NOWY FORD FIESTA ST – SPECYFIKACJA TECHNICZNA
Osiągi i zużycie paliwa
Fiesta 3-drzwiowa i 5 drzwiowa |
||||||||
Zużycia paliwa l/100 km |
Osiągi | |||||||
Silnik | Moc KM |
CO2 g/km |
Cykl miejski | Cykl pozamiejski | Zużycie średnie | Prędkość maksymalna km/h | 0-100 km/h
|
50-100 km/h*
|
1.5 EcoBoost | 200 | 136 | 7.6 | 5.1 | 6.0 | 232 | 6,5 | 6,1 |
- Na 4. biegu
MASY I WYMIARY
Masy
Fiesta ST | ||
Masa własna (kg)# | Masa całkowita (kg) |
|
Fiesta ST 3-drzwiowa | 1262 | 1635 |
Fiesta ST 5-drzwiowa | 1283 | 1655 |
# Dotyczy najmniejszej masy własnej z kierowcą o wadze 75 kg, przy założeniu pełnego poziomu płynów i 90% poziomu paliwa, z zastrzeżeniem tolerancji produkcyjnych, zainstalowanych opcji wyposażenia itp.
Wymiary
Fiesta ST | 3-drzwiowa | 5-drzwiowa |
Wymiary (mm) | ||
Nadwozie | ||
Długość całkowita | 4068 | 4068 |
Szerokość bez lusterek | 1941/1735/1783 | 1941/1735/1783 |
Wysokość całkowita | 1469 | 1469 |
Rozstaw osi | 2493 | 2493 |
Wnętrze | ||
Odległość od siedziska do dachu z przodu | 992 | 992 |
Maksymalna przestrzeń na nogi z przodu | 1125 | 1125 |
Szerokość na wysokości ramion z przodu | 1350 | 1347 |
Odległość od siedziska do dachu z tyłu | 955 | 955 |
Przestrzeń na nogi z tyłu | 835 | 835 |
Szerokość na wysokości ramion z tyłu | 1300 | 1301 |
Pojemność bagażnika (l) | ||
Wariant z rozłożonymi 5 siedzeniami | 311 | 311 |
Pojemność bagażnika w dwumiejscowym wariancie do poziomu dachu (z zestawem naprawczym) ‡ | 1093 | 1093 |
Pojemność zbiornika paliwa (l) | ||
Benzyna | 42 | 42 |
‡Pomiar zgodnie z ISO 3832. Wymiary mogą się różnić w zależności od modelu i wyposażenia.
Technologie wspierające kierowcę
Regulowany ogranicznik prędkości |
Inteligentny system oświetlenia |
System monitorowania martwego pola widzenia w lusterku |
System monitorowania koncentracji kierowcy |
Wspomaganie ruszania pod górę |
System utrzymania auta na pasie ruchu |
Ostrzeganie o opuszczaniu pasa ruchu |
Kamera wsteczna i czujniki parkowania |
Możliwości wyboru trybu jazdy |
System rozpoznawania znaków drogowych |
BEZPIECZEŃSTWO
Poduszki powietrzne: czołowa kierowcy, boczna kierowcy, czołowa pasażera, boczna pasażera, 2 x kurtyny boczne |
Elektroniczne wspomaganie awaryjnego hamowania |
Elektroniczny system kontroli stabilności |
Napinacze pasów bezpieczeństwa z ogranicznikami napięcia na miejscach przednich i tylnych zewnętrznych |
Pasy bezpieczeństwa kierowcy z języczkiem blokady |
Mocowania fotelików ISOFIX |
Dezaktywacja poduszki pasażera z lampką kontrolną |
Przypominanie o zapięciu pasów na tylnym siedzeniu |
UKŁAD KIEROWNICZY
System | Przekładnia zębatkowa z elektrycznym wspomaganiem (EPAS) |
Przełożenie | 12,1 |
Średnica zawracania (m) | 11,0 m między krawężnikami |
PODWOZIE
Zawieszenie przednie | Przód – niezależne na kolumnach MacPherson, amortyzatory dwururowe Tenneco z techniką zaworków RC1 i stabilizator przechyłów o średnicy 22,5 mm |
Zawieszenie tylne | Belka skrętna z korekcją zbieżności 1 400 Nm/stopień. Sprężyny zawieszenia ze zmiennym kierunkiem działania. Amortyzatory jednorurowe Tenneco z techniką zaworków RC1 |
HAMULCE
Przednie | Tylne | |
Układ hamulcowy | Układ dwuobwodowy, krzyżowy, sterowany hydraulicznie. Hamulce tarczowe z wentylowanymi tarczami z przodu. Pełne tarcze z tyłu. Czterokanałowy, elektronicznie sterowany układ przeciwdziałający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) z elektronicznym układem podziału siły hamowania (EBS), elektroniczny system kontroli stabilności (ESP) i wspomaganie hamowania awaryjnego (EBA) | |
Wymiary tarcz (mm) | 278 x 23 | 253 x 12 |
Średnice tłoczków (mm) | Ø54 | Ø36 |
KOŁA I OPONY
Obręcze aluminiowe (wymiary w calach) | |
17 x 7,5 | Michelin Pilot Super Sport 205/45 R17 |
18 x 7,5 | Michelin Pilot Super Sport 205/40 R18 |
AERODYNAMIKA
Model (3-drzw. i 5-drzw.) | Współczynnik oporu Cd |
Powierzchnia czołowa A (m2) |
ST | 0,341 | 2,15 |
SILNIK
1.5-litra EcoBoost | ||
Typ | Rzędowy, trzycylindrowy, benzynowy, montowany poprzecznie Ti-VCT | |
Pojemność skokowa | cm3 | 1497 |
Średnica cylindra | mm | 84,0 |
Skok tłoka | mm | 90,0 |
Stopień sprężenia | 9,7:1 | |
Maks moc | KM (kW) | 200 (147) |
przy obr./min. | 6000 | |
Maks. moment obrotowy | Nm | 290 |
przy obr./min. | 1600-4000 | |
Układ rozrządu | DOHC, 4 zawory na cylinder, 2 wałki z niezależną regulacją faz rozrządu |
|
Cylindry | 3 w rzędzie, z systemem odłączania cylindra | |
Głowica cylindra | Aluminiowa, odlewana | |
Blok | Aluminiowy, odlewany | |
Układ rozrządu | Niskotarciowy pasek w kąpieli olejowej, dynamiczny napinacz | |
Wał korbowy | Żeliwny, odlewany, 6 przeciwciężarów, 4 łożyska główne | |
Sterowanie pracą silnika | Bosch MG1CS016 z magistralą CAN i indywidualną kontrolą spalania stukowego każdego cylindra. Oprogramowanie FGEC | |
Wtrysk paliwa | Bezpośredni wtrysk paliwa z 6-dyszowymi wtryskiwaczami (DI) plus 3 niskociśnieniowe wtryskiwacze pojedyncze do kolektora dolotowego (PFI) | |
Czystość spalin | Euro 6 | |
Turbosprężarka | Turbosprężarka Continental RAAX o niskim momencie bezwładności wirnika | |
Smarowanie | Dwustopniowa pompa olejowa o zmiennym wydatku | |
Poj. układu smarowania z filtrem | litrów | 5,25 |
System chłodzenia | Jednoobwodowy, termostat | |
Poj. systemu chłodzenia z nagrzewnicą | litrów | 6,15 |
Przekładnia | 6-biegowa, manualna, z opcjonalnym mechanizmem różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD) | |
Przełożenia | 6: 0,651
5: 0,775 4: 0,971 3: 1,290 2: 1,952 1: 3,583 Wsteczny: 3,333 Przeł. główne: 4,313 |