Nissan X-Trail 2.0 dCi: większy silnik na większe wyzwania

Nissan wprowadza w swoim flagowym crossoverze X‑Trail nowy silnik wysokoprężny o zwiększonej pojemności. Samochody z 2-litrową jednostką można zamawiać już teraz – pierwsze egzemplarze dotrą do klientów na początku przyszłego roku.

Nowy silnik rozwija moc 177 KM i zapewnia 380 Nm momentu obrotowego, co gwarantuje znakomitą dynamikę i elastyczność w całym zakresie obrotów. To znaczny przyrost mocy w porównaniu z dotychczas oferowanym 130‑konnym dieslem 1.6 i odpowiedź na oczekiwania klientów oczekujących zespołu napędowego zapewniającego lepsze osiągi.

nissan-x-trail-20-dci004

Nowością jest możliwość zamówienia bezstopniowej przekładni automatycznej Xtronic także do pojazdów z napędem na cztery koła. Obok 6‑biegowej przekładni manualnej i napędu na jedną oś nowa opcja rozszerzy obecność Nissana w segmencie dużych SUV‑ów, co dodatkowo poprawi atrakcyjność cieszącego się uznaniem Nissana X‑Trail.

X‑Trail z nowym silnikiem 2.0 jest doskonałym partnerem dla rodzin poszukujących przygód. Samochód jest dostępny w wersji 5- lub 7‑miejscowej, z pojemnym bagażnikiem i przemyślanymi schowkami. Na uwagę zasługuje również duża dopuszczalna masa holowanej przyczepy.

nissan-x-trail-20-dci001

X‑Trail cieszy się dużą popularnością wśród nabywców. Od stycznia do października 2016 roku w Europie sprzedano o 50% więcej tych samochodów niż w ciągu całego 2015 roku. Oczekuje się, że po wprowadzeniu nowej wersji sprzedaż będzie dalej rosła; z branżowych danych wynika, że wersje z silnikami o dużej mocy stanowią 46% segmentu średnich SUV‑ów, a dzięki wprowadzeniu 2‑litrowego diesla w zasięgu X-Trail znajdzie się większa o 41% część rynku.

Guillaume Cartier, starszy wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu w Nissan Europe, powiedział: „Nowy flagowy Nissan X-Trail to crossover, który dokładnie trafia w potrzeby klientów. Automatyczna skrzynia biegów dostępna po raz pierwszy także w pojazdach z napędem 4WD stanowi ważne uzupełnienie szerokiej oferty wersji tego modelu. Jest to również atrakcyjna alternatywa dla cieszącej się dużą popularnością wersji z silnikiem wysokoprężnym 1.6”.

Atutem nowego diesla 2.0 jest wysoka kultura pracy, zapewniająca wysoki komfort jazdy na dłuższych trasach. Silnik spełnia normę emisji Euro 6 i jest oferowany z trzema wersjami napędu:

Zobacz również:   BMW i8 bije rekord sprzedaży wśród sportowych hybryd

Wersja                                               Emisja CO2                Zużycie paliwa (cykl mieszany)

2.0 4WD 6‑biegowa przekł. man.    149 g/km                5,6 l/100 km

2.0 2WD Xtronic automat.              148 g/km                5,6 l/100 km

2.0 4WD Xtronic automat.              158 g/km                6,0 l/100 km

Leave a Reply