Wyniki sprzedaży Mitsubishi Motors w Europie

Podsumowując zakończony rok finansowy (FY) 2014**, Mitsubishi Motors odnotowuje największą sprzedaż w Europie* od roku finansowego FY2010 wynoszącą 153.747 samochodów, co oznacza wzrost o 39% w porównaniu do roku finansowego FY13 w regionie oznaczanym przez Mitsubishi skrótem MME34*.

Na większości rynków zanotowano znaczący wzrost sprzedaży, z największymi wzrostami w następujących krajach:

  • W Wielkiej Brytanii, która stała się największym rynkiem MME34 (28.299 sztuk, +91%), wyprzedzając Niemcy (27.574 sztuk, +27%), co czyni rok finansowy FY14 najlepszym w historii Mitsubishi Motors w Wielkiej Brytanii.
  • W kilku innych krajach regionu MME34* również odnotowano szczególnie dobre wyniki, a zaliczają się do nich Izrael (# 3 ze sprzedażą 14.644 sztuk, +59%), Hiszpania (znowu na # 5 ze sprzedażą 7.461 sztuk, +85%), Polska (# 6 ze sprzedażą 6.441 sztuk, +62%), Szwecja (# 7 ze sprzedażą 6.174 sztuk, +80%), Włochy (ze sprzedażą 4.802 sztuk, +36%) a także Czechy i Słowacja (z łączną sprzedażą 3.207 sztuk, +183%).
  • Z perspektywy gamy modelowej, najlepiej sprzedającym się samochodem w krajach MME34* był Outlander, który sprzedano w ilości 44.963 sztuk (w tym 25.266 sztuk wersji Outlander PHEV), niedaleko za nim znalazł się zawsze popularny ASX (40.169 sztuk, +37%), a dalej kolejno Space Star/Mirage (30.268 sztuk, +53%), L200 (19.933 sztuk, +18%) oraz Pajero/Montero/Shogun (7.376 sztuk, +45%).
  • Specjalnej wzmianki wymaga Outlander PHEV, który zbliża się do 40.000 sztuk sprzedanych w regionie MME34* od premiery w 2013 roku, a z tej liczby ponad 10.000 sztuk trafiło na rynek Wielkiej Brytanii w ciągu zaledwie jednego roku.

Pamiętając o wielu czynnikach, takich, jak kursy walut, ceny paliw, itp., które nakazują ostrożność w optymistycznej ocenie perspektyw rynkowych, warto jednak zauważyć, że zbliżające się wprowadzenie na rynek całkowicie nowego pickupa L200 oraz gruntownie odświeżonego i przekonstruowanego Outlandera powinno zwiększyć zainteresowanie samochodami MMC na powoli wracającym do zdrowia rynku europejskim (MME34 *) w roku finansowym FY15.

 *MME34 (34 rynki / bez Rosji i Ukrainy / łącznie z modelem. L200).

** Od 1 kwietnia 2014 do 31 marca 2015

Zobacz również:   Nie noś czapki zimą

Leave a Reply