Audi VR experience

Audi poczyniło kolejny krok w kierunku wprowadzenia cyfrowych technologii do swej sieci handlowej. Audi VR experience, za pomocą okularów Virtual Reality, daje klientom możliwość konfiguracji swojego wymarzonego pojazdu i doświadczenia całego procesu niemalże
w rzeczywistości. Okulary pozwalają na przejrzenie całego portfolio modeli marki Audi we wszystkich możliwych wariantach wyposażenia. Koncern z Ingolstadt, jako pierwszy na świecie producent z branży samochodowej, stworzył specjalne, skonfigurowane z okularami oprogramowanie wspomagające sprzedaż.

Luca de Meo, szef sprzedaży i marketingu Audi AG, zaprezentował Audi VR experience podczas targów motoryzacyjnych w Detroit. Podkreślił przy tym: „Wspólnie z całą naszą siecią dealerską wprowadzamy cyfrowe innowacje do salonów sprzedaży po to, by jakość obsługi i doradztwa była na jak najwyższym poziomie. Oddając do użytku takie rozwiązanie jakim jest Audi VR experience, po raz kolejny dajemy dowód naszej wiodącej w tej dziedzinie roli.“

AU150019_large_b

Dzięki temu innowacyjnemu rozwiązaniu, klienci, ale też wszyscy miłośnicy marki Audi, mogą wejść do wirtualnego świata czterech pierścieni. Świata dającego możliwość obejrzenia wszystkiego w trzech wymiarach, z bogatymi efektami dźwiękowymi, w niemalże namacalny sposób. Mogą wirtualnie zasiąść za kierownicą skonfigurowanego według własnych życzeń i marzeń samochodu, ale też rzucić okiem do bagażnika. Specjalna kamera śledzi w tym celu ruchy głowy użytkownika,
a system odpowiednio dopasowuje przedstawiany obraz. Przejrzeć można całą paletę modeli Audi, uwzględniając przy tym różne opcje indywidualizacji: począwszy od kolorów, rodzajów skóry i dekoru aż po systemy infotainment. Sprzedawca może więc używając tego narzędzia w wygodny sposób pokazać całą różnorodność oferty Audi i udzielić odwiedzającym salon sprzedaży indywidualnej porady.

Nowe rozwiązanie wspomagające sprzedaż pojawi się u pierwszych dealerów Audi jeszcze w tym roku – głównie na dynamicznie rosnących rynkach, na których za wzrostem sprzedaży podąża intensywna rozbudowa sieci dealerskiej. W przyszłości możliwe będzie także wykorzystywanie technologii Audi VR experience w postaci rozwiązania mobilnego i prezentacja w ten sposób oferty np. podczas wizyty doradcy w domu klienta.

Zobacz również:   Nowa Toyota Avensis zdobyła 5 gwiazdek Euro NCAP

AU150020_large_b

Szerokie pole widzenia i bardzo precyzyjne śledzenie ruchu – co jest charakterystyczną cechą okularów Virtual Reality – pozwalają użytkownikowi niemalże zanurzyć się w scenerii. Okulary VR, które pojawią się w salonach Audi, korzystają z bardzo szczegółowych danych modeli zgromadzonych na nowoczesnym serwerze komputerowym, zapewniającym najwyższej jakości obraz. Zestaw Audi VR experience wyposażony jest ponadto w doskonałej jakości słuchawki marki Bang & Olufsen, transmitujące wszystkie dźwięki towarzyszące konkretnemu obrazowi – począwszy od dźwięku zamykanych drzwi, aż po 14-kanałowy dźwięk systemu Advanced Sound Systems oferowany w Audi A8. Słychać przez nie również rozmowę z doradcą klienta.

AU150021_large_b

Audi AG, pionier w dziedzinie zastosowania Virtual Reality w handlu samochodami, wykorzystuje cyfrowe innowacje już od roku 2012 i łączy  je z zaletami i usługami tradycyjnych salonów. Najlepszym tego przykładem jest Audi City – wirtualny, choć rzeczywisty salon sprzedaży, prezentujący w skali 1:1 wszystkie modele Audi na specjalnych, sięgających sufitu ekranach cyfrowych, tzw. powerwall’ach. Odwiedzający mają tam możliwość stopniowej konfiguracji swojego własnego samochodu marzeń.

Zajmujące niewielką powierzchnię i oferujące ekskluzywne usługi salony Audi City, usytuowane są w atrakcyjnych lokalizacjach różnych metropolii całego świata, uzupełniając tradycyjną sieć salonów koncernu z Ingolstadt. Po Londynie, Pekinie
i Berlinie, czwarty salon Audi City zostanie otwarty w tym roku w Moskwie. Rozwijając konwencję tego typu sprzedaży, specjaliści z Audi opracowali model implementacji niektórych  komponentów cyfrowego salonu sprzedaży na potrzeby konwencjonalnych metod handlu. W roku 2014 moduły Audi City uruchomiono pilotażowo w szesnastu salonach sprzedaży w Europie. W roku 2015 planuje się cyfryzację dwustu kolejnych salonów na całym świecie.

Leave a Reply