- Pierwsza zautomatyzowana skrzynia biegów w ofercie Dacii – skrzynia Easy-R.
- Wysoki komfort prowadzenia po przystępnej cenie i niewysokie zużycie paliwa.
- Dostępna dla modeli Sandero, Logan i Logan MCV z silnikiem TCe 90 Stop&Start.
- Sieć Dacii w Polsce rozpoczyna przyjmowanie zamówień na tę wersję.
- Podobnie jak pozostałe samochody z oferty Dacii, również wersje wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię Easy-R są objęte 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km)1.
Nowa zautomatyzowana skrzynia biegów Easy-R. W odpowiedzi na rosnący popyt na rynku na automatyczne skrzynie biegów po raz pierwszy w ofercie Dacii pojawia się zautomatyzowana skrzynia Easy-R. Jest to całkowicie nowa konstrukcja. Wykorzystano w niej układ elektromechaniczny, który charakteryzuje się bardziej elastyczną pracą i szybszymi reakcjami niż układ hydrauliczny. Zautomatyzowana skrzynia biegów Easy-R została poddana trwającym 130 tys. godzin próbom na stanowisku testowym oraz jazdom próbnym obejmującym łącznie 120 tys. km. 100% wyprodukowanych skrzyń jest również poddanych kontroli jakości w zakładzie.
Przyjęte rozwiązania konstrukcyjne zapewniają dużą przyjemność prowadzenia, zwłaszcza podczas jazdy w mieście i w korkach. Szczególnie w warunkach miejskich kierowca może najpełniej odczuć praktyczność zautomatyzowanej skrzyni Easy-R. Zmiana biegów jest płynna i przebiega bez szarpnięć. Skrzynia ta pozwala również na jazdę z niewielką prędkością – wystarczy po prostu zwolnić pedał hamulca – co ułatwia płynne i spokojne wykonanie manewrów. Zautomatyzowana skrzynia Easy-R jest intuicyjna, a jej obsługę można szybko opanować. Ma podobną dźwignię zmiany biegów jak skrzynie automatyczne. Posiada 4 tryby pracy, podane również na tablicy rozdzielczej: D/Drive, N/Neutral, R/Rear i M/Manual. Tryb ręczny umożliwia kierowcy samodzielną zmianę biegów, na przykład w sytuacjach wymagających hamowania silnikiem. Po zaparkowaniu samochodu wystarczy zaciągnąć hamulec ręczny lub wrzucić bieg.
Zautomatyzowana skrzynia Easy-R jest tańsza od klasycznej skrzyni automatycznej, na polskim rynku dopłata do wersji TCe 90 Easy-R wynosi tylko 2 200 złotych dla każdego z trzech modeli – Sandero, Logan i Logan MCV. Te samochody są także wyposażone w system Stop&Start zapewniający utrzymanie zużycia paliwa i emisji CO2 na poziomie skrzyni mechanicznej, poniżej poziomu typowego dla klasycznej skrzyni automatycznej. Jest dostępny również tryb ECO, zapewniający bardziej ekonomiczną jazdę.
Gama modeli i wersji Dacia wyposażonych w zautomatyzowaną skrzynię biegów Easy-R w ofercie na polskim rynku:
Sandero Laureate TCe 90 S&S Easy-R | 44 150 zł |
Sandero Stepway Laureate TCe 90 S&S Easy-R | 46 850 zł |
Logan Laureate TCe 90 S&S Easy-R | 43 450 zł |
Logan MCV Laureate TCe 90 S&S Easy-R | 47 150 zł |
ceny brutto
Dane techniczne
Emisja CO2 g/km2 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym2 l/100 km |
Zużycie paliwa podczas jazdy po mieście2 l/100 km |
Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim2 l/100 km |
|
Logan MCV Laureate TCe 90 S&S Easy-R | 110 | 4,9 | 5,7 | 4,5 |
Logan Laureate
TCe 90 S&S Easy-R |
110 | 4,9 | 5,7 | 4,5 |
Sandero Laureate TCe 90 S&S Easy-R | 110 | 4,9 | 5,7 | 4,5 |
Sandero Stepway Laureate TCe 90 S&S Easy-R | 114 | 5,1 | 5,7 | 4,7 |
1- W zależności od tego, które kryterium zostanie spełnione jako pierwsze.
2- Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi w Europie przepisami