PEUGEOT 308 R HYbrid, kompakt o osiągach supersamochodu

308 R HYbrid

Od momentu debiutu rynkowego PEUGEOT 308 zdobył na całym świecie 280 tys. nabywców.

Niezależnie od napędu i silnika, PEUGEOT 308 zapewnia wysokie osiągi dzięki uniwersalnej konstrukcji platformy EMP2, która posłużyła również PEUGEOT Sport do opracowania nowego hybrydowego zespołu napędowego typu „plug-in” z silnikiem benzynowym. Moc 500 KM i napęd na cztery koła wyznaczają nowe standardy sportowego samochodu w tym segmencie i zapewniają wręcz niewiarygodne osiągi.

308 R HYbrid

Przy tej okazji PEUGEOT 308 R HYbrid prezentuje nowy wystrój wnętrza z czterema indywidualnymi siedzeniami oraz niebiesko-czarne nadwozie z wyraźnie odcinającym się tyłem.

PEUGEOT 308 odniósł prawdziwy sukces rynkowy. Zdobył już 24 nagrody, a wśród nich prestiżowy tytuł „Samochodu roku 2014”. Potwierdzeniem jego ogólnoświatowego potencjału jest wprowadzenie nowego 308S w Chinach. A wersja 308 R HYbrid stanie się kultowym modelem marki”.

Maxime Picat, Dyrektor Generalny PEUGEOT

308 R HYbrid

„Doświadczenie PEUGEOT Sport stanowi gwarancję osiągnięcia zakładanych celów bez pójścia na żadne kompromisy. Dzięki naszemu doświadczeniu w konstruowaniu samochodów hybrydowych zdobytemu wraz z PEUGEOT 908, zastosowanie mocnego hybrydowego zespołu napędowego w modelu 308 wskazuje na niewiarygodny potencjał przyszłych sportowych supersamochodów”.

Bruno Famin, Dyrektor Peugeot Sport

308 R HYbrid

Wyważony i zarazem ekstremalny

PEUGEOT 308 R HYbrid zwraca uwagę idealnymi proporcjami sprzyjającymi ekstremalnym osiągom: jest kompaktowy, koła zostały umieszczone w narożach nadwozia, co zapewnia idealną stabilność.

Osiągnięcie takich wyników było możliwe dzięki wyborze modelu 308 i jego platformy EMP2. Natychmiast rozpoznawalna elegancja i sportowy styl 308 wpisują się w kanony stylistyczne proponowane przez concept Quartz i wręcz stanowią jego ekstremalną interpretację.

308 R HYbrid

„Idealnie wyważone proporcje PEUGEOT 308, minimalistyczna stylistyka i zaawansowane technologie stanowią idealny punkt wyjścia dla supersportowego samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid idealnie wykorzystuje te atuty, by zaoferować jeszcze bardziej rasową i dynamiczną stylistykę”.

Gilles Vidal, Dyrektor ds. Stylu PEUGEOT

Niezwykle stabilny dzięki kołom z oponami 235/35 R19 i poszerzonemu o 80 mm rozstawowi osi, PEUGEOT 308 R HYbrid wydaje się stworzony do pożerania szos – uwagę zwraca zwłaszcza maska z wyrazistymi wlotami powietrza i kształt zderzaka z włókien mineralnych o gładkiej powierzchni i ostrych krawędziach.

Grill z wzorem szachownicy doprowadza powietrze do innowacyjnego zespołu napędowego rozwijającego moc 500 KM. W boczne wloty wbudowano listwę diod LED dającą efekt przesuwających się kierunkowskazów, w centralnym wlocie znajduje się wycięte oznaczenie modelu 308 R HYbrid.

308 R HYbrid et Quartz

Linie nadwozia zaprojektowanego jak najbliżej podzespołów mechanicznych załamują światło i prowadzą spojrzenie, zachęcając do odkrycia samochodu. PEUGEOT 308 R HYbrid przyciąga uwagę wyjątkowo intensywnym niebieskim lakierem z dodatkiem fluorescencyjnych pigmentów i cząstek szkła. Kolor stanowi nawiązanie do hybrydowego zespołu napędowego i zarazem odcienia tradycyjnie zarezerwowanego dla wyścigowych francuskich samochodów. Na wysokości tylnych drzwi ostra linia oddziela niebieską część nadwozia od matowego, czarnego tyłu, tworząc układ charakterystyczny dla najbardziej ekstremalnych modeli PEUGEOT.

O ekstremalnym charakterze  PEUGEOT 308 R HYbrid świadczy również minimalistyczna linia tyłu. Przód nadwozia sugeruje doskonałe trzymanie się drogi, a cienki spojler na klapie bagażnika dodatkowo poprawia aerodynamikę. Dwa otwory w zderzaku odprowadzające ciepłe powietrze ułatwiają chłodzenie akumulatora.

Zobacz również:   Koncepcyjny Infiniti QX80 Monograph - piękno w rozmiarze XXL

Pojawiające się na obramowaniach wylotów powietrza i w dolnej części nadwozia białe akcenty o ceramicznym wyglądzie podkreślają dynamikę auta.

A oto kilka danych technicznych:

HYBRYDOWY UKŁAD NAPĘDOWY Z SILNIKIEM BENZYNOWYM TYPU „PLUG-IN”
1.6 THP 270 S&S + 2 silniki elektryczne 85 kW
DANE PODSTAWOWE Moc maksymalna (kW / KM) 398 / 500
  Maksymalny moment obrotowy (Nm) 730
  Rodzaj napędu Napęd na cztery koła
1.6 THP 270 S&S Napęd // Rodzaj silnika Benzyna
  Pojemność skokowa (cm3) 1 598
  Moc maksymalna (kW / KM) 199 (270) / 6 000
  Maksymalny moment obrotowy (Nm) 330 / 1900 przy 5500
SILNIKI ELEKTRYCZNE Ilość 2
  Typ Synchroniczny z magnesami trwałymi
  Moc maksymalna (kW / KM) 85 / 115
  Maksymalny moment obrotowy (Nm) 200
AKUMULATOR Typ Litowo-jonowy
  Energia (kWh) 3
  Napięcie (V) 400
  Szybkie ładowanie (min) 30
SKRZYNIA BIEGÓW Skrzynia biegów o 6 przełożeniach
  Zmiana biegów Łopatki pod kierownicą
OSIĄGI Prędkość maksymalna (km/h) 250ograniczona elektronicznie
  Przyspieszenie (s)
  • 1 000 m ze startu zatrzymanego 22,0
  • od 0 do 100 km/h 4,0
  Przyspieszenie na biegach pośrednich (s)
  • od 80 do 120 km/h na ostatnim przełożeniu 3,0
WYMIARY (m) Długość całkowita 4,300
  Wysokość pojazdu gotowego do drogi (z pełnym zbiornikiem paliwa) 1,445
  Rozstaw osi 2,620
  Zwis przedni / Zwis tylny 0,880 / 0,800
  Rozstaw kół przednich / Rozstaw kół tylnych mierzony w osi koła (po podłożu) 1,650 / 1,640
MASA Masa własna pojazdu (ze wszystkimi płynami) (kg) 1 550
  Rozkład masy przód / tył (%) 60 / 40
INNE DANE Emisja CO2 (g/km) 70
  W cyklu mieszanym (l/100 km) 3,0
  SCx – współczynnik oporu aerodynamicznego (m2) 0,69
  Pojemność bagażnika zgodnie z normą VDA 210 (l) 470
  Pojemność zbiornika paliwa (l) 50

Leave a Reply