Tak prezentuje się nowy Peugeot 5008

Nazwa modelu jest ta sama, ale koncepcja całkowicie inna – PEUGEOT 5008 tworzy nową kategorię dużych 7-miejscowych SUV-ów klasy C i dysponuje mocnymi argumentami na tym obiecującym rynku. Nowy SUV PEUGEOT 5008, zbudowany na modułowej platformie EMP2, jest wyposażony w spektakularny PEUGEOT i-Cockpit® najnowszej generacji i liczne zaawansowane technologicznie systemy podnoszące komfort i bezpieczeństwo. Pod dynamiczną i elegancką linią kryje się wręcz modelowa funkcjonalność. Dysponujący 7 indywidualnymi fotelami nowy PEUGEOT 5008 jest pierwszym SUV-em, który dorównuje możliwościami konfiguracji wnętrza vanom. Nowy model to także cała paleta oszczędnych silników o wysokich osiągach i zróżnicowana gama wersji, łącznie z dynamicznymi GT i GT Line. Nowy SUV PEUGEOT 5008 zostanie zaprezentowany publiczności podczas najbliższego Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu, zanim pojawi się w sprzedaży na rynkach zagranicznych na wiosnę 2017 r.

PEUGEOT_5008_0709STYP_103

Nowy PEUGEOT 5008 jest rasowym SUV-em i posiada wszystkie charakterystyczne dla tego segmentu cechy: długą, poziomą maskę, pionowo zarysowany przód i wysoki pas boczny. Jego sylwetka zapowiada moc i wyróżnia się na drodze. Wszystkie linie i zaokrąglenia tworzą wrażenie spójnej i proporcjonalnej bryły.  Stylistyka nowego SUV-a PEUGEOT 5008 jest zarówno harmonijna, jak i elegancka wziąwszy pod uwagę wielkość samochodu.

PEUGEOT_5008_0709STYP_013

Przykuwający wzrok, szeroki grill z chromowanymi listwami z umieszczonym dyskretnie pośrodku logo marki o idealnej wielkości (bez przerysowania i ostentacji) tchnie mocą i podkreśla opływowe linie przedniej części pojazdu. Subtelne halogenowe reflektory dają efekt przenikliwego, „kociego spojrzenia”. W opcji ze światłami Full LED nabiera ono jeszcze ostrości. Modele wyposażone w tę opcję zdobi także chromowany grill ze wzorem szachownicy oraz charakterystyczny przedni zderzak. Wszystkie wersje są wyposażenie w liczne wloty powietrza, zwracające uwagę swoją wielkością. Przód auta dobitnie świadczy o pewności siebie jego właściciela i dumie z przynależności do marki. To prawdziwy PEUGEOT i rasowy SUV.

PEUGEOT_5008_0709STYP_011

Tylna część pojazdu tworzy wrażenie mocy i bezpieczeństwa. Potęgują je eleganckie zaokrąglenia oraz czarna listwa w dolnej części tylnego okna, która stała się wyróżnikiem wszystkich SUV-ów PEUGEOT. Logo i nazwę marki umieszczono pośrodku listwy łączącej charakterystyczne tylne światła w technologii LED przypominające kształtem ślad pazurów, które stały się znakiem rozpoznawczym wszystkich pojazdów z gamy PEUGEOT, widocznym o każdej porze dnia i nocy. Tył pojazdu – szeroka tylna klapa i nisko umieszczony próg – zdradza nam, jak pakowny (i uniwersalny) jest bagażnik.

PEUGEOT_5008_0709STYP_201

Po otwarciu przednich drzwi przyciąga wzrok najnowsza wersja PEUGEOT i-Cockpit®. Ta innowacyjna i niemalże futurystyczna koncepcja przenosi pasażerów do oryginalnego i zaskakującego świata wysokiej klasy pojazdów. Jest tam wszystko: poręczna kompaktowa kierownica – najmniejsza na rynku, we wszystkich segmentach, duży pojemnościowy ekran dotykowy o przekątnej 8 cali umieszczony jak tablet na desce rozdzielczej i imponujący cyfrowy panel wirtualnych zegarów o wysokiej rozdzielczości i przekątnej 12,3 cala. Jakość grafiki wyświetlacza, estetyka animacji oraz przejść pomiędzy konfigurowalnymi i personalizowanymi trybami wyzwalają w kierowcy prawdziwe emocje. Szybkość reakcji i łatwość obsługi ekranu dotykowego umożliwiają dostęp do wszystkich istotnych informacji związanych z jazdą i komfortem. Pośrodku deski rozdzielczej umieszczone są piękne przyciski typu toggle switch. Zapewniają one bezpośredni dostęp do najważniejszych funkcji związanych z komfortem i bezpieczeństwem: radia, klimatyzacji, nawigacji, ustawień pojazdu, telefonu, mobilnych aplikacji i świateł awaryjnych.

PEUGEOT_5008_0709STYP_301

Nowy SUV PEUGEOT 5008 jest taki jak jego kierowca: idzie z duchem czasu. Zaspokaja jego potrzebę utrzymywania za kierownicą stałej łączności ze światem i możliwości niczym niezakłóconej nawigacji, np. dzięki takim rozwiązaniom jak funkcja Mirror Screen czy też Peugeot Connect Nav zawierający nawigacją 3D z modułem łączności z Internetem.

Nowy SUV PEUGEOT 5008 z rozstawem osi 2,84 m zapowiada się jako jeden z najbardziej przestronnych samochodów tej kategorii w segmencie C Modułowa budowa płyty podłogowej EMP2 pozwoliła na wydłużenie jego rozstawu osi o 16,5 cm w porównaniu do nowego SUV-a PEUGEOT 3008 oraz o 11 cm w odniesieniu do poprzedniej generacji modelu 5008. Tak więc wnętrze kabiny jest bardzo obszerne, zwłaszcza jeśli chodzi o pasażerów w drugim rzędzie, gdzie przykładowo miejsce na nogi zwiększa się o 60 mm. Długość całkowita samochodu (4,64 m) mieści się w rozsądnych granicach – jest większa o 19 cm niż w nowym SUV-ie PEUGEOT 3008 i o 11 cm niż w poprzedniej generacji 5008. Zewnętrzne wymiary nowego SUV-a PEUGEOT 5008 są więc nadal jednymi z mniejszych wśród dużych samochodów segmentu C. Ponadto całe wydłużenie nadwozia samochodu zostało wykorzystane do powiększenia przestrzeni w kabinie.

PEUGEOT_5008_0709STYP_308

Nowatorska koncepcja samochodu skłoniła inżynierów marki Peugeot do opracowania rozwiązania zapewniającego łatwe wyjęcie dodatkowych foteli. Ich niewielka masa (poniżej 11 kg) i łatwość wyjęcia z samochodu przy użyciu jednej dźwigni pozwala na pełne wykorzystanie przestrzeni bagażowej zależnie od potrzeb użytkowników. Wymontowanie każdego z foteli trzeciego rzędu to dodatkowe 39 dm3 VDA 210 do dyspozycji. Uzyskana w ten sposób przestrzeń może uzupełnić ogromny bagażnik – największy w tej kategorii pojazdów. Osiąga on nawet 780 dm3 VDA 210 (1060 litrów w pomiarze wodą) w konfiguracji 5-miejscowej, co daje o 100 dm3 więcej niż w poprzedniej generacji tego modelu! Próg załadunku jest wyjątkowo nisko usytuowany (676 mm), przestrzeń bagażowa jest szeroka i bez załamań, a możliwość złożenia przedniego fotela pasażera do położenia stolika sprawia, że nowy SUV PEUGEOT 5008 jest przystosowany do przewozu przedmiotów o długości sięgającej aż 3,20 m.

Zobacz również:   Volvo V90 Cross Country

PEUGEOT_5008_0709STYP_104

Poziom emisji CO2 zaczyna się od 115 g/km w silnikach benzynowych i od zaledwie 105 g/km w silnikach wysokoprężnych dzięki zastosowaniu technologii BlueHDi.

Gama benzynowa obejmuje 4 jednostki napędowe:

  • 1,2 l PureTech 130 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (117 g CO2 /km lub 115 g CO2 /km w wersji o bardzo niskim zużyciu paliwa)
  • 1,2 l PureTech 130 S&S EAT6 (120 g CO2/km)
  • 1,6 l THP 165 S&S EAT6 (133 g CO2/km)

Dostępnych jest również 6 silników wysokoprężnych (w zależności od rynku zbytu):

  • 1,6 l BlueHDi 100 S&S z manualną skrzynią biegów o 5 przełożeniach (106 g CO2/km)
  • 1,6 l BlueHDi 120 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (108 g CO2/km lub 105 g CO2 /km w wersji o bardzo niskim zużyciu paliwa)
  • 1,6 l BlueHDi 120 S&S EAT6 (112 g CO2/km)
  • 2,0 l BlueHDi 150 S&S z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach (118 g CO2/km)
  • 2,0 l BlueHDi 180 S&S EAT6 (124 g CO2/km),

Ten ostatni silnik napędza tylko i wyłącznie dynamiczną wersję GT.

PEUGEOT_5008_0709STYP_102

Liczne systemy wspomagania prowadzenia najnowszej generacji, tzw. ADAS (Advanced Driver Assistance Systems) zmniejszają poziom zagrożenia na drogach, oddając do dyspozycji kierowcy cały arsenał zabezpieczeń dostępnych w standardzie lub opcji w zależności od kraju:

  • Advanced Grip Control z nową funkcją Hill Assist Descent Control (HADC). Dzięki temu unikatowemu systemowi SUV PEUGEOT 5008 świetnie się nadaje do jazdy poza utartymi szlakami;
  • System Active Safety Brake i system wspomagania zachowania odległości między pojazdami (Distance Alert), połączone w pakiet Safety;
  • System aktywnego monitorowania pasa ruchu (Active Lane Departure Warning);
  • System wykrywania zmęczenia kierowcy;
  • System automatycznego przełączania świateł Smartbeam;
  • System monitorowania ograniczeń prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych;
  • Adaptacyjny tempomat z funkcją STOP (w samochodzie z automatyczną skrzynią biegów);
  • System aktywnego monitorowania martwego pola;
  • System Park Assist;
  • Visio Park 2 (widoczność w zakresie 360°).

Leave a Reply