Toyota Mirai innowacją dekady według Center of Automotive Management (CAM)

large_2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_022 kopia

  • Wodorowe ogniwa paliwowe Toyoty Mirai zostały uznane za największą innowację ostatniej dekady przez Center of Automotive Management (CAM);
  • Toyota Mirai – pierwszy na świecie seryjnie produkowany samochód na wodorowe ogniwa paliwowe;
  • Center of Automotive Management (CAM) w Niemczech stworzyło ranking 100 najważniejszych innowacji w motoryzacji po porównaniu ponad 8000 nowych rozwiązań;
  • Toyota Prius Plug-in Hybrid, która zadebiutowała na rynku w 2012 roku, znalazła się na trzecim miejscu rankingu.

large_2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_033 kopia

Toyota Mirai okazała się największą motoryzacyjną innowacją ostatniej dekady. Pierwszy seryjny samochód na wodorowe ogniwa paliwowe znalazł się na szczycie rankingu opracowanego przez niemieckie Center of Automotive Management (CAM). W najbliższych tygodniach Mirai trafi do pierwszych klientów w Niemczech, Danii i Wielkiej Brytanii.

large_2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_035 kopia

Zespół CAM pod kierownictwem prof. Stefana Bratzela zbadał ponad 8000 innowacji z lat 2005-2015, po czym ocenił je pod względem ich znaczenia dla rynku i przemysłu motoryzacyjnego. Zwycięzcą okazał się pierwszy seryjnie produkowany samochód na ogniwa paliwowe.

large_2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_039 kopia

Toyota Mirai napędzana jest wodorem, który łączy się z tlenem w ogniwach paliwowych, uwalniając energię. Jedynym produktem ubocznym tej reakcji jest para wodna. Ogniwa paliwowe zasilają silnik elektryczny o mocy 154 KM. Mirai prowadzi się tak samo łatwo, jak każdy samochód z automatyczną skrzynią biegów. Zasięg samochodu na jednym tankowaniu wynosi w zależności od stylu jazdy od 500 do ponad 700 km, a tankowanie trwa tylko 3 minuty.

large_2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_011 kopia

Prius Plug-in Hybrid to kolejny zwycięzca spod znaku Toyoty. Eksperci CAM zwrócili uwagę, że był to pierwszy seryjnie produkowany samochód typu plug-in, który można ładować ze zwykłego domowego gniazdka. Auto zużywa tylko 5,2 kWh elektryczności i 2,1 l benzyny na 100 km, co odpowiada emisji 49 g CO2 na kilometr. Wśród 100 najważniejszych innowacji w branży, Prius Plug-in zajął trzecie miejsce.

Zobacz również:   Większy udział w rynku, więcej hybryd – Volvo Car Poland podsumowuje rok 2020

large_2016_Toyota_Fuel_Cell_Vehicle_010 kopia

Link do rankingu:

http://www.autoflotte.de/fm/3478/CAM_Automotive_Innovations_2015_Top10.jpg

Link do strony Center of Automotive Management:

http://www.auto-institute.com/aboutus.htm

2 KOMENTARZE

  1. Kiedy była mowa o tym że Mirai zostanie seryjnie wyprodukowana już można się było domyślać że będzie ona zgarniała nagrody właśnie w dziedzinie innowacji. Nie widzę żadnego konkurenta w obecnej chwili. Powstają co prawda samochody wykorzystujące tą technologię z podobnymi osiągami, ale o seryjnych produkcjach jeszcze nie słyszałem.

  2. dla mnie to było oczywiste, że Toyota Mirai dostanie nagrodę w tym rankingu. zaskoczeniem jednak jest Prius plug-in, który zajął 3 miejsce. zużycie paliwa 2,1l robi ogromne wrażenie

Leave a Reply