Nowa Honda CR-V

Podczas targów motoryzacyjnych w Genewie, Honda zaprezentowała europejską wersję produkcyjną nowego modelu CR-V. Nowe podwozie CR-V zapewnia radość z jazdy oferując wzorcowy komfort podróżowania oraz doskonałe właściwości jezdne również poza utwardzonymi drogami. CR-V w wersji z silnikiem benzynowym dostępny będzie również z trzema rzędami siedzeń.

Przekształcona linia nadwozia i wysoka jakość we wnętrzu

Nowy CR-V prezentuje odświeżoną sylwetkę z szerszymi, muskularnymi nadkolami oraz wyrazistymi przetłoczeniami maski i tylnej części nadwozia. Model ten otrzymał najnowszą „twarz” rodziny modeli Hondy z charakterystyczną linią reflektorów.

Węższe słupki A, odpowiednio ukształtowane przednie i tylne zderzaki oraz osłony pod silnikiem i podwoziem sprawiają, że nowy CR-V jest pojazdem o bardzo dobrych parametrach aerodynamicznych. Charakterystyczna przednia osłona chłodnicy z systemem Honda Active Shutter Grille dodatkowo sprzyja obniżeniu poziomu zużycia paliwa.

Nowa aranżacja wnętrza obejmuje deskę rozdzielczą o stylizacji podkreślającej przestronne, szerokie wnętrze tego muskularnego auta. Kokpit wyposażono w dwa 7-calowe wyświetlacze, a rozkład elementów sterujących uproszczono, umieszczając panel zarządzania klimatyzacją pod centralnym ekranem dotykowym.

Wysoka funkcjonalność wnętrza

Nowy CR-V ma nieco większe wymiary zewnętrzne niż jego poprzednik, a większy rozstaw osi i szersze podwozie gwarantują większą przestrzeń wnętrza. Najwyższą w klasie funkcjonalność kabiny pasażerskiej uzupełnia bardzo bogate wyposażenie, a szerszy i głębszy bagażnik oferuje więcej miejsca dla przewożonych przedmiotów. Nowa dwupoziomowa podłoga strefy załadunku zapewnia płaską powierzchnię przydatną podczas przewożenia rzeczy o większych gabarytach, a klapa z systemem Power Hands umożliwia bezproblemowy dostęp do bagażnika.

Dzięki inteligentnym funkcjom, nowa Honda CR-V jest bardziej przyjazna dla użytkownika podczas codziennej eksploatacji. Wysokość otwarcia tylnej klapy można zaprogramować tak, aby uniknąć uderzenia w sufit garażu, a trzystopniowy schowek w środkowej konsoli poprawia funkcjonalność wnętrza. Ponadto, nowe oparcia tylnej kanapy dzielone w stosunku 60:40 można składać jednym ruchem (system „dive down”), co przyspiesza i ułatwia ładowanie bagażu.

Zobacz również:   Infiniti QX30

Po raz pierwszy CR-V oferowany będzie w opcji siedmiomiejscowej. Wersja z trzecim rzędem siedzeń będzie dostępna w modelu wyposażonym w silnik benzynowy. W rozwiązaniu tym przewidziano wyjątkowo dużo miejsca na nogi, a nachylenie foteli pod kątem 101 stopni gwarantuje wysoki komfort podróży. Duże i szerokie tylne drzwi zapewniają najlepszy w klasie dostęp do trzeciego rzędu siedzeń.

Nowe silniki

Po raz pierwszy w Europie Honda zaoferuje auto segmentu SUV z napędem hybrydowym. Nowy CR-V będzie dostępny z zespołem napędowym Multi Mode Drive (i-MMD), składającym się z dwóch silników elektrycznych oraz 2-litrowej jednostki benzynowej i-VTEC, pracującej w cyklu Atkinsona. System ten zapewnia optymalną wydajność i bardzo dobre właściwości jezdne w każdych warunkach. Zespół hybrydowy nie potrzebuje konwencjonalnej skrzyni biegów – jest wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

Model dostępny będzie także z 1,5-litrowym silnikiem benzynowym VTEC TURBO, znanym z doskonałych osiągów. Jednostka ta będzie współpracowała z sześciobiegową ręczną skrzynią biegów lub automatyczną bezstopniową przekładnią CVT.

Obie wersje – z silnikiem benzynowym i z układem hybrydowm – standardowo wyposażone są w napęd na przednią oś, jednak dla obu przewidziano także inteligentny system napędu na wszystkie koła „Real Time AWD™”, który zapewnia prawdziwą wszechstronność modelu CR-V w każdym warunkach drogowych. Prześwit w modelu został zwiększony o 38 mm, przy czym w wersji z jednostką benzynową i napędem AWD wynosi on 208 mm.

Kiedy zobaczymy w Europie?

Pierwsze dostawy modelu CR-V wyposażonego w 1,5-litrowy silnik benzynowy VTEC TURBO spodziewane na jesieni tego roku. Modele hybrydowe znajdą się w ofercie Hondy na początku 2019 r.

Dodaj komentarz