – 1,1944 – 0,8295 – 0,9436 -0,756Wsteczny – 4,843Przełożenie główne 4,357/2,905

 

2 litry TDCi 150 i 180 KM  2 litry TDCi 210 KM 
Typ Diesel, rzędowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany montowany poprzecznie Diesel, rzędowy, 4-cylindrowy, turbodoładowany montowany poprzecznie
Poj. skokowa cm3 1997 1997
Średnica cylindra mm 85,0 85,0
Skok tłoka mm 88,0 88,0
Stopień sprężania 16,7:1 16,0:1
Moc maks. KM (kW) 150 (110) 180 (132) 210 (154)
przy obr/min 3500 3500 3750
Moment maks. Nm 350 400 450
przy obr/min 2000-2500 2000-2500 2000-2500
Układ rozrządu DOHC, 4 zawory na cylinder DOHC, 4 zawory na cylinder
Cylindry 4, rzędowo 4, rzędowo
Głowica silnika Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika Odlew żeliwny Odlew żeliwny
Napęd rozrządu Napęd wałków paskiem zębatym z napinaczem przy kole zdawczym Napęd wałków paskiem zębatym z napinaczem przy kole zdawczym
Wał korbowy Stalowy, 4 przeciwciężary, 5 łożysk głównych Stalowy, 4 przeciwciężary, 5 łożysk głównych
Sterownik silnika Ford Common Rail Diesel Engine Management System Ford Common Rail Diesel Engine Management System
Wtrysk paliwa Wielopunktowy, bezpośredni Wielopunktowy, bezpośredni
Czystość spalin Euro 6 Euro 6
Turbosprężarka Zmienna geometria łopatek (VNT), montaż górny Podwójna, sekwencyjna Borg Warner o stałej geometrii
Sterowanie systemem chłodzenia Ford Active Thermal Management System Ford Active Thermal Management System
Przekładnia 6-biegowa (MMT6) manualna 6-biegowa (MPS6) PowerShift automatyczna 6-biegowa (MPS6) PowerShift automatyczna
Przełożenia 1 – 3,5832 – 1,8643 – 1,1564 – 0,8165 – 0,8866 – 0,737B. wst. – 3,711Przeł. gł. -3,813/ 2,773 1 – 3,5832 – 1,9523 – 1,1944 – 0,8295 – 0,9436 – 0,756B. wst. – 4,843Przeł. gł. – 4,357/ 2,905 1 – 3,5832 – 1,9523 – 1,1944 – 0,8295 – 0,9436 – 0,756B. wst. – 4,843Przeł. gł. – 4,357/ 2,905

 

 

UKŁAD HYBRYDOWY

 

2,0 l iVCT Atkinson187 KM
Typ 2,0 l iVCT pracujący w cyklu Atkinsona, typu Hybrid Electric Vehicle (HEV) z elektrycznym silnikiem synchronicznym z magnesami trwałymi
Poj. skokowa cm3 1999
Średnica cylindra mm 87,5
Skok tłoka mm 83,10
Stopień sprężania 12,3:1
Moc maksymalna KM (kW) 187 (137)
przy obr./min. 6000
Maksymalny moment obrotowy Nm 173
przy obr./min. 4000
Rozrząd Mechaniczny popychacz szklankowy, 4 zawory na cylinder
Układ cylindrów 4 w rzędzie
Głowica Odlew aluminiowy
Blok silnika Odlew aluminiowy
Sterowanie pracą silnika EEC-V
Wtrysk paliwa Sekwencyjny, wielopunktowy, elektroniczny
Norma czystości spalin Euro 6
Turbosprężarka b.d.
Akumulator
Akumulator Litowo-jonowy
Moc maksymalna kW 35
Pojemność kWh 1,4
Typ silnika elektrycznego 88 kW; silnik synchroniczny z magnesami trwałymi
Przekładnia Bezstopniowa (eCVT)
Przełożenie Przełożenie główne – 2,57

 

 

Uwaga: Dane dotyczące zużycia paliwa oraz poziomu emisji CO2 pochodzą z testów przeprowadzonych zgodne z wymogami aktualnej wersji dyrektywy (EC) 715/2007. Wyniki testów podane w MPG (liczba mil na galon) również odnoszą się do europejskiego cyklu pomiarowego i zostały przedstawione w galonach angielskich. Ze względu na odmienne cykle pomiarowe oraz przepisy dane te mogą różnić się od wyników uzyskanych w cyklach pomiarowych w innych regionach świata.

 

Uwaga: Informacje zawarte w niniejszych materiałach prasowych są oparte o najaktualniejsze wstępne specyfikacje techniczne, jakie były dostępne w momencie przekazania materiałów do druku. Ford prowadzi politykę stałego doskonalenia produktów i zastrzega sobie prawo do zmian w podanych specyfikacjach.

1 KOMENTARZ

Leave a Reply