Ford S-MAX – DANE TECHNICZNE
Osiągi, EMISJA SPALIN I ZUŻYCIE PALIWA
Zużycie paliwa l/100 km ØØ |
Osiągi Ø | |||||||
Silnik | Moc (KM) |
CO2 (g/km) |
Cykl miejski | Cykl pozamiej-ski |
Średnie | Prędkość maks. km/h | 0-100 km/h | 50-100 km/h* |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów, man. (z Auto-Start-Stop) |
160 | 149 | 8,0, | 5,6, | 6,5, | 200 | 9,9 | 10,4 |
2.0 l EcoBoost benz.
6 biegów, aut. (z Auto-Start-Stop) |
240 | 180 | 10,3, | 6,5, | 7,9, | 226 | 8,4 | — |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man. (z Auto-Start-Stop) |
120 | 129 | 5,6, | 4,6 , | 5,0, | 183 | 13,4 | 12,7 |
2.0 l TDCi olej nap.
6 biegów, man. (z Auto-Start-Stop) |
150 | 129 | 5,6, | 4,6, | 5,0, | 198 | 10,8 | 10,8 |
2.0 l TDCi olej nap.
6 biegów, man. Intelligent AWD (z Auto-Start-Stop) |
150 | 139 | 6,1, | 4,9, | 5,4, | 196 | 12,1 | 11,3 |
2.0 l TDCi olej nap.
6 biegów, PowerShift (z Auto-Start-Stop) |
150 | 139 | 6,1, | 4,9, | 5,4, | 196 | 10,8 | — |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man. (z Auto-Start-Stop) |
180 | 129 | 5,6, | 4,6, | 5,0, | 211 | 9,7 | 9,4 |
2.0 l TDCi olej nap.
6 biegów, PowerShift (z Auto-Start-Stop) |
180 | 139 | 6,1, | 4,9, | 5,4, | 208 | 9,5 | — |
2.0 l TDCi olej nap.
6 biegów, PowerShift Intelligent AWD (z Auto-Start-Stop) |
180 | 149 | 6,4, | 5,4, | 5,8, | 206 | 10,5 | — |
2.0 l TDCi olej nap. bi-turbo 6 biegów, PowerShift (z Auto-Start-Stop) |
210 | 144 | 6,3, | 5,1, | 5,5, | 218 | 8,8 | — |
Pomiary przy 17-calowych kołach. *na 4. biegu. ØDane testowe firmy Ford. øøDeklarowane zużycie paliwa / zużycie energii, emisja CO2 i zasięg napędu elektrycznego mierzone są zgodnie z wymaganiami i specyfikacjami technicznymi regulaminów europejskich (WE) 715/2007 i (WE) 692/2008, w aktualnym brzmieniu. Zużycie paliwa i emisja CO2 są określone są dla wariantu pojazdu, a nie dla pojedynczego samochodu. Zastosowano standardową procedurę testową umożliwiającą porównanie różnych typów pojazdów i pojazdów różnych producentów. Oprócz parametrów samego pojazdu, na zużycie paliwa / energii przez samochód, poziom emisji CO2 i zasięg napędu elektrycznego, wpływ ma również zachowanie kierowcy, jak i inne czynniki pozatechniczne. CO2 jest głównym gazem cieplarnianym odpowiedzialnym za globalne ocieplenie.
MASY
Masa własna (kg)# | Masa całkowita pojazdu (kg) |
Maks. masa zespołu pojazdów (kg) |
Maks. masa przyczepy (hamowanej) (12%*) (kg) | Maks. masa przyczepy (hamowanej) (8%*) (kg) | Maks. masa przyczepy (niehamowa-nej) [kg] | |
1.5 l EcoBoost benz. 6 biegów, man.
(z Auto-Start-Stop) 160 KM |
1645 | 2450 | 4050 | 1600 | 1800 | 750 |
2.0 l EcoBoost benz. 6 biegów, aut. (z Auto-Start-Stop) 240 KM | 1704 | 2510 | 4310 | 1800 | 1800 | 750 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man.
(z Auto-Start-Stop) 120 KM |
1725 | 2505 | 4005 | 1500 | 2000 | 750 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man.
(z Auto-Start-Stop) 150 KM |
1725 | 2530 | 4530 | 2000 | 2000 | 750 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man. Intelligent AWD (z Auto-Start-Stop) 150 KM | 1784 | 2590 | 4590 | 2000 | 2000 | 750 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift
(z Auto-Start-Stop) 150 KM |
1733 | 2540 | 4540 | 2000 | 2000 | 750 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man.
(z Auto-Start-Stop) 180 KM |
1726 | 2535 | 4535 | 2000 | 2000 | 750 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów PowerShift
(z Auto-Start-Stop) 180 KM |
1734 | 2540 | 4540 | 2000 | 2000 | 750 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, man. Intelligent AWD (z Auto-Start-Stop) 180 KM | 1809 | 2615 | 4615 | 2000 | 2000 | 750 |
2.0 l TDCi olej nap. 6 biegów, aut. (z Auto-Start-Stop) 210 KM | 1766 | 2575 | 4575 | 2000 | 2000 | 750 |
# Dotyczy najmniejszej masy własnej przy założeniu masy kierowcy 75 kg, pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp. Podane masy holowanej przyczepy dotyczą samochodu o całkowitej masie dopuszczalnej i umożliwiają samochodowi ruszenie z miejsca na wzniesieniu o nachyleniu 12 % na wysokości poziomu morza. Holowanie przyczepy wiąże się z pogorszeniem osiągów i zwiększeniem zużycia paliwa. Maksymalny nacisk na hak wynosi 90 kg dla wszystkich modeli. Maksymalna masa zespołu pojazdów obejmuje masę przyczepy. *Na wysokości poziomu morza.
WYMIARY
Wymiary zewnętrzne (mm) | |
Długość całkowita | 4796 |
Szerokość całkowita z lusterkami / bez lusterek | 2137/1916 |
Szerokość całkowita ze złożonymi lusterkami | 1953 |
Wysokość (bez obciążenia) (5-miejscowy / 7-miejscowy) | 1658/1655 |
Rozstaw osi | 2849 |
Rozstaw kół przednich | 1606 |
Rozstaw kół tylnych | 1606 |
Prześwit minimalny | 128 |
Wnętrze z przodu (mm) | |
Od siedziska fotela do dachu (bez dachu słonecznego/z dachem słonecznym) | 1022/996 |
Miejsce na nogi (fotel maksymalnie cofnięty, średnia wysokość fotela) | 1081 |
Szerokość wnętrza na wysokości ramion | 1531 |
Szerokość wnętrza na wysokości bioder | 1431 |
Wnętrze – drugi rząd siedzeń (mm) | |
Od siedziska fotela do dachu (bez dachu słonecznego/z dachem słonecznym) | 971/952 |
Miejsce na nogi | 1046 |
Szerokość wnętrza na wysokości ramion | 1535 |
Szerokość wnętrza na wysokości bioder | 1470 |
Wnętrze – trzeci rząd siedzeń (mm) | |
Od siedziska fotela do dachu | 943 |
Miejsce na nogi z tyłu | 716 |
Szerokość wnętrza na wysokości ramion | 1386 |
Szerokość wnętrza na wysokości bioder | 1047 |
Objętości przestrzeni bagażowej (l)‡ | |
Objętość przestrzeni bagażowej z 7 fotelami (załadunek do poziomu dachu) | 285 |
5 miejsc (załadunek do poziomu rolety), wersja 5-osobowa | 700 |
5 miejsc (załadunek do poziomu dachu), wersja 5-osobowa / wersja 7-osobowa | 1035/ 965 |
2 miejsca (załadunek do poziomu dachu), wersja 5-osobowa / wersja 7-osobowa | 2200/ 2020 |
Wymiary przestrzeni bagażowej (mm) | |
Długość przestrzeni ładunkowej do 1 rzędu foteli (na poziomie podłogi) | 1988 |
Długość przestrzeni ładunkowej do 2 rzędu foteli (na poziomie podłogi) | 1187 |
Szerokość przestrzeni bagażowej między nadkolami | 1044 |
Szerokość drzwi bagażnika (na wysokości podłogi) | 1165 |
Wysokość drzwi bagażnika (w płaszczyźnie symetrii pojazdu) | 865 |
Wysokość przestrzeni ładunkowej (nad tylną osią w płaszczyźnie symetrii pojazdu) | 999 |
Wysokość krawędzi załadunku (bez obciążenia) | 632 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | |
Benzyna | 70 |
Olej napędowy | 70 |
‡ Pomiar zgodnie z ISO 3832. Objętości mogą różnić się zależnie od wersji modelowej i wyposażenia.
UKŁAD KIEROWNICZY
Konstrukcja | Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS), opcjonalnie przekładnia adaptacyjna Ford Adaptive Steering (do wprowadzenia w późniejszym terminie) |
Średnica zawracania między ścianami (m) | 12,0 |
Średnica zawracania między krawężnikami (m) | 11,6 |
PODWOZIE
Z przodu zawieszenie niezależne z kolumnami McPherson i ze stabilizatorem przechyłów.
Z tyłu zawieszenie niezależne wielowahaczowe ze stabilizatorem przechyłów – opcjonalnie z samopoziomowaniem. Opcjonalnie: aktywne zawieszenie z adaptacyjnym tłumieniem Continuous Control Damping. |
HAMULCE
Przód | Tył | |
Wymiary tarcz (mm) | 316 x 32 | 316 x 11 |
Konstrukcja tarcz | Żeliwne, wentylowane | Żeliwne pełne |
Ilość i średnica tłoczków zacisków hamulcowych (mm) | 2 x 44 | 1 x 38 |
Typ zacisków hamulcowych | Pływający, żeliwny | Pływający, żeliwny |
Mechanizm hamulca postojowego | Elektryczny |
KOŁA I OPONY
Obręcze kół | Opony | |
Stalowe | 7.5 J x 17 | 235/55 R17 |
Stop lekki | 7.5 J x 17 (5×2-ramienne) | 235/55 R17 |
Stop lekki | 7.5 J x 17 (20- ramienne) | 235/55 R17 |
Stop lekki | 7.5 J x 17 (10- ramienne) | 235/55 R17 |
Stop lekki | 7.5 J x 17 (5- ramienne) | 235/55 R17 |
Stop lekki | 7.5 J x 18 (5×2- ramienne) | 235/50 R18 |
Stop lekki | 7.5 J x 18 (5- ramienne) | 235/50 R18 |
Stop lekki | 8 J x 19 (20-ramienne) | 245/45 R19 |
OPCJE UKŁADU NAPĘDOWEGO
Napęd przedni |
Napęd wszystkich kół 'Intelligent AWD-System’ z elektronicznie sterowanym zmiennym rozdziałem momentu napędowego – dostępny wyłącznie z silnikami 2.0 l TDCi 150 KM oraz 180 KM |
SILNIKI BENZYNOWE
1,5 l EcoBoost benzynowy
(160 KM) |
2,0 l EcoBoost benzynowy
(240 KM) |
||
Typ | Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny i system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT | Montowany poprzecznie 4-cylindrowy rzędowy z turbodoładowaniem, bezpośredni wtrysk benzyny i system zmiennych faz rozrządu Ti-VCT | |
Poj. skokowa | cm3 | 1498 | 1999 |
Średnica cyl. | mm | 79,02 | 87,50 |
Skok tłoka | mm | 76,40 | 83,10 |
Stopień spręż. | 10,0:1 | 10,0:1 | |
Moc maks. | KM (kW) | 160 (117) | 240 (177) |
przy | obr/min | 6000 | 5400 |
Moment maks. | Nm | 240 | 345 |
przy | obr/min | 1500-4500 | 2300-4900 |
Rozrząd | DOHC z 4 zaworami na cylinder, niezależna regulacja faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych | DOHC z 4 zaworami na cylinder, niezależna regulacja faz rozrządu zaworów ssących i wydechowych | |
Układ cylindrów | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | |
Głowica | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |
Blok silnika | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |
Napęd rozrządu | Niskotarciowy pasek pracujący w oleju, napinacz dynamiczny | Pojedynczy łańcuch | |
Wał korbowy | Odlewany, żeliwny, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | Odlewany, żeliwny, z 8 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | |
Sterowanie pracą silnika | Bosch MED17 | Bosch MED17 | |
Wtrysk paliwa | Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 6-otworkowymi | Wysokociśnieniowy, bezpośredni z wtryskiwaczami 7-otworkowymi | |
Czystość spalin | Euro 6 | Euro 6 | |
Turbosprężarka | Borg Warner | Borg Warner | |
Smarowanie silnika | Elektronicznie sterowana pompa o zmiennym wydatku | — | |
Układ chłodzenia | Dwustopniowy termostat, mechanicznie zasprzęglona pompa wodna | — | |
Przekładnia | 6 biegów (MMT6) manualna
|
6 biegów (6F35) automatyczna | |
Przełożenia | 1 – 3,817
2 – 2,149 3 – 1,422 4 – 1,028 5 – 0,821 6 – 0,685 Wsteczny – 3,951 Przełożenie główne – 4,063 |
1 – 4,584
2 – 2,964 3 – 1,912 4 – 1,446 5 – 1,000 6 – 0,746 Wsteczny – 2,943 Przełożenie główne – 3,208 |
SILNIKI DIESLA
2,0 l TDCi Diesel
(120 KM) |
2,0 l TDCi Diesel
(150, 180 KM) Intelligent All-Wheel Drive |
||||
Typ | Montowany poprzecznie, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z turbodoładowaniem | Montowany poprzecznie, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z turbodoładowaniem | |||
Poj. skokowa | cm3 | 1997 | 1997 | ||
Średnica cyl. | mm | 85,0 | 85,0 | ||
Skok tłoka | mm | 88,0 | 88,0 | ||
Stopień sprężania | 17,0:1 | 17,0:1 | |||
Moc maks. | KM (kW) | 120 (88) | 150 (110) | 180 (132) | |
przy | obr/min | 3500 | 3500 | 3500 | |
Moment maks. | Nm | 310 | 350 | 400 | |
przy | obr/min | 1750-2000 | 2000-2500 | 2000-2500 | |
Rozrząd | DOHC z 4 zaworami na cylinder | DOHC z 4 zaworami na cylinder | |||
Układ cylindrów | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | |||
Głowica | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |||
Blok silnika | Odlew żeliwny | Odlew żeliwny | |||
Napęd rozrządu | Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym | Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym | |||
Wał korbowy | Stalowy, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | Stalowy, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | |||
Sterowanie pracą silnika | Ford Common Rail Diesel Engine Management System | Ford Common Rail Diesel Engine Management System | |||
Wtrysk paliwa | Wielopunktowy wtrysk bezpośredni | Wielopunktowy wtrysk bezpośredni | |||
Czystość spalin | Euro 6 | Euro 6 | |||
Turbosprężarka | Sprężarka o zmiennej geometrii, umieszczona przy głowicy | Sprężarka o zmiennej geometrii, umieszczona przy głowicy | |||
Układ chłodzenia | Ford Active Thermal Management System | Ford Active Thermal Management System | |||
Przekładnia | 6 biegów (MMT6), manualna | 6 biegów (MMT6) manualna, tylko z siln. 150 KM |
6 biegów (MPS6) PowerShift, automat. tylko z siln. 180 KM | ||
Przełożenia
|
1 – 3,583
2 – 1,864 3 – 1,156 4 – 0,816 5 – 0,886 6 -0,737 Wsteczny – 3,711 Przeł. główne -4,063 |
1 – 3,583
2 – 1,864 3 – 1,156 4 – 0,816 5 – 0,886 6 -0,737 Wsteczny – 3,711 Przeł. główne -4,063 |
1 – 3.583
2 – 1.952 3 – 1.194 4 – 0.829 5 – 0.943 6 – 0.756 Wsteczny – 4.843 Przeł. główne – 4.357 |
||
2,0 l TDCi Diesel
(150, 180 KM) |
2,0 l TDCi Diesel bi-turbo
(210 KM) |
||||
Typ | Montowany poprzecznie, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z turbodoładowaniem | Montowany poprzecznie, rzędowy, czterocylindrowy Diesel z podwójnym turbodoładowaniem | |||
Poj. skokowa | cm3 | 1997
|
1997
|
||
Średnica cyl. | mm | 85,0 | 85,0 | ||
Skok tłoka | mm | 88,0
|
88,0
|
||
Stopień sprężania | 17,0:1 | 16,0:1 | |||
Moc maks. | KM (kW) | 150 (110) | 180 (132) | 210 (154)
|
|
przy | obr/min | 3500 | 3500 | 3750 | |
Moment maks. | Nm | 350 | 400 | 450 | |
przy | obr/min | 2000-2500 | 2000-2500 | 2000-2250 | |
Rozrząd | DOHC z 4 zaworami na cylinder | DOHC z 4 zaworami na cylinder | |||
Układ cylindrów | 4 w rzędzie | 4 w rzędzie | |||
Głowica | Odlew aluminiowy | Odlew aluminiowy | |||
Blok silnika | Odlew żeliwny | Odlew żeliwny | |||
Napęd rozrządu | Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym | Wałki napędzane paskami z napinaczem na pasku głównym | |||
Wał korbowy | Stalowy, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | Stalowy, z 4 przeciwciężarami i 5 łożyskami głównymi | |||
Sterowanie pracą silnika | Ford Common Rail Diesel Engine Management System | Ford Common Rail Diesel Engine Management System | |||
Wtrysk paliwa | Wielopunktowy wtrysk bezpośredni | Wielopunktowy wtrysk bezpośredni | |||
Czystość spalin | Euro 6 | Euro 6 | |||
Turbosprężarka | Sprężarka o zmiennej geometrii, umieszczona przy głowicy | Układ dwóch sprężarek Borg Warner o stałej geometrii | |||
Układ chłodzenia | Ford Active Thermal Management System | Ford Active Thermal Management System | |||
Przekładnia | 6 biegów (MMT6), manualna | 6 biegów (MPS6) PowerShift, automatyczna | 6 biegów (MPS6) PowerShift, automatyczna | ||
Przełożenia | 1 – 3,583
2 – 1,952 3 – 1,194 4 – 0,829 5 – 0,943 6 – 0,756 Wsteczny – 4,843 Przeł. główne – 4,357 |
1 – 3,583
2 – 1,952 3 – 1,194 4 – 0,829 5 – 0,943 6 – 0,756 Wsteczny – 4,843 Przeł. główne – 4,357 |