Nowy silnik benzynowy Volkswagena wykorzysta zmienną geometrię turbiny

Volkswagen zaprezentował nowy silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra o nazwie EA211 TSI Evo. Nowa jednostka silnikowa będzie pierwszą masową jednostką wykorzystującą zmienną geometrie turbiny (VTG – Variable Turbine Geometry). Wersje 129- oraz 148-konne trafią na rynek europejski już pod koniec tego roku.

vw-ea-211-tsi-evo-002-1

VTG pozwala łopatkom turbiny na ciągłą regulację, tworząc szerszą krzywą momentu obrotowego niż jest to zazwyczaj możliwe w silnikach z pojedynczą turbiną. W przypadku silników wysokoprężnych ta technologia nie jest niczym niezwykłym. Jednak z powodu sporych wydatków na materiały, które muszą wytrzymać wyższe temperatury w silnikach benzynowych, układ ten był wykorzystywany głównie w samochodach z wyższej półki.. do teraz. Dla przykładu, Porsche wykorzystuje VTG w swoim modelu 911 Turbo czy 4-cylindrowych silnikach zainstalowanych w modelach Cayman czy Boxter. Silnik EA211 TSI Evo powoduje, że technologia ta staje się dostępna również w tańszych samochodach.

vw-ea-211-tsi-evo-004-1

Aby w pełni wykorzystać system VTG, nowy silnik Volkswagena używa bardziej wydajnego procesu spalania, wykorzystując Obieg Millera, oraz wysoki stopień sprężania 12,5:1. Wynikiem tego jest uzyskanie maksymalnego momentu obrotowego 200 Nm już od 1300-4500 obr./min. Volkswagen nie podaje dokładnego zużycia paliwa, jednak ma być ono o 10% mniejsze od wcześniejszej 123 konnej wersji 1.4 TSI. Powodem niskiego zużycia paliwa jest również odłączanie dwóch cylindrów w zależności od zapotrzebowania silnika.

vw-ea-211-tsi-evo-003-1

Zobacz również:   Chiński supersamochód? Czemu nie. Poznajcie TREV

Leave a Reply