Wczoraj w Warszawie Polski oddział Mitsubishi zaprezentował nowy model ASX. Nowy, a raczej odświeżony model na rok 2017, jest najlepiej sprzedającym się samochodem spod znaku trzech pierścieni. Prezentacja odbyła się w otwartym w ubiegłym roku lokalu „Babka do wynajęcia”. Imprezie towarzyszyła Ambasadorka modeli ASX w Polsce, aktorka Anna Cieślak. Na spotkaniu towarzyszył również prezes Mitsubishi Motors Polska, Yasuyuki Oyama.

[TEST] Mitsubishi ASX 1.6 MIVEC Intense Plus Navi

Impreza rozpoczęła się prezentacją nowego modelu równo o godzinie 12, którą poprowadziła Anna Cieślak. W trakcie spotkania zostaliśmy poinformowani o zmianach wprowadzonych w nowym ASXie oraz przyszłości marki. Jednym z punktów imprezy była prezentacja Crossovera przy pomocy urządzeń Samsung Gear VR przedstawiając model w wirtualnej rzeczywistości. Wirtualna przejażdżka autem świadczy o innowacyjnym podejściu do promocji marki.

Nowy Mitsubishi ASX to przede wszystkim zmiany stylistyczne. Samochód zyskał motyw stylistyczny, na którym ma opierać się cała gama modelowa. Koncepcja wizualna Dynamic Shield ma bowiem zapowiadać nadejście zupełnie nowej generacji samochodów Mitsubishi. Głównym założeniem projektu Dynamic Shield są dynamiczne linie nadwozia oraz poczucie bezpieczeństwa. ASX MY2017 otrzymał charakterystyczne, wygięte chromowane listwy w zderzaku, zbliżone do tych, które znajdziemy w modelu Outlander. Centralna część przedniego pasa została polakierowana na czarno, a górna część grilla jest wykonana z cienkich czarnych listew umieszczonych poziomo. Nowy ASX wygląda bardziej dojrzale i elegancko. Kolejną niewielką zmianą w wyglądzie zewnętrznym auta jest antena dachowa, schowana w umieszczonej na dachu płetwie.

Zmiany modeli na rok 2017 dotknęły również wnętrze. Najważniejszym elementem jest lepsze wyciszenie, które zapewni większy komfort podróży. Mniejsze zmiany dotknęły m.in. innych materiałów tapicerki, lepsze wyprofilowanie tylnej kanapy, nowe radio z ekranem dotykowym oraz kontrolka informująca o niskim stanie płynu spryskiwaczy.

Wraz z debiutem Mitsubishi ASX 2017, pojawiły się również dwie edycje specjalne: Wersja Cool Edition oraz RalliArt Edition. Wariant Cool bazuje na wersji Invite, która posiada wyróżniające się dwukolorowe, 16 calowe aluminiowe felgi oraz elementy zewnętrzne takie jak dach, pokrywa bagażnika, obudowy lusterek i bocznych słupków w czarnym matowym kolorze.

Zobacz również:   W pełni elektryczna koncepcyjna Honda NeuV

Wersja RelliArt Edition jest już znacznie bogatsza. Dostępna wyłącznie przy wyborze najmocniejszego silnika 2.2 DID o mocy 150 KM wersja została wyposażona w wysokiej jakości tapicerkę połączoną ze skóry i materiału z czerwonymi przeszyciami oraz logiem RalliArt. Oprócz tego otrzymamy 18 calowe aluminiowe felgi, oraz liczne drobne elementy stylistyczne wnętrza.

Pod maską otrzymamy znane już wcześniej trzy wersje silnikowe. Jedyny silnik benzynowy to 117 KM jednostka o pojemności 1.6 litra. Występuje jedynie z napędem na przednią oś i 5 biegową manualną skrzynią biegów. Oprócz wybrać możemy również wersję Dieslowską o pojemności 1.6 litra i mocy 114 KM. Ta opcja jest dostępna zarówno z napędem na dwa jak i na cztery koła. Za przeniesienie napędu odpowiada tu 6 biegowa skrzynia manualna. Najmocniejszy silnik to wysokoprężna jednostka o pojemności 2.2 litra i mocy 150 KM. Dostępna wyłącznie z wyposażeniem RalliArt wersja jest połączona z napędem na cztery koła i 6 biegową automatyczną skrzynią INVECS II i blokadą przekładni hydrokinetycznej.

ASX na rok 2017 dostępny jest w 7 wersjach wyposażeniowych Inform, Invite, Cool Edition, Intense Plus, Intense Plus Navi, Instyle, RalliArt. Crossovra Mitsubishi można kupić już od 69 990 zł za wersję podstawową Inform z benzynowym silnikem 1.6. Najdroższa wersja RalliArt zaczyna się od 139 900 zł.

Dodaj komentarz