[Dane techniczne] Ford S-MAX (2015-)

Ford S-MAX – DANE TECHNICZNE

 

Osiągi, EMISJA SPALIN I ZUŻYCIE PALIWA

 

      Zużycie paliwa
l/100 km
ØØ
Osiągi Ø
Silnik Moc
(KM)
CO2
(g/km)
Cykl miejski Cykl
pozamiej-ski
Średnie Prędkość maks. km/h 0-100 km/h 50-100 km/h*
1.5 l EcoBoost benz.

6 biegów, man.

(z Auto-Start-Stop)

160 149 8,0, 5,6, 6,5, 200 9,9 10,4
2.0 l EcoBoost benz.

6 biegów, aut. (z Auto-Start-Stop)

240 180 10,3, 6,5, 7,9, 226 8,4
2.0 l TDCi olej nap.

6 biegów, man.

(z Auto-Start-Stop)

120 129 5,6, 4,6 , 5,0, 183 13,4 12,7
2.0 l TDCi olej nap.

6 biegów, man.

(z Auto-Start-Stop)

150 129 5,6, 4,6, 5,0, 198 10,8 10,8
2.0 l TDCi olej nap.

6 biegów, man.

Intelligent AWD

(z Auto-Start-Stop)

150 139 6,1, 4,9, 5,4, 196 12,1 11,3
2.0 l TDCi olej nap.

6 biegów, PowerShift

(z Auto-Start-Stop)

150 139 6,1, 4,9, 5,4, 196 10,8
2.0 l TDCi olej nap.

6 biegów, man.

(z Auto-Start-Stop)

180 129 5,6, 4,6, 5,0, 211 9,7 9,4
2.0 l TDCi olej nap.

6 biegów, PowerShift

(z Auto-Start-Stop)

180 139 6,1, 4,9, 5,4, 208 9,5
2.0 l TDCi olej nap.

6 biegów, PowerShift Intelligent AWD

(z Auto-Start-Stop)

180 149 6,4, 5,4, 5,8, 206 10,5
2.0 l TDCi olej nap.
bi-turbo 6 biegów, PowerShift
(z Auto-Start-Stop)
210 144 6,3, 5,1, 5,5, 218 8,8

 

Pomiary przy 17-calowych kołach. *na  4. biegu. ØDane testowe firmy Ford. øøDeklarowane zużycie  paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008, w aktualnym brzmieniu. Zużycie paliwa i emisja CO2 są określone są dla wariantu pojazdu, a nie dla pojedynczego samochodu. Zastosowano standardową procedurę testową umożliwiającą porównanie różnych typów pojazdów i pojazdów różnych producentów. Oprócz parametrów samego pojazdu, na zużycie paliwa / energii przez samochód, poziom emisji CO2 i zasięg napędu elektrycznego, wpływ ma również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki pozatechniczne. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie.

 

 

MASY

 

  Masa własna (kg)# Masa całkowita pojazdu
(kg)
Maks. masa zespołu pojazdów
(kg)
Maks. masa przyczepy (hamowanej) (12%*) (kg) Maks. masa przyczepy (hamowanej) (8%*) (kg) Maks. masa przyczepy (niehamowa-nej) [kg]
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów, man.

(z Auto-Start-Stop) 160 KM

1645 2450 4050 1600 1800 750
2.0 l EcoBoost benz. 6 biegów, aut. (z Auto-Start-Stop) 240 KM 1704 2510 4310 1800 1800 750
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man.

(z Auto-Start-Stop) 120 KM

1725 2505 4005 1500 2000 750
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man.

(z Auto-Start-Stop) 150 KM

1725 2530 4530 2000 2000 750
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man. Intelligent AWD (z Auto-Start-Stop) 150 KM 1784 2590 4590 2000 2000 750
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift

(z Auto-Start-Stop) 150 KM

1733 2540 4540 2000 2000 750
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man.

(z Auto-Start-Stop) 180 KM

1726 2535 4535 2000 2000 750
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift

(z Auto-Start-Stop) 180 KM

1734 2540 4540 2000 2000 750
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man. Intelligent AWD (z Auto-Start-Stop) 180 KM 1809 2615 4615 2000 2000 750
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, aut. (z Auto-Start-Stop) 210 KM 1766 2575 4575 2000 2000 750

 

# Dotyczy najmniejszej masy własnej przy założeniu masy kierowcy 75 kg, pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Podane masy holowanej przyczepy dotyczą samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej i umożliwiają samochodowi ruszenie z miejsca na wzniesieniu o nachyleniu 12 % na wysokości poziomu morza. Holowanie przyczepy wiąże się z pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Maksymalny nacisk na hak wynosi 90 kg dla wszystkich modeli. Maksymalna masa zespołu pojazdów obejmuje masę przyczepy. *Na wysokości poziomu morza.

WYMIARY

 

Wymiary zewnętrzne (mm)  
Długość całkowita 4796
Szerokość całkowita z lusterkami / bez lusterek 2137/1916
Szerokość całkowita ze złożonymi lusterkami 1953
Wysokość (bez obciążenia) (5-miejscowy / 7-miejscowy) 1658/1655
Rozstaw osi 2849
Rozstaw kół przednich 1606
Rozstaw kół tylnych 1606
Prześwit minimalny 128
Wnętrze z przodu (mm)
Od siedziska fotela do dachu (bez dachu słonecznego/z dachem słonecznym) 1022/996
Miejsce na nogi (fotel maksymalnie cofnięty, średnia wysokość fotela) 1081
Szerokość wnętrza na wysokości ramion 1531
Szerokość wnętrza na wysokości bioder 1431
Wnętrze – drugi rząd siedzeń (mm)  
Od siedziska fotela do dachu (bez dachu słonecznego/z dachem słonecznym) 971/952
Miejsce na nogi 1046
Szerokość wnętrza na wysokości ramion 1535
Szerokość wnętrza na wysokości bioder 1470
Wnętrze – trzeci rząd siedzeń (mm)
Od siedziska fotela do dachu 943
Miejsce na nogi z tyłu 716
Szerokość wnętrza na wysokości ramion 1386
Szerokość wnętrza na wysokości bioder 1047
Objętości przestrzeni bagażowej (l)
Objętość przestrzeni bagażowej z 7 fotelami (załadunek do poziomu dachu) 285
5 miejsc (załadunek do poziomu rolety), wersja 5-osobowa 700
5 miejsc (załadunek do poziomu dachu), wersja 5-osobowa / wersja 7-osobowa 1035/ 965
2 miejsca (załadunek do poziomu dachu), wersja 5-osobowa / wersja 7-osobowa 2200/ 2020
Wymiary przestrzeni bagażowej (mm)
Długość przestrzeni ładunkowej do 1 rzędu foteli (na poziomie podłogi) 1988
Długość przestrzeni ładunkowej do 2 rzędu foteli (na poziomie podłogi) 1187
Szerokość przestrzeni bagażowej między nadkolami 1044
Szerokość drzwi bagażnika (na wysokości podłogi) 1165
Wysokość drzwi bagażnika (w płaszczyźnie symetrii pojazdu) 865
Wysokość przestrzeni ładunkowej (nad tylną osią w płaszczyźnie symetrii pojazdu) 999
Wysokość krawędzi załadunku (bez obciążenia) 632
Pojemność zbiornika paliwa (l)  
Benzyna 70
Olej napędowy 70

‡ Pomiar zgodnie z ISO 3832. Objętości mogą różnić się zależnie od wersji modelowej i wyposażenia.

UKŁAD KIEROWNICZY

 

Konstrukcja Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS), opcjonalnie przekładnia adaptacyjna Ford Adaptive Steering (do wprowadzenia w późniejszym terminie)
Średnica zawracania między ścianami (m) 12,0
Średnica zawracania między krawężnikami (m) 11,6

 

 

PODWOZIE

 

Z przodu zawieszenie niezależne z kolumnami McPherson i ze stabilizatorem przechyłów.

Z tyłu zawieszenie niezależne wielowahaczowe ze stabilizatorem przechyłów – opcjonalnie z samopoziomowaniem.

Opcjonalnie: aktywne zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem Continuous Control Damping.

 

 

HAMULCE

 

Przód Tył
Wymiary tarcz (mm) 316 x 32 316 x 11
Konstrukcja tarcz Żeliwne, wentylowane Żeliwne pełne
Ilość i średnica tłoczków zacisków hamulcowych (mm) 2 x 44 1 x 38
Typ zacisków hamulcowych Pływający, żeliwny Pływający, żeliwny
Mechanizm hamulca postojowego Elektryczny

 

 

KOŁA I OPONY

 

  Obręcze kół Opony
Stalowe 7.5 J x 17 235/55 R17
Stop lekki 7.5 J x 17 (5×2-ramienne) 235/55 R17
Stop lekki 7.5  J x 17 (20- ramienne) 235/55 R17
Stop lekki 7.5  J x 17 (10- ramienne) 235/55 R17
Stop lekki 7.5  J x 17 (5- ramienne) 235/55 R17
Stop lekki 7.5  J x 18 (5×2- ramienne) 235/50 R18
Stop lekki 7.5  J x 18 (5- ramienne) 235/50 R18
Stop lekki 8 J x 19 (20-ramienne) 245/45 R19

 

 

OPCJE UKŁADU NAPĘDOWEGO

 

Napęd przedni
Napęd wszystkich kół 'Intelligent AWD-System’ z elektronicznie sterowanym zmiennym rozdziałem momentu napędowego – dostępny wyłącznie z silnikami 2.0 l TDCi 150 KM oraz 180 KM

 

SILNIKI  BENZYNOWE

 

1,5 l EcoBoost benzynowy

(160 KM)

2,0 l EcoBoost benzynowy

(240 KM)

Typ Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny i system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny i system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT
Poj. skokowa cm3 1498 1999
Średnica cyl. mm 79,02 87,50
Skok tłoka mm 76,40 83,10
Stopień spręż. 10,0:1 10,0:1
Moc maks. KM (kW) 160 (117) 240 (177)
                przy obr/min 6000 5400
Moment maks. Nm 240 345
                przy obr/min 1500-4500 2300-4900
Rozrząd DOHC z 4 zaworami na cylinder, niezależna regulacja faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych DOHC z 4 zaworami na cylinder, niezależna regulacja faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych
Układ cylindrów 4 w rzędzie 4 w rzędzie
Głowica Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Napęd rozrządu Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny Pojedynczy łańcuch
Wał korbowy Odlewany, żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi Odlewany, żeliwny, z 8 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi
Sterowanie pracą silnika Bosch MED17 Bosch MED17
Wtrysk paliwa Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 7-otworkowymi
Czystość spalin Euro 6 Euro 6
Turbosprężarka Borg Warner Borg Warner
Smarowanie silnika Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku
Układ chłodzenia Dwustopniowy termostat, mechanicznie zasprzęglona pompa wodna
Przekładnia 6 biegów (MMT6) manualna

 

6 biegów (6F35) automatyczna
Przełożenia 1 – 3,817

2 – 2,149

3 – 1,422

4 – 1,028

5 – 0,821

6 – 0,685

Wsteczny – 3,951

Przełożenie główne – 4,063

1 – 4,584

2 – 2,964

3 – 1,912

4 – 1,446

5 – 1,000

6 – 0,746

Wsteczny – 2,943

Przełożenie główne – 3,208

 

 

SILNIKI  DIESLA

 

2,0 l  TDCi Diesel

(120 KM)

2,0 l TDCi Diesel

(150, 180 KM) Intelligent All-Wheel Drive

Typ Montowany poprzecznie, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z turbodoładowaniem Montowany poprzecznie, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z turbodoładowaniem
Poj. skokowa cm3 1997 1997
Średnica cyl. mm 85,0 85,0
Skok tłoka mm 88,0 88,0
Stopień sprężania 17,0:1 17,0:1
Moc maks. KM (kW) 120 (88) 150 (110) 180 (132)
                przy obr/min 3500 3500 3500
Moment maks. Nm 310 350 400
                przy obr/min 1750-2000 2000-2500 2000-2500
Rozrząd DOHC z 4 zaworami na cylinder DOHC z 4 zaworami na cylinder
Układ cylindrów 4 w rzędzie 4 w rzędzie
Głowica Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika Odlew żeliwny Odlew żeliwny
Napęd rozrządu Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym
Wał korbowy Stalowy, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi Stalowy, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi
Sterowanie pracą silnika Ford Common Rail Diesel Engine Management System Ford Common Rail Diesel Engine Management System
Wtrysk paliwa Wielopunktowy wtrysk bezpośredni Wielopunktowy wtrysk bezpośredni
Czystość spalin Euro 6 Euro 6
Turbosprężarka Sprężarka o zmiennej geometrii, umieszczona przy głowicy Sprężarka o zmiennej geometrii, umieszczona przy głowicy
Układ chłodzenia Ford Active Thermal Management System Ford Active Thermal Management System
Przekładnia 6 biegów (MMT6), manualna 6 biegów (MMT6) manualna,
tylko z siln. 150 KM
6 biegów (MPS6) PowerShift, automat. tylko z siln. 180 KM
Przełożenia

 

1 – 3,583

2 – 1,864

3 – 1,156

4 – 0,816

5 – 0,886

6 -0,737

Wsteczny – 3,711

Przeł. główne -4,063

1 – 3,583

2 – 1,864

3 – 1,156

4 – 0,816

5 – 0,886

6 -0,737

Wsteczny – 3,711

Przeł. główne -4,063

1 – 3.583

2 – 1.952

3 – 1.194

4 – 0.829

5 – 0.943

6 – 0.756

Wsteczny – 4.843

Przeł. główne – 4.357

 

 

 

2,0 l TDCi Diesel

(150, 180 KM)

2,0 l TDCi Diesel bi-turbo

(210 KM)

Typ Montowany poprzecznie, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z turbodoładowaniem Montowany poprzecznie, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z podwójnym turbodoładowaniem
Poj. skokowa cm3 1997

 

1997

 

Średnica cyl. mm 85,0 85,0
Skok tłoka mm 88,0

 

88,0

 

Stopień sprężania 17,0:1 16,0:1
Moc maks. KM (kW) 150 (110) 180 (132) 210 (154)

 

                przy obr/min 3500 3500 3750
Moment maks. Nm 350 400 450
                przy obr/min 2000-2500 2000-2500 2000-2250
Rozrząd DOHC z 4 zaworami na cylinder DOHC z 4 zaworami na cylinder
Układ cylindrów 4 w rzędzie 4 w rzędzie
Głowica Odlew aluminiowy Odlew aluminiowy
Blok silnika Odlew żeliwny Odlew żeliwny
Napęd rozrządu Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym
Wał korbowy Stalowy, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi Stalowy, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi
Sterowanie pracą silnika Ford Common Rail Diesel Engine Management System Ford Common Rail Diesel Engine Management System
Wtrysk paliwa Wielopunktowy wtrysk bezpośredni Wielopunktowy wtrysk bezpośredni
Czystość spalin Euro 6 Euro 6
Turbosprężarka Sprężarka o zmiennej geometrii, umieszczona przy głowicy Układ dwóch sprężarek Borg Warner o stałej geometrii
Układ chłodzenia Ford Active Thermal Management System Ford Active Thermal Management System
Przekładnia 6 biegów (MMT6), manualna 6 biegów (MPS6) PowerShift, automatyczna 6 biegów (MPS6) PowerShift, automatyczna
Przełożenia 1 – 3,583

2 – 1,952

3 – 1,194

4 – 0,829

5 – 0,943

6 – 0,756

Wsteczny – 4,843

Przeł. główne – 4,357

1 – 3,583

2 – 1,952

3 – 1,194

4 – 0,829

5 – 0,943

6 – 0,756

Wsteczny – 4,843

Przeł. główne – 4,357

Zobacz również:   Google pomoże pojazdom autonomicznym rozpoznawać zachowanie innych kierowców

Leave a Reply