DACIA wprowadza nową zautomatyzowaną skrzynię biegów EASY-R

  • Pierwsza zautomatyzowana skrzynia biegów w ofercie Dacii – skrzynia Easy-R.
  • Wysoki komfort prowadzenia po przystępnej cenie i niewysokie zużycie paliwa.
  • Dostępna dla modeli Sandero, Logan i Logan MCV z silnikiem TCe 90 Stop&Start.
  • Sieć Dacii w Polsce rozpoczyna przyjmowanie zamówień na tę wersję.
  • Podobnie jak pozostałe samochody z oferty Dacii, również wersje wyposażone w zautomatyzowaną skrzynię Easy-R są objęte 3-letnią gwarancją (lub do 100 tys. km)1.

Nowa zautomatyzowana skrzynia biegów Easy-R. W odpowiedzi na rosnący popyt na rynku na automatyczne skrzynie biegów po raz pierwszy w ofercie Dacii pojawia się zautomatyzowana skrzynia Easy-R. Jest to całkowicie nowa konstrukcja. Wykorzystano w niej układ elektromechaniczny, który charakteryzuje się bardziej elastyczną pracą i szybszymi reakcjami niż układ hydrauliczny. Zautomatyzowana skrzynia biegów Easy-R została poddana trwającym 130 tys. godzin próbom na stanowisku testowym oraz jazdom próbnym obejmującym łącznie 120 tys. km. 100% wyprodukowanych skrzyń jest również poddanych kontroli jakości w zakładzie.

Dacia EASY-R

Przyjęte rozwiązania konstrukcyjne zapewniają dużą przyjemność prowadzenia, zwłaszcza podczas jazdy w mieście i w korkach. Szczególnie w warunkach miejskich kierowca może najpełniej odczuć praktyczność zautomatyzowanej skrzyni Easy-R. Zmiana biegów jest płynna i przebiega bez szarpnięć. Skrzynia ta pozwala również na jazdę z niewielką prędkością – wystarczy po prostu zwolnić pedał hamulca – co ułatwia płynne i spokojne wykonanie manewrów. Zautomatyzowana skrzynia Easy-R jest intuicyjna, a jej obsługę można szybko opanować. Ma podobną dźwignię zmiany biegów jak skrzynie automatyczne. Posiada 4 tryby pracy, podane również na tablicy rozdzielczej: D/Drive, N/Neutral, R/Rear i M/Manual. Tryb ręczny umożliwia kierowcy samodzielną zmianę biegów, na przykład w sytuacjach wymagających hamowania silnikiem. Po zaparkowaniu samochodu wystarczy zaciągnąć hamulec ręczny lub wrzucić bieg.

Sandero Stepway EASY-R

Zautomatyzowana skrzynia Easy-R jest tańsza od klasycznej skrzyni automatycznej, na polskim rynku dopłata do wersji TCe 90 Easy-R wynosi tylko 2 200 złotych dla każdego z trzech modeli – Sandero, Logan i Logan MCV. Te samochody są także wyposażone w system Stop&Start zapewniający utrzymanie zużycia paliwa i emisji CO2 na poziomie skrzyni mechanicznej, poniżej poziomu typowego dla klasycznej skrzyni automatycznej. Jest dostępny również tryb ECO, zapewniający bardziej ekonomiczną jazdę.

 Gama modeli i wersji Dacia wyposażonych w zautomatyzowaną skrzynię biegów Easy-R w ofercie na polskim rynku:

Zobacz również:   Arona czyli kolejny SUV od SEATa
Sandero Laureate TCe 90 S&S Easy-R 44 150 zł
Sandero Stepway Laureate TCe 90 S&S Easy-R 46 850 zł
Logan Laureate TCe 90 S&S Easy-R 43 450 zł
Logan MCV Laureate TCe 90 S&S Easy-R 47 150 zł

                                                                              ceny brutto

Dane techniczne

Emisja
CO2
g/km2
Zużycie paliwa
w cyklu mieszanym2
l/100 km
Zużycie paliwa podczas jazdy po mieście2
l/100 km
Zużycie paliwa w cyklu pozamiejskim2
l/100 km
Logan MCV Laureate        TCe 90 S&S Easy-R 110 4,9 5,7 4,5
Logan Laureate

TCe 90 S&S Easy-R

110 4,9 5,7 4,5
Sandero Laureate            TCe 90 S&S Easy-R 110 4,9 5,7 4,5
Sandero Stepway Laureate     TCe 90 S&S Easy-R 114 5,1 5,7 4,7

1- W zależności od tego, które kryterium zostanie spełnione jako pierwsze.
2- Homologowane wartości zużycia paliwa i emisji CO2 zgodnie z obowiązującymi w Europie przepisami

Leave a Reply