NOWY FORD FIESTA ST (2018 -) – SPECYFIKACJA TECHNICZNA

NOWY FORD FIESTA ST – SPECYFIKACJA TECHNICZNA

 

Osiągi i zużycie paliwa

 

Fiesta 3-drzwiowa
i 5 drzwiowa
       
      Zużycia paliwa
l/100 km
Osiągi
Silnik Moc
KM
CO2
g/km
Cykl miejski Cykl pozamiejski Zużycie średnie Prędkość maksymalna km/h 0-100 km/h

 

50-100 km/h*

 

1.5 EcoBoost 200 136 7.6 5.1 6.0 232 6,5 6,1
  • Na 4. biegu

 

 

 

MASY I WYMIARY

Masy

 

Fiesta ST    
  Masa własna (kg)# Masa całkowita
(kg)
Fiesta ST 3-drzwiowa 1262 1635
Fiesta ST 5-drzwiowa 1283 1655

# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy założeniu pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.

Wymiary

 

Fiesta ST 3-drzwiowa 5-drzwiowa
Wymiary (mm)    
Nadwozie  
Długość całkowita 4068 4068
Szerokość bez lusterek 1941/1735/1783 1941/1735/1783
Wysokość całkowita 1469 1469
Rozstaw osi 2493 2493

Wnętrze  
Odległość od siedziska do dachu z przodu 992 992
Maksymalna przestrzeń na nogi z przodu 1125 1125
Szerokość na wysokości ramion z przodu 1350 1347
Odległość od siedziska do dachu z tyłu 955 955
Przestrzeń na nogi z tyłu 835 835
Szerokość na wysokości ramion z tyłu 1300 1301
Pojemność bagażnika (l)  
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami 311 311
Pojemność bagażnika w dwumiejscowym wariancie  do poziomu dachu (z zestawem naprawczym) 1093 1093
Pojemność zbiornika paliwa (l)  
Benzyna 42 42

‡Pomiar zgodnie z ISO 3832. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia.

Technologie wspierające kierowcę

 

Regulowany ogranicznik prędkości
Inteligentny system oświetlenia
System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku
System monitorowania koncentracji kierowcy
Wspomaganie ruszania pod górę
System utrzymania auta na pasie ruchu
Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu
Kamera wsteczna i czujniki parkowania
Możliwości wyboru trybu jazdy
System rozpoznawania znaków drogowych

BEZPIECZEŃSTWO

 

Poduszki powietrzne: czołowa kierowcy, boczna kierowcy, czołowa pasażera, boczna pasażera, 2 x kurtyny boczne
Elektroniczne wspomaganie awaryjnego hamowania
Elektroniczny system kontroli stabilności
Napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na miejscach przednich i tylnych zewnętrznych
Pasy bezpieczeństwa kierowcy z języczkiem blokady
Mocowania fotelików ISOFIX
Dezaktywacja poduszki pasażera z lampką kontrolną
Przypominanie o zapięciu pasów na tylnym siedzeniu

UKŁAD KIEROWNICZY

 

System Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS)
Przełożenie 12,1
Średnica zawracania (m) 11,0 m między krawężnikami

PODWOZIE

 

Zawieszenie przednie Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, amortyzatory dwururowe Tenneco z techniką zaworków RC1 i stabilizator przechyłów o średnicy 22,5 mm
Zawieszenie tylne Belka skrętna z korekcją zbieżności 1 400 Nm/stopień. Sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Amortyzatory jednorurowe Tenneco z techniką zaworków RC1

HAMULCE

 

Przednie Tylne
Układ hamulcowy Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu. Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy, elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBS), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA)
Wymiary tarcz (mm) 278 x 23 253 x 12
Średnice tłoczków  (mm) Ø54 Ø36

 

 

KOŁA I OPONY

 

Obręcze aluminiowe (wymiary w calach)
17 x 7,5 Michelin Pilot Super Sport 205/45 R17
18 x 7,5 Michelin Pilot Super Sport 205/40 R18

AERODYNAMIKA

 

Model (3-drzw. i 5-drzw.) Współczynnik oporu
Cd
Powierzchnia czołowa
A (m2)
ST 0,341 2,15

 

 

SILNIK

 

  1.5-litra EcoBoost
Typ Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, montowany poprzecznie Ti-VCT
Pojemność skokowa cm3 1497
Średnica cylindra mm 84,0
Skok tłoka mm 90,0
Stopień sprężenia 9,7:1
Maks moc KM (kW) 200 (147)
przy obr./min. 6000
Maks. moment obrotowy Nm 290
przy obr./min. 1600-4000
Układ rozrządu DOHC, 4 zawory na cylinder,
2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu
Cylindry 3 w rzędzie, z systemem odłączania cylindra
Głowica cylindra Aluminiowa, odlewana
Blok Aluminiowy, odlewany
Układ rozrządu Niskotarciowy pasek w kąpieli olejowej, dynamiczny napinacz
Wał korbowy Żeliwny, odlewany, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne
Sterowanie pracą silnika Bosch MG1CS016 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC
Wtrysk paliwa Bezpośredni wtrysk paliwa z 6-dyszowymi wtryskiwaczami (DI) plus 3 niskociśnieniowe wtryskiwacze pojedyncze do kolektora dolotowego (PFI)
Czystość spalin Euro 6
Turbosprężarka Turbosprężarka Continental RAAX o niskim momencie bezwładności wirnika
Smarowanie Dwustopniowa pompa olejowa o zmiennym wydatku
Poj. układu smarowania z filtrem litrów 5,25
System chłodzenia Jednoobwodowy, termostat
Poj. systemu chłodzenia z nagrzewnicą litrów 6,15
Przekładnia 6-biegowa, manualna, z opcjonalnym mechanizmem różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD)
Przełożenia 6: 0,651

5: 0,775

4: 0,971

3: 1,290

2: 1,952

1: 3,583

Wsteczny: 3,333

Przeł. główne: 4,313

Zobacz również:   Formuła 4 ADAC – nowe wyzwanie dla 1,4-litrowego turbodoładowanego silnika Abarth

Leave a Reply