Od momentu debiutu rynkowego PEUGEOT 308 zdobył na całym świecie 280 tys. nabywców.
Niezależnie od napędu i silnika, PEUGEOT 308 zapewnia wysokie osiągi dzięki uniwersalnej konstrukcji platformy EMP2, która posłużyła również PEUGEOT Sport do opracowania nowego hybrydowego zespołu napędowego typu „plug-in” z silnikiem benzynowym. Moc 500 KM i napęd na cztery koła wyznaczają nowe standardy sportowego samochodu w tym segmencie i zapewniają wręcz niewiarygodne osiągi.
Przy tej okazji PEUGEOT 308 R HYbrid prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi siedzeniami oraz niebiesko-czarne nadwozie z wyraźnie odcinającym się tyłem.
„PEUGEOT 308 odniósł prawdziwy sukces rynkowy. Zdobył już 24 nagrody, a wśród nich prestiżowy tytuł „Samochodu roku 2014”. Potwierdzeniem jego ogólnoświatowego potencjału jest wprowadzenie nowego 308S w Chinach. A wersja 308 R HYbrid stanie się kultowym modelem marki”.
Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT
„Doświadczenie PEUGEOT Sport stanowi gwarancję osiągnięcia zakładanych celów bez pójścia na żadne kompromisy. Dzięki naszemu doświadczeniu w konstruowaniu samochodów hybrydowych zdobytemu wraz z PEUGEOT 908, zastosowanie mocnego hybrydowego zespołu napędowego w modelu 308 wskazuje na niewiarygodny potencjał przyszłych sportowych supersamochodów”.
Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport
Wyważony i zarazem ekstremalny
PEUGEOT 308 R HYbrid zwraca uwagę idealnymi proporcjami sprzyjającymi ekstremalnym osiągom: jest kompaktowy, koła zostały umieszczone w narożach nadwozia, co zapewnia idealną stabilność.
Osiągnięcie takich wyników było możliwe dzięki wyborze modelu 308 i jego platformy EMP2. Natychmiast rozpoznawalna elegancja i sportowy styl 308 wpisują się w kanony stylistyczne proponowane przez concept Quartz i wręcz stanowią jego ekstremalną interpretację.
„Idealnie wyważone proporcje PEUGEOT 308, minimalistyczna stylistyka i zaawansowane technologie stanowią idealny punkt wyjścia dla supersportowego samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid idealnie wykorzystuje te atuty, by zaoferować jeszcze bardziej rasową i dynamiczną stylistykę”.
Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylu PEUGEOT
Niezwykle stabilny dzięki kołom z oponami 235/35 R19 i poszerzonemu o 80 mm rozstawowi osi, PEUGEOT 308 R HYbrid wydaje się stworzony do pożerania szos – uwagę zwraca zwłaszcza maska z wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych o gładkiej powierzchni i ostrych krawędziach.
Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwę diod LED dającą efekt przesuwających się kierunkowskazów, w centralnym wlocie znajduje się wycięte oznaczenie modelu 308 R HYbrid.
Linie nadwozia zaprojektowanego jak najbliżej podzespołów mechanicznych załamują światło i prowadzą spojrzenie, zachęcając do odkrycia samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT.
O ekstremalnym charakterze PEUGEOT 308 R HYbrid świadczy również minimalistyczna linia tyłu. Przód nadwozia sugeruje doskonałe trzymanie się drogi, a cienki spojler na klapie bagażnika dodatkowo poprawia aerodynamikę. Dwa otwory w zderzaku odprowadzające ciepłe powietrze ułatwiają chłodzenie akumulatora.
Pojawiające się na obramowaniach wylotów powietrza i w dolnej części nadwozia białe akcenty o ceramicznym wyglądzie podkreślają dynamikę auta.
A oto kilka danych technicznych:
HYBRYDOWY UKŁAD NAPĘDOWY Z SILNIKIEM BENZYNOWYM TYPU „PLUG-IN” | ||
1.6 THP 270 S&S + 2 silniki elektryczne 85 kW | ||
DANE PODSTAWOWE | Moc maksymalna (kW / KM) | 398 / 500 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 730 | |
Rodzaj napędu | Napęd na cztery koła | |
1.6 THP 270 S&S | Napęd // Rodzaj silnika | Benzyna |
Pojemność skokowa (cm3) | 1 598 | |
Moc maksymalna (kW / KM) | 199 (270) / 6 000 | |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 330 / 1900 przy 5500 | |
SILNIKI ELEKTRYCZNE | Ilość | 2 |
Typ | Synchroniczny z magnesami trwałymi | |
Moc maksymalna (kW / KM) | 85 / 115 | |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 200 | |
AKUMULATOR | Typ | Litowo-jonowy |
Energia (kWh) | 3 | |
Napięcie (V) | 400 | |
Szybkie ładowanie (min) | 30 | |
SKRZYNIA BIEGÓW | Skrzynia biegów | o 6 przełożeniach |
Zmiana biegów | Łopatki pod kierownicą | |
OSIĄGI | Prędkość maksymalna (km/h) | 250ograniczona elektronicznie |
Przyspieszenie (s) | ||
• 1 000 m ze startu zatrzymanego | 22,0 | |
• od 0 do 100 km/h | 4,0 | |
Przyspieszenie na biegach pośrednich (s) | ||
• od 80 do 120 km/h na ostatnim przełożeniu | 3,0 | |
WYMIARY (m) | Długość całkowita | 4,300 |
Wysokość pojazdu gotowego do drogi (z pełnym zbiornikiem paliwa) | 1,445 | |
Rozstaw osi | 2,620 | |
Zwis przedni / Zwis tylny | 0,880 / 0,800 | |
Rozstaw kół przednich / Rozstaw kół tylnych mierzony w osi koła (po podłożu) | 1,650 / 1,640 | |
MASA | Masa własna pojazdu (ze wszystkimi płynami) (kg) | 1 550 |
Rozkład masy przód / tył (%) | 60 / 40 | |
INNE DANE | Emisja CO2 (g/km) | 70 |
W cyklu mieszanym (l/100 km) | 3,0 | |
SCx – współczynnik oporu aerodynamicznego (m2) | 0,69 | |
Pojemność bagażnika zgodnie z normą VDA 210 (l) | 470 | |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | 50 |