Nowy Jeep Cherokee mniej ekscentryczne

Nowy design, wyposażenie z zakresu łączności, bezpieczeństwa i technologii – oto filary, na których oparto zmiany Jeepa Cherokee. Samochód stanowiący wyraz najnowszej ewolucji najzdolniejszego SUV-a klasy średniej, może poszczycić się nowym, autentycznym designem klasy Premium, który pozostaje wierny DNA marki Jeep. Nowy Cherokee wyposażony jest w przyjazne użytkownikowi technologie zapewniające dodatkowy komfort, łączność oraz ochronę dla wszystkich pasażerów.

Nowy Jeep Cherokee ma bardziej komfortowe i funkcjonalne wnętrze. Oferuje niezwykły komfort jazdy oraz właściwości jezdne, dzięki niezależnemu przedniemu i tylnemu zawieszeniu oraz wzorcowym zdolnościom do jazdy terenowej z możliwością wyboru spośród trzech systemów napędu 4×4.

Nowy Jeep Cherokee będzie dostępny w wersjach wyposażenia Sport, Longitude, Limited oraz Overland. Pojawi się w Salonach Jeepa w Europie począwszy od drugiej połowy 2018 roku. Gama Cherokee zostanie w przyszłym roku uzupełniona o niepowstrzymany model Trailhawk.

Prawdziwy design marki Jeep

Nowy design nadwozia obejmuje nowy pas przedni, LED-owe reflektory, światła do jazdy dziennej oraz światła przeciwmgielne z jasnymi detalami wykończenia. Charakterystyczna maska silnika „waterfall” ma nową, lekką aluminiową konstrukcję i jest oddzielona od przednich błotników, co w większym stopniu przyczynia się do wyróżniającego wyglądu Cherokee.

Nowe tylne światła obejmują wąską LED-ową listwę oświetleniową okalającą poszczególne światła stopu i tylne kierunkowskazy. Nowa, przeprojektowana klapa bagażnika wykonana z lekkich materiałów kompozytowych ma zintegrowaną listwę oświetleniową oraz wyżej umieszczoną klamkę bagażnika, aby zapewnić większy komfort otwierania.

Jeep Cherokee nadal będzie oferował przyjemność jazdy pod gołym niebem, dzięki dwuczęściowemu panoramicznemu dachowi Command ViewTM z elektrycznie odsuwaną roletą słoneczną. CommandView ciągnie się od przedniej szyby aż ku tylnej części samochodu.

Zmodernizowane wnętrze

Kierowcy i pasażerowie natychmiast zauważą dopracowane i eleganckie cechy, jak stylowe wykończenie w kolorze błyszczącej czerni Piano Black i satynowanego chromu dookoła radia, nawiewów oraz dźwigni zmiany biegów, tworząc indywidualny i harmonijny wygląd. Dodano także przycisk elektrycznego hamulca postojowego znajdujący się w pobliżu dźwigni zmiany biegów w celu ułatwienia jego obsługi. We wszystkich modelach wyposażonych w dziewięciostopniową automatyczna skrzynię biegów łopatki zmiany biegów zintegrowano z kołem kierownicy.

Zobacz również:   Mazda 3 z nowym silnikiem Diesla SKYACTIV-D o pojemności 1,5 litra

Konfigurowany zestaw wskaźników zawiera LED-owy 3,5-calowy monochromatyczny wyświetlacz (TFT) lub 7-calowy wyświetlacz (TFT). Ten 7-calowy kolorowy wyświetlacz prezentuje informacje, które kierowca może z łatwością skonfigurować podczas jazdy – w tym nawigacja zakręt po zakręcie, prędkość, zużycie paliwa w czasie rzeczywistym, ostrzeżenia z zakresu bezpieczeństwa, tempomat adaptacyjny, informacje audio oraz funkcje specyficzne dla Jeepa, jak tryby systemu zarządzania trakcją Selec-TerrainTM.

Zwiększono pojemność bagażnika o ponad 30 litrów, oferując dodatkową, wygodną do łatwego zagospodarowania przestrzeń zdolną do pomieszczenia sprzętu do przeżywania codziennych przygód.

Doskonałe osiągi na drodze

Przednie niezależne zawieszenie z kolumną McPhersona oraz tylne niezależne zawieszenie wielowahaczowe absorbują nierówności podczas jazdy szosowej i terenowej, zapewniając najwyższy komfort podróżującym. Przednie zawieszenie oferuje 6,7-cala skoku, zaś tylne zawieszenie ma 7,8-cala skoku w celu zapewnienia lepszej artykulacji. Izolowana tylna rama pomocnicza, wysoce wytrzymała przednia belka poprzeczna ze stopu metali lekkich oraz lepsza sztywność skrętna – wszystko to przyczynia się do płynniejszej i cichszej jazdy oraz lepszego prowadzenia nowego Cherokee.

Zdolności terenowe

Dostępny z napędem na przednie koła lub z napędem na wszystkie koła, nowy Cherokee oferuje możliwość dokonania wyboru spośród trzech innowacyjnych systemów napędu 4×4, które zapewniają niezrównane zdolności do jazdy 4×4 w każdych warunkach pogodowych.

Jeep Active Drive I: System ten został całkowicie przeprojektowany. Inżynierowie Jeepa dokonali redukcji masy oraz podwyższyli efektywność modułu tylnego napędu (RDM) nowej generacji, który jest w pełni automatyczny i zapewnia płynną jazdę (niezależnie, od tego, czy korzysta się z napędu 4×4) przy dowolnej prędkości jazdy. Powoduje to obniżenie masy o około 8 kilogramów oraz zmniejszenie momentu hamującego przy niskiej prędkości o połowę, co zapewnia oszczędność paliwa. System Jeep Active Drive I nie wymaga ingerencji ani czynności ze strony kierowcy i samoczynnie koryguje zjawisko znoszenia podczas dynamicznej jazdy, pozwalając skuteczniej panować nad pojazdem w przypadku pod- i nadsterowności.

Zobacz również:   Żeby żyło się lepiej, czyli A2 jeszcze droższa.

Jeep Active Drive II: System ten został ulepszony i zawiera 2-biegowy moduł transferu mocy (PTU) z zarządzaniem momentem obrotowym i reduktorem.

Tryb 4-Low blokuje przednie i tylne wały napędowe w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu mocy przy jeździe z niską prędkością czy podczas holowania. Reduktor zapewnia przełożenie redukcyjne 2,92:1 w celu zwiększenia zdolności podjazdu pod strome i śliskie wzniesienia, sprawdza się również w przypadku konieczności pełzania w trudnych warunkach terenowych. System ten obejmuje także Asystenta zjazdu ze wzniesienia (HDC), co pozwala Cherokee na kontrolowany zjazd ze wzniesienia w trudnym terenie bez konieczności używania przez kierowcę pedału hamulca.

Jeep Active Drive Lock: System Jeep Active Drive Lock łączy wszystkie zalety systemu Jeep Active Drive II z dodatkową możliwością blokowania tylnego mechanizmu różnicowego w celu zwiększenia dostępnej trakcji na tylnych kołach przy niskich prędkościach, podczas pełzania po przeszkodach lub w trudnych warunkach terenowych. Jedynie wersja wyposażenia Trailhawk, dostępna od przyszłego roku na rynkach europejskich i pozaeuropejskich zostanie wyposażona w ten system. Obejmuje on również system Selec-Speed Control – funkcja umożliwiająca kierowcy dokonanie wyboru docelowej prędkości, począwszy od 1 km/h to 9 km/h, idealny do wspinania się po skałach, zjeżdżania ze wzniesień/pełzania po ekstremalnych nachyleniach lub manewrowania po potokach.

Selec-Terrain: Wszystkie systemy napędu 4×4 w Cherokee posiadają zmodernizowany system zarządzania trakcją Jeep Selec-TerrainTM, z czterema trybami (Auto, Śnieg (Snow), Sport oraz Piasek/Błoto (Sand/Mud)). Wersja Trailhawk oferuje także tryb Skały (Rock), aby można było przeżywać przygody w najtrudniejszych warunkach terenowych.

Odłączana tylna oś: dostępna z wszystkimi systemami napędu 4×4, redukująca straty energii, gdy napęd 4×4 nie jest potrzebny, a tym samym wpływające na zmniejszenie zużycia paliwa. Odłączana tylna oś bezproblemowo przełącza pomiędzy napędem na dwa i cztery koła w celu ciągłego zarządzania momentem obrotowym i nie wymaga to żadnej ingerencji ze strony kierowcy.

Zobacz również:   Volvo S90 i V90 otrzymują maksymalną ocenę w kategorii automatycznego hamowania przed pieszymi Euro NCAP

System Uconnect czwartej generacji

Zależnie od wersji wyposażenia, Jeep Cherokee został wyposażony w systemy UconnectTM z 5-, 7- lub 8,4-calowym ekranem dotykowym, UconnectTM 8,4-calowy z nawigacją. Nowe systemy UconnectTM mają zwiększoną moc procesora, szybszy czas uruchamienia oraz ekrany dotykowe o wysokiej rozdzielczości. Systemy te umożliwiają kierowcy sterowanie funkcjami na pokładzie, w tym klimatyzacją i systemem nagłośnienia, bezpośrednio z poziomu wyświetlacza UconnectTM. Modele Jeepa Cherokee wyposażone w system UconnectTM 7- i 8,4 NAV są kompatybilne z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android Auto. W standardowej wersji wyposażenia Sport oferowany jest system UconnectTM z 5,0-calowym ekranem, Bluetooth oraz sterowaniem komendami głosowymi.

Dodaj komentarz