Zmodernizowany Nissan Juke-R wzbudza emocje – oto Juke-R 2.0

134444_1_5 kopia

  • Nissan zmodernizował swojego kultowego supercrossovera Juke‑R
  • Globalny debiut koncepcyjnego Juke-R 2.0 na Festiwalu Szybkości w Goodwood (26-28 czerwca, Wielka Brytania)
  • Juke-R 2.0, zbudowany z wykorzystaniem podzespołów pochodzących z modelu GT‑R, dysponuje mocą 600KM
  • Jann Mardenborough, kierowca LMP1 i zwycięzca GT Academy, zaprezentuje możliwości Juke-R 2.0 na słynnym wzgórzu Goodwood
  • Premiera latem bieżącego roku dla uczczenia piątej rocznicy modelu Nissan Juke

134445_1_5 kopia

W 2011 roku Nissan Juke-R był pierwszym na świecie supersamochodem z nadwoziem crossovera. Innowacyjną koncepcję modelu Juke połączono wówczas z silnikiem i podwoziem legendarnego flagowego samochodu sportowego – Nissana GT‑R. Po czterech latach Juke‑R doczekał się modernizacji odzwierciedlającej estetykę modelu Juke najnowszej generacji, a także jeszcze mocniejszego silnika i odważniejszej stylizacji. Oto Juke‑R 2.0.

134537_1_5 kopia

Globalny debiut Juke‑R 2.0 miał miejsce w trakcie emocjonującego dorocznego Festiwalu Szybkości w Goodwood. Po prezentacji na stoisku Nissana w czwartek 25 czerwca pojazd trafił do Padoku Supersamochodów, gdzie będzie wystawiony przez resztę weekendu.

134538_1_5 kopia

Goście festiwalu oraz widzowie oglądający transmisje telewizyjne z tego spektakularnego wydarzenia zobaczą także Nissana Juke‑R 2.0 w trakcie dynamicznych wjazdów na wzgórze Goodwood. Przez wszystkie trzy dni imprezy nowym supercrossoverem będzie kierował zwycięzca GT Academy i uczestnik 24‑godzinnego wyścigu Le Mans Jann Mardenborough.

134540_1_5 kopia

Juke‑R 2.0, oparty na udoskonalonym stylistycznie i technicznie Nissanie Juke z 2014 roku, zyskał też dodatkową moc przeniesioną z modelu GT‑R. Obecnie silnik samochodu rozwija 600 KM. Juke‑R 2.0 z kultowym czarnym matowym lakierem zarezerwowanym dla wersji „R” jest jeszcze bardziej muskularny, bezkompromisowy i potężny od swojego poprzednika.

134542_1_5 kopia

 

Gareth Dunsmore, dyrektor generalny ds. komunikacji marketingowej w Nissan Europe, powiedział: „Juke‑R jest kultowym supercrossoverem, a jego modernizacja polegająca na zwiększeniu mocy i nadaniu mu jeszcze odważniejszej stylistyki jest naturalną konsekwencją wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku najnowszej generacji modelu Juke. Juke‑R 2.0 jest doskonałym crossoverem, w którym zgromadzono to, co Nissan ma najlepszego do zaoferowania: innowacyjność wynikającą z kompetencji firmy w segmencie crossoverów oraz emocje gwarantowane przez silnik supersamochodu GT‑R„.

134544_1_5 kopia

Juke‑R 2.0 uświetni także piątą rocznicę uruchomienia produkcji Nissana Juke – ulubionego kompaktowego crossovera Europejczyków. 600 000 egzemplarzy modelu sprzedanych w całej Europie od wprowadzenia na rynek w 2010 roku potwierdza pozycję Nissana jako lidera kategorii crossoverów, do której zalicza się także nagradzany Qashqai i inspirujący poszukiwaczy przygód X‑Trail.

Zobacz również:   Weekend z samochodem koncepcyjnym CACTUS M

134546_1_5 kopia

Juke‑R 2.0 – dane techniczne

Juke‑R był oparty na oryginalnym seryjnym Nissanie Juke wprowadzonym na rynek w 2010 roku. Juke‑R 2.0 bazuje na nowszej wersji modelu obecnej na rynku od 2014 roku, w której wprowadzono kilka istotnych zmian stylistycznych i udoskonaleń technicznych. Jedną z tych nowości jest obszerna oferta opcji personalizujących, przygotowana z uwzględnieniem życzeń klientów. Do odświeżenia wyglądu przyczyniły się też takie zmiany, jak nowy kształt reflektorów, diodowe światła do jazdy dziennej, diodowe światła tylne oraz diodowe boczne kierunkowskazy osadzone w obudowach lusterek. Kolejnym znakiem rozpoznawczym jest nowy wlot powietrza z charakterystycznym dla Nissana motywem litery V.

134547_1_5 kopia

Unowocześnione i charakterystyczne elementy wyposażenia Juke‑R 2.0 to między innymi:

Nadwozie

  • Przedni zderzak, gruntownie przeprojektowany od strony estetycznej i funkcjonalnej. Wloty powietrza powiększono o ponad 100% z uwagi na konieczność skuteczniejszego chłodzenia wzmocnionego do 600 KM silnika. Zderzak jest wykonany w 100% z włókna węglowego.
  • Tylny zderzak, wykonany w całości z włókna węglowego, ze zintegrowanym dyfuzorem z widoczną karbonową fakturą. Oprawy końcówek wydechu w zderzaku są wykonane z włókna węglowego o podwyższonej odporności termicznej.
  • Tylne skrzydełka aerodynamiczne stanowią teraz pojedynczy element z włókna węglowego z karbonowym wykończeniem.
  • Przednie błotniki pochodzą z modelu Juke z roku 2015 i są wykonane ze standardowej stali.
  • Nakładki przednich i tylnych nadkoli to nowe elementy z karbonu, dopasowane stylistycznie do zderzaków i progów.
  • Poprawiono estetykę spojlerów progowych z włókna węglowego.
  • Reflektory świateł drogowych i mijania pochodzą z nowego Juke z roku modelowego 2015.
  • Tylne światła również zapożyczono z najnowszej wersji seryjnego modelu.
  • Maska silnika pochodzi z nowego Juke z roku modelowego 2015. Wycięte w niej wloty powietrza chłodzącego silnik mają karbonowe oprawy i zostały minimalnie przesunięte w porównaniu z poprzednim Juke‑R w celu usprawnienia chłodzenia silnika i turbosprężarki.
  • W Juke‑R 2.0 zastosowano wzór obręczy kół z modelu GT‑R.
  • Nie zmienił się natomiast czarny matowy kolor nadwozia.

134550_1_5 kopia

Wnętrze

  • Bez zmian, oprócz podsufitki, która obecnie jest czarna.

Silnik

  • Moc silnika z modelu GT‑R zwiększono do 600 KM – taką samą mocą dysponuje najbardziej ekstremalna wersja GT‑R, czyli NISMO.

Układy elektroniczne

  • Zastosowanie najnowszych rozwiązań technicznych Nissana w reflektorach, tylnych światłach oraz światłach do jazdy dziennej wymagało zmodyfikowania wiązek kablowych.

 

This slideshow requires JavaScript.

Leave a Reply