Toyota zaprezentuje 3 nowe samochody koncepcyjne podczas Tokyo Motor Show

Toyota S-FR (5)

W czasie tegorocznego Salonu Samochodowego w Tokio Toyota przedstawi swoją wizję motoryzacji przyszłości w postaci trzech nowych samochodów koncepcyjnych. Auta zaprezentowane przez Toyotę są pokazem nowych koncepcji stylistycznych oraz podkreślają innowacyjność marki.

Toyota Kikai (2)

  • S-FR (światowa premiera), lekki samochód sportowy, zapewniający bezkonkurencyjne właściwości jezdne i jedyne w swoim rodzaju doznania z prowadzenia;
  • FCV Plus (światowa premiera), auto koncepcyjne stworzone z myślą o wodorowym społeczeństwie przyszłości;
  • KIKAI (światowa premiera), koncept stawiający na wyrafinowany styl samochodu przyszłości.

This slideshow requires JavaScript.

Toyota S-FR (światowa premiera)

Toyota S-FR to auto koncepcyjne, które kontynuuje dumną tradycję sportowych samochodów Toyoty, dających kierowcy ogromną radość z jazdy. Auto, mniejsze od modelu GT86, wyróżnia się tak samo precyzyjnym, ekscytującym prowadzeniem. Powstało po to, by kolejne pokolenie młodych kierowców zaraziło się miłością do motoryzacji.

Nadwozie S-FR jest nadzwyczajnie lekkie, zapewnia jednak stabilne prowadzenie. Napędzany na tylną oś koncept S-FR ma wszystkie zalety lekkiego sportowego samochodu – bezpośrednie prowadzenie, stabilność i dynamikę, tak charakterystyczne dla sprawdzonego modelu GT86.

Wygląd S-FR wpisuje się w uznaną od pokoleń stylistykę sportowych samochodów. Masywny przód z wydłużoną maską, lekkie zaokrąglenia nadwozia kojarzą się z legendarnymi modelami, takimi jak 2000GT czy Supra. Proste, nowoczesne wykończenie wnętrza podkreśla sportowy styl.

Samochód powstał z myślą o kierowcach, którzy kochają samochody i dynamiczną jazdę. Zamontowany z przodu silnik zapewnia optymalne rozłożenie masy. Przełożenia zmieniamy za pomocą sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów. Auto pewnie pokonuje zakręty dzięki niezależnemu zawieszeniu.

Nazwa Długość Szerokość Wysokość Rozstaw osi Liczba miejsc
Toyota S-FR 3990 mm 1695 mm 1320 mm 2,480 mm 4

This slideshow requires JavaScript.

Toyota FCV Plus (światowa premiera)

Model FCV Plus stworzono z myślą o wodorowym społeczeństwie przyszłości, w którym auto przekracza swoje tradycyjne funkcje środka transportu.

Ogniwa paliwowe są zamontowane między przednimi kołami, zaś zbiornik wodoru za tylnym siedzeniem. Każde koło jest napędzane osobnym, zintegrowanym z nim silnikiem elektrycznym. Te rozwiązania pozwoliły uzyskać przestronną kabinę pomimo bardzo kompaktowych rozmiarów samochodu. Auto jest doskonale zbalansowane dzięki równomiernemu rozłożeniu elementów układu napędowego z przodu i z tyłu pojazdu.

Samochód wyróżnia się śmiałym, futurystycznym nadwoziem o opływowych kształtach i wysokiej sztywności, pomimo niewielkiej masy własnej. Wygląd FCV Plus koresponduje z zastosowaną w nim zaawansowaną technologią.

Czysta energia

Skompresowany wodór może być wytwarzany z wielu różnych surowców i jest łatwy w magazynowaniu. Dlatego uważa się go za obiecujące źródło energii. Zdaniem Toyoty, funkcjonowanie przyszłych społeczeństw będzie się opierało na energii wodorowej. Z myślą o tym Toyota zaprojektowała kompaktowy samochód zasilany ogniwami paliwowymi.

Czyste metody wytwarzania wodoru za pomocą różnych źródeł energii pozwolą wytwarzać paliwo lokalnie, w niewielkich urządzeniach. Samochody na ogniwa paliwowe stanowią bardzo ważny element śmiałej wizji energetycznej samowystarczalności lokalnych społeczności.

Wytwarzanie energii

Źródłem energii samochodu wyposażonego w ogniwa paliwowe jest wodór zmagazynowany w zbiornikach na pokładzie auta. Jednak ogniwa zaparkowanego samochodu mogą produkować energię także z wykorzystaniem wodoru z zewnętrznego kontenera. W ten sposób auto staje się przydomową elektrownią, która w pełni zaspokoi potrzeby gospodarstwa domowego.

Dzielenie się energią

Kiedy samochód nie służy do jazdy, może przyłączyć się do lokalnej sieci energetycznej jako dodatkowe źródło zasilania. Zdolność do generowania energii na potrzeby zewnętrznych źródeł rozszerza tradycyjne funkcje samochodu i stwarza nowe możliwości ludziom na całym świecie.

Zobacz również:   Premiera Seata Leona 4 generacji już 28 stycznia
Nazwa Długość Szerokość Wysokość Rozstaw osi
Toyota FCV Plus 3800 mm 1750 mm 1540 mm 3000 mm

This slideshow requires JavaScript.

Toyota KIKAI (światowa premiera)

Toyotę KIKAI zaprojektowano w taki sposób, by pokazać to, co w samochodach najciekawsze: precyzję wykonania, podziw dla technologii, prostotę i fascynację ruchem. Jako pojazd prawdziwie koncepcyjny, Toyota KIKAI zrywa z tradycyjnym podejściem do projektowania samochodów i  jednocześnie do niego nawiązuje.

Nowatorska forma

Śmiały pomysł polega na pokazaniu elementów, które zazwyczaj są schowane wewnątrz nadwozia, i zamanifestowaniu ich piękna. Dzięki temu wewnętrzne mechanizmy samochodu stają się częścią jego zewnętrznej formy. Uzupełnieniem starannego projektu, obejmującego również takie szczegóły jak zbiornik paliwa i rury wydechowe, są wskaźniki o wyglądzie analogowych przyrządów i przełączniki dopasowane stylem do wyeksponowanej maszynerii.

Nowe wrażenia z jazdy

Kolejnym aspektem wyjątkowej budowy pojazdu jest okienko przy nogach kierowcy, pozwalające obserwować ruch kół i zawieszenia oraz przesuwającą się powierzchnię drogi. Przez przednią szybę widoczne są również ruchy drążka kierowniczego. Wszystko to jest źródłem zupełnie nowych doznań, związanych z możliwością obserwacji działania elementów pojazdu podczas poruszania się na wprost, pokonywania zakrętów i hamowania. W ten sposób zwyczajna jazda staje się źródłem nowych wrażeń, odbieranych bezpośrednio wieloma zmysłami.

Inspirujący układ miejsc

Centralna pozycja fotela kierowcy umieszcza go w sercu samochodu. Optymalną ilość miejsca dla pasażerów zapewniono przez rozmieszczenie ich foteli na planie trójkąta, uzyskując jednocześnie doskonałą przestrzeń do komunikacji. Duże, sięgające aż po dach okna boczne pozwalają cieszyć się krajobrazami.

Podczas gdy większość pojazdów skrywa swe mechanizmy pod gładkimi blachami nadwozia, ten samochód koncepcyjny pozwala zachwycać się złożonym pięknem techniki.

Nazwa Długość Szerokość Wysokość Rozstaw osi Liczba miejsc
Toyota KIKAI 3400 mm 1800 mm 1550 mm 2450 mm 3

This slideshow requires JavaScript.

Kirobo Mini (światowa premiera)

Toyota przedstawia nowego, niewielkiego robota komunikacyjnego, opartego na tych samych rozwiązaniach, dzięki którym jego starszy i większy brat – astronauta Kirobo* zdobył rzesze fanów. Choć jego postać różni się od formy, jaką będzie miał docelowy produkt (będzie on częścią samochodu), Kirobo Mini w podobny sposób potrafi towarzyszyć człowiekowi w codziennym życiu i komunikować się z nim w przyjazny sposób.

Kirobo Mini został stworzony, by komunikować się z ludźmi za pomocą wyrażeń i gestów.

Nazwa Wysokość Szerokość Głębokość Masa Język
Kirobo Mini 100 mm 77 mm 85 mm 200 g japoński

Podczas targów Toyota przedstawi także będący obecnie w trakcie prac rozwojowych samochód tworzony z myślą Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA. Widzowie będą mogli też obejrzeć z bliska Land Cruisera, który brał udział w wyprawie Toyota Discovery Tour, zorganizowanej przez pracowników firmy w czerwcu 2015 roku.

Wystawa Tokyo Motor Show 2015 odbędzie się w Tokyo Big Sight w dniach od 28 października do 8 listopada. Dni prasowe zaplanowano na 28-29 października, dzień prezentacji na 30 października, zaś dni otwarte od 30 października do 8 listopada. Więcej informacji można znaleźć pod adresem www.tokyo-motorshow.com/en/.

*Toyota Heart to wyjątkowy projekt, poświęcony rozwojowi komunikacji między ludźmi i robotami. W efekcie związanych z nim prac, prowadzonych wspólnie z Dentsu, Centrum Badawczym Nauki i Techniki Uniwersytetu Tokijskiego  i Robo Garage powstał mówiący robot-kosmonauta Kirobo.

Leave a Reply