Nowy Ford Edge (2018-)

Ford prezentuje swój nowy model SUVa, Forda Edge

Nowy Ford Edge oferuje kompleksową gamę rozwiązań technicznych wspomagających kierowcę. Działają w oparciu o analizę sygnałów dostarczanych przez kamery i czujniki, a zaprojektowanych tak, aby podróże były bardziej komfortowe i mniej stresujące. Systemy bezpieczeństwa zaprojektowano tak, by pomagały kierowcom w unikaniu, lub przynajmniej w łagodzeniu skutków kolizji. Należą do nich debiutujące w Europie systemy hamowania po kolizjach czy wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód. Znalazł się także adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania oraz utrzymywania samochodu na pasie ruchu.

Nowy Edge debiutuje także w Europie z nową, mocną i paliwooszczędną wersją Bi-Turbo 2-litrowego silnika wysokoprężnego EcoBlue. Została połączona z nową, ośmiobiegową automatyczną przekładnią, zapewniającą bezstresowe podróżowanie.

Nowy 2-litrowy silnik Bi-Turbo EcoBlue, który pod maską Edga dysponuje mocą 238 KM, został połączony z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive. System zapewnia zoptymalizowany przebieg momentu obrotowego przy niskich obrotach silnika, gwarantując także niski poziom hałasu i drgań. Jednocześnie zapewnia płynne i liniowe przyspieszanie, a przez to bardziej komfortową jazdę.

Wyposażony standardowo w system Auto Start-Stop, 2-litrowy silnik EcoBlue przeznaczony dla Forda Edge oferowany jest także w wersjach:

  • 190 KM w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną oraz z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive;
  • 150 KM w połączeniu z nową 8-biegową przekładnią automatyczną Quick Shift i napędem przedniej osi.

Wprowadzony w specyfikacjach usportowionej wersji ST-Line, nowy Edge prezentuje wyrazistszą stylistykę przedniej i tylnej części nadwozia. Zauważymy szeroką siatkową kratą wlotu powietrza, dodatki w kolorze nadwozia, w tym głębokie boczne nakładki progowe i standardowe 20-calowe aluminiowe obręcza kół.

„Nowy samochód pomaga klientom bezproblemowo radzić sobie z ruchem wymagającym ciągłego zatrzymywania się i ruszania, wykorzystując nasze najbardziej zaawansowane rozwiązania z dziedziny wspomagania kierowcy, jakie do tej pory powstały, zapewnia też płynność jazdy dzięki wsparciu ulepszonego i paliwooszczędnego nowego silnika wysokoprężnego EcoBlue o pojemności 2 litrów, który współpracuje z ośmiobiegową przekładnią automatyczną. Dzięki temu nowy Ford Edge jest naszą najbardziej atrakcyjną ofertą dla wciąż rosnącej liczby europejskich klientów migrujących w kierunku samochodów SUV.” – powiedział Roelant de Waard, wiceprezes ds. marketingu, sprzedaży i serwisu, Ford of Europe.

Zobacz również:   25 lat od zakończenia produkcji samochodów ŠKODA z silnikiem umieszczonym z tyłu

Leave a Reply