Nowy Mercedes Benz CLS – konkurencja ma się czego bać

Najnowszy CLS daje początek nowemu językowi designu Mercedes-Benz, wyrażanemu „czystymi” konturami i oszczędnymi liniami. Jego charakter podkreśla rozszerzający się ku dołowi grill oraz pochylony do przodu profil przedniego pasa. Kolejne znaki rozpoznawcze to szerokie, smukłe reflektory główne oraz dwuczęściowe tylne lampy. Jednocześnie nowe czterodrzwiowe coupé odzwierciedla ponadczasową aurę pierwszego CLS-a – samochodu, który stworzył nowy segment rynku i szybko zdobył status ikony design. Wszystkie wersje najnowszej generacji modelu otrzymują nowe jednostki napędowe: rzędowe „szóstki” i „czwórki” zasilane benzyną oraz olejem napędowym. Podobnie jak poprzednicy, nowy CLS emanuje pewnością siebie i sportowym stylem: to samochód budzący fascynację, imponujący komfortem na dalekich trasach i wyciszeniem oraz niezrównanym zaawansowaniem technicznym. Jego sprzedaż rozpocznie się w marcu 2018 r.

Prezentując w 2003 r. pierwszego CLS-a, Mercedes-Benz stworzył nowy segment rynku, w którym po raz pierwszy elegancja i dynamizm coupé spotkały się z komfortem i funkcjonalnością limuzyny. Trzecia generacja modelu jeszcze mocniej niż dotąd akcentuje swój unikalny charakter trendsettera: ma prawdziwe geny CLS-a, ze smukłą linią szyb i łukowatą, nisko poprowadzoną krawędzią dachu. Równocześnie jego design stanowi kolejny przykład ewolucji języka zmysłowej przejrzystości, o zredukowanych liniach i krawędziach. Nowy model płynnie „parkuje” w rodzinie aktualnych coupé Mercedes-Benz, z którymi łączą go liczne designerskie akcenty. Dowodem na doskonałą efektywność aerodynamiczną samochodu jest współczynnik oporu powietrza wynoszący 0,26.

Zupełnie nowe jednostki silnikowe

Najnowszy CLS korzysta z całkiem nowych silników. W chwili premiery rynkowej do wyboru będą trzy jednostki napędowe o 6 cylindrach:

  • CLS 350 d 4MATIC (210 kW/286 KM, 600 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km)
  • CLS 400 d 4MATIC (250 kW/340 KM, 700 Nm; średnie zużycie paliwa 5,6 l/100 km, średnie emisje CO2 148 g/km)
  • CLS 450 4MATIC (270 + 16 kW/367 + 22 KM; średnie zużycie paliwa 7,5 l/100 km, średnie emisje CO2 178 g/km)wymienione modele zostały certyfikowane zgodnie z normą Euro 6d-TEMP

Moc silników Diesla waha się od 210 kW/286 KM i 600 Nm momentu (CLS 350 d 4MATIC) do 250 kW/340 KM i 700 Nm (CLS 400 d 4MATIC). Do wyróżników rodziny topowych jednostek wysokoprężnych należą: stopniowane misy spalania, dwustopniowe turbodoładowanie oraz, po raz pierwszy, zmienny wznios zaworów CAMTRONIC. W ich konstrukcji zastosowano aluminiowy blok i stalowe tłok, a także dodatkowo zmodyfikowaną powłokę gładzi cylindrowych NANOSLIDE®. Wszystkie komponenty odpowiedzialne za skuteczne oczyszczanie spalin zamontowano bezpośrednio przy silniku.

W chwili debiutu najmocniejszym wariantem jest CLS 450 4MATIC. Zasila go zelektryfikowany 6-cylindrowy, rzędowy motor benzynowy współpracujący z EQ Boost (alternator zespolony z rozrusznikiem) i 48-woltową pokładową instalacją elektryczną. Generuje on moc 270 kW/367 KM oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 500 Nm plus dodatkowe 250 Nm momentu i 16 kW/22 KM, krótkotrwale dostępne dzięki EQ Boost. Zintegrowana jednostka elektryczna, znana właśnie jako EQ Boost, wspiera silnik spalinowy np. podczas przyspieszania, umożliwia jego wyłączanie podczas jazdy („żeglowanie”) i zasila akumulator energią odzyskiwaną w procesie wysokowydajnej rekuperacji. Wszystkie te rozwiązania pozwalają ograniczyć zużycie paliwa w stopniu zarezerwowanym dotąd wyłącznie dla wysokonapięciowych napędów hybrydowych. Podsumowując, nowa rzędowa „szóstka” zapewnia osiągi „V-ósemki” przy znacznie niższym zapotrzebowaniu na benzynę. CLS 450 4MATIC został standardowo wyposażony w filtr cząstek stałych.

Sportowy z natury CLS ma też swoją komfortową stronę – oferuje m.in. zawieszenie pneumatyczne AIR BODY CONTROL, kontrolę komfortu ENERGIZING oraz najnowszą generację systemów informacyjno-rozrywkowych z funkcjami mobilnego biura (In-Car-Office), rozbudowaną łącznością ze smartfonem za pomocą Mercedes-Benz Link i bezprzewodowym ładowaniem. Dla ułatwienia obsługi panel dotykowy na konsoli środkowej wysyła sygnały haptyczne i akustyczne, potwierdzając wykonywane operacje.

Tradycyjnie, CLS ma bogate wyposażenie seryjne: reflektory diodowe LED High Performance, 18-calowe lekkie obręcze z mieszanym ogumieniem, systemy wspomagające Lane Keeping Assist i Speed Limit Assist, 12,3” ekran multimediów, nastrojowe oświetlenie z iluminowanymi otworami wentylacyjnymi, usługi Mercedes me connect oraz moduł komunikacji z łącznością LTE.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułRekordowy mandat 22-letniej Norweżki.
Następny artykułWielki powrót Alfy Romeo do F1!
Magister Logistyki w Transporcie, Inżynier Transportu. Entuzjasta motoryzacji od dziecka, fotograf z zamiłowania. Jeśli macie pytania, sugestie lub uwagi, proszę pisać na mail: piotr.majka@test.auto.pl

Dodaj komentarz