Kia Stinger to najbardziej spektakularna nowość koreańskiej marki w jej historii. Auto z racji designu i rozwiązań technicznych w nim zastosowanych otwiera nową erę. Jest to pierwsze w palecie modelowej Kia prawdziwe sportowe Gran Turismo mogące konkurować z markami premium. W porównaniu z konkurencyjnymi modelami Stinger jest większy, mocniejszy, ma przestronniejsze wnętrze i…. jest tańszy. Polski importer potwierdził oficjalnie, że ceny bogato wyposażonego Stingera rozpoczną się od 149 900 zł. Stinger z pewnością jeszcze bardziej wzmocni pozycję marki i przyciągnie do niej nowych klientów.

Kia Stinger jest dostępna w 4 wersjach wyposażenia jako L, XL, GT Line i GT. Do wyboru są współpracujące z 8-biegową automatyczną skrzynią biegów silniki o mocy od 200 do 370 KM. Stinger to pierwszy model marki Kia oferowany, do wyboru, z napędem na tylne lub na cztery koła. Polski importer przygotował bardzo atrakcyjne ceny, które doskonale pozycjonują Stingera w gronie konkurentów segmentu D i D coupe oraz segmentu samochodów sportowych.

Wersja z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o pojemności 2 litrów i mocy 255 KM kosztuje od 149 900 zł. natomiast z silnikiem 2.2 CRDi o mocy 200 KM od 179 900 zł. Ofertę zamyka czteronapędowy Stinger GT, pod maską którego pracować będzie 3,3-litrowe V6 twin-turbo o mocy 370 KM wyceniony na 234 900 zł.

Warto zauważyć w tym miejscu, że nowa propozycja z Korei kusi bardzo bogatym wyposażeniem. Na pokładzie bazowej wersji zagości m.in.: system autonomicznego hamowania z 3 trybami pracy , przednie lampy typu projekcyjnego ze światłami do jazdy dziennej LED, tylne lampy w technologii LED,  czujniki parkowania przód i tył, klimatyzacja automatyczna 2-strefowa , Kia Navi System z kamerą cofania, 7 calowym ekranem dotykowym, tuner cyfrowy DAB, elektryczna regulacja foteli przednich w 8 kierunkach, system dostępu bezkluczykowego Kia Smart Key, podgrzewana kierownica i fotele przednie, systemy bezpieczeństwa czynnego Kia Keep Lane Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Speed Assist, Smart Cruise Control, dwie podwójne końcówki układu wydechowego czy felgi aluminiowe 18” z oponami 225/45/R18.

Za wygląd Stingera odpowiada zespół europejskich stylistów z centrum designu Kia we Frankfurcie, kierowany przez Petera Schreyera – głównego stylistę Kia Motors. Właściwości jezdne i precyzja prowadzenia Stingera to zasługa inżynierów, którymi dowodzi Albert Biermann – szef działu rozwoju i testów nowych modeli Kia. Najnowszy model, za który odpowiadał, przeszedł wyczerpujące testy na legendarnym Torze Nürburgring. Stinger przyciąga uwagę estetyką i dbałością o szczegóły oraz imponuje przestronnym wnętrzem wygodnym dla pięciu osób wraz z ich bagażem, stabilnym zachowaniem podczas jazdy i precyzją prowadzenia oraz zwinnością charakterystyczną dla aut z napędem na tylne koła.

Stinger to pierwszy model Kia, który umożliwia kierowcy wybór trybu pracy układu przeniesienia napędu poprzez system regulacji elektronicznie sterowanych amortyzatorów, znany jako Dynamic Stability Damping Control. Dzięki temu systemowi Stinger, zawsze przewidywalny podczas jazdy, potrafi dostosować siłę tłumienia amortyzatorów do warunków na drodze i do stylu jazdy. Zawieszenie można dostroić tak, aby Stinger zapewniał bardziej dynamiczny sposób pokonywania zakrętów lub zachowywał się bardziej stabilnie podczas jazdy z dużą prędkością. W pierwszym wypadku zmniejsza się siła tłumienia przednich amortyzatorów, dzięki czemu pracują one bardziej miękko, a zwiększa siła tłumienia tylnych, które stają się twardsze. W drugim wypadku system działa odwrotnie – usztywniają się przednie amortyzatory, a tylne stają się bardziej miękkie. Po raz pierwszy w Kia, system oferuje pięć trybów pracy: Personal, Eco, Sport, Comfort i Smart.

Zobacz również:   Toyota ponownie najcenniejszą marką motoryzacyjną

Projektując Stingera inżynierowie wzięli pod lupę nie tylko wymiary jego konkurentów, ale również przestronność wnętrza i pojemność bagażnika. Pod względem rozstawu osi Stinger przerasta Audi A4, Infiniti Q50, Lexusa IS, BMW serii 4 Gran Coupé, a nawet Lexusa GS i Mercedesa CLS. Jest też dłuższy (4830 mm) i szerszy (1870 mm) niż porównywalne modele w tym segmencie, co przekłada się na bardziej przestronne wnętrze. Bagażnik Stingera, który mieści pełnowymiarowe walizki lub torby golfowe również jest większy niż u rywali.

Wyselekcjonowani do dystrybucji Stingera dealerzy Kia rozpoczną przyjmowanie zamówień już w sierpniu. Pierwsze egzemplarze trafią do salonów w październiku.

[Aktualizacja]

Wyposażenie standardowe wersji L

  • 7 poduszek powietrznych, pakiet systemów bezpieczeństwa z ABS, ESC, HAC, Kia Brake Assist
  • Systemy bezpieczeństwa Kia Keep Lane Assist, Driver Attention Alert, High Beam Assist, Speed Assist, Smart Cruise Control
  • Przednie lampy typu projekcyjnego ze światłami do jazdy dziennej LED, tylne lampy w technologii LED
  • Czujniki parkowania przód i tył
  • 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy
  • Elektryczny hamulec postojowy z funkcją „auto hold”, funkcja wyboru jednego z 5 trybów jazdy
  • Lusterka z funkcją kierunkowskazów, automatycznie składane, z wbudowanym oświetleniem podłoża
  • Klimatyzacja automatyczna 2-strefowa z funkcją z odparowywania przedniej szyby oraz filtrem przeciwpyłkowym
  • Podgrzewana kierownica oraz fotele przednie
  • Elektryczna regulacja foteli przednich w 8 kierunkach
  • Kia Smart Key – system otwierania i uruchamiania pojazdu bez użycia kluczyka
  • Kia Navi System z kamerą cofania oraz interfejsem Android Auto i Apple CarPlay, tuner cyfrowy DAB
  • Tapicerka ze skóry ekologicznej
  • Felgi aluminiowe 18”

Wyposażenie standardowe wersji XL

  • Podgrzewane fotele z tyłu, wentylowane fotele przednie
  • Elektryczna, 4-kierunkowa regulacja odcinka lędźwiowego foteli przednich
  • Elektrycznie regulowana kolumna kierownicy
  • Funkcja pamięci ustawień dla fotela kierowcy, lusterek zewnętrznych oraz kierownicy
  • Wyświetlacz head-up display
  • Skórzana tapicerka foteli

Wyposażenie standardowe wersji GT Line

  • Reflektory LED z systemem dynamicznego doświetlania zakrętów, tylne kierunkowskazy w technologii LED
  • Kia Smart Tailgate – funkcja automatycznego otwierania pokrywy bagażnika
  • Fotochromatyczne lusterka zewnętrzne
  • Fotel kierowcy z funkcją wysuwanego podparcia pod uda
  • Kia Navi System Plus z zestawem audio firmy „Harman Kardon”, 8 calowym ekranem dotykowym
  • Sportowa stylistyka zderzaków z elementami wykończenia w kolorze ciemnego chromu
  • Stylistyka zegarów „Supervision Cluster” z kolorowym wyświetlaczem LCD 7”
  • Sportowa kierownica wykończona perforowaną skóra, elementy wnętrza wykończone aluminium, zamszowa podsufitka w kolorze czarnym
  • Mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (dla wersji 2WD)
  • Felgi aluminiowe 19”

Wyposażenie standardowe wersji GT:

  • Aktywny układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu
  • Stały napęd na 4 koła z elektronicznym rozdziałem momentu obrotowego
  • Sportowe zawieszenie, elektronicznie sterowane z dynamiczną kontrolą twardości
  • Sportowy układ hamulcowy BREMBO z zaciskami w kolorze czerwonym
  • Procedura szybkiego startu „launch control”
  • Tapicerka skórzana „Nappa”
  • Fotel kierowcy z dodatkowym, regulowanym wsparciem bocznym
  • Pakiet technologiczny z Kia Blind Spot Detection, Rear Cross Traffic Alert , Round View Camera
  • Indukcyjna ładowarka do telefonu
  • Dedykowane felgi aluminiowe 19”

Cennik do pobrania 

http://www.kia.com/pl/specials/kia-stinger/#/intro

Dodaj komentarz